בתחילת קיץ 2021 היה נראה שהפועל ירושלים בדרך לעונה פיננסית שלא נראתה בשנים האחרונות בבירה. זה קרה לאחר עונה באמת מאכזבת, ללא תואר, משחקים קשים לצפייה, עזיבת המאמן ודילול הסגל, שבעקבותיו ירושלים שיחקה במשחקים האחרונים של העונה עם שחקני נוער ולאומית.
ואז הגיעה ההחתמה של המאמן אורן עמיאל והיה נראה שמשהו מתחיל להיבנות, אבל הזמן עבר והסגל נשאר רזה. אלא שביום בהיר אחד הגיעו שלוש החתמות נוצצות שהשאירו את האוהדים פעורי פה. תגובות מכאן ומכאן והסתערות על המינויים, היה נראה שירושלים שוב רוצה לדהור אל עבר כל התארים המונחים על השולחן.
1 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(צילום: אורן אהרוני)
זה התחיל לא משהו במשחקי ההכנה והיה נראה לא מחובר ולא מתואם גם במשחקי הליגה. משהו לא זרם בקבוצה – חוסר סדר, הגנה לא יציבה, שלא נדבר על ההתקפה במשחק העומד. בנוסף, הקבוצה נכנסה לבור בליגת האלופות של פיב"א וספגה תבוסה ממכבי ת"א בהיכל.
לאחר מכאן האדומים ירדו למאזן 3:0 במפעל האירופי, ובהנהלה הבינו שאין מנוס מזעזוע על הקווים. עמיאל פוטר, ובאופן מפתיע נקרא המנהל מקצועי יותם הלפרין לדגל, לפחות עד להגעת מאמן קבוע.
מכאן, כנגד כל הציפיות, ירושלים טסה בכל המסגרות עם שיפור אדיר בכל המדדים, כאשר גם חזרתו של סולימאן בריימו תרמה לקאמבק המופלא. הלפרין, ללא כל ניסיון באימון, מגלה פתאום שהוא מאמן לא רע בכלל. המשחק במוצאי שבת מול מכבי ראשל"צ הקרובה יהיה העשירי שלו על הקווים, ואני מכאן, כאוהד הקבוצה, יוצא בקריאה נרגשת: "יותם, תישאר". כלומר תישאר על הקווים. הקפטן שהנהיג את הקבוצה על הפרקט והוביל אותה לאליפות היסטורית עושה זאת שוב, הפעם בכובע המאמן.
יכול להיות שהלפרין חושש שההפסדים יגיעו מתישהו, ואז במשבר הראשון הוא יישאר קירח, כלומר מחוץ לקבוצה. אני הייתי ממליץ למנות את גיא גודס למנהל המקצוע, ויחד עם הלפרין זה יכול להיות שילוב קטלני. גודס, שפוטר מראשל"צ, הוא ללא ספק בין המאמנים המוערכים בכדורסל הישראלי, ולא פלא שגם קיבל את הנבחרת.
ופנייה להנהלה, בעונה כזאת שבה מכבי תל אביב במשבר גדול והקבוצות בליגה מדשדשות, זה הזמן ללחוץ על הגז ולהתחזק בשני שחקנים. עם שינויים קוסמטיים, השמיים הם הגבול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.