הפועל תל אביב פועלת מול חברות בינלאומיות ייעודיות שתפקידן לבחון כדאיות של רכישה בעבור רוכשים פוטנציאליים, כשהמטרה כי עד לפתיחת העונה הקרובה, הקבוצה תועבר לבעלות אחרת או שלכל הפחות זכויות הניהול שלה יועברו לאנשים אחרים.
ל-ynet נודע כי מתקיימים מגעים עם אנשי עסקים מרוסיה, מאנגליה ומארה"ב לגבי רכישת הפועל תל אביב, חלקם החלו בבדיקת נאותות כאשר הרצינית ביותר היא קבוצת הרכישה מלונדון. "אנחנו מודעים לכך שהגיע הזמן להעביר את המושכות ועמלים שכך יקרה", הבהירו ראשי המועדון במכתב הפתוח לאוהדי הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב. רוצים למכור את הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הרוכשים הפוטנציאלים מלונדון רוצים לסיים את המו"מ עד לפתיחת העונה הקרובה באוגוסט ולכן ביקשו הבהרות לגבי בניית הסגל והתקציב המיועד. לקם אפילו ביקשו שתהיה להם אמירה בהכנות לעונה הקרובה והיו מעודכנים למהלכים כמו החתמתו של הקשר ההולנדי גודרפיד רומארטו.
בעלי הפועל תל אביב מעוניינים למכור את המועדון, כשאם יגיעו רוכשים בעלי יכולות כלכליות גבוהות שיתחייבו להעביר כל עונה מיליוני שקלים לתקציב - הבעלים הנוכחיים ימסרו את הקבוצה ללא תמורה. במידה שיהיה מדובר ברוכש בעל יכולת כלכלית נמוכה יותר, הוא יקבל את זכויות הניהול במועדון. הבעלים הנוכחיים ידרשו כי הוא יחזיר להם רק 60 אחוז מההשקעה שלהם (18 מיליון שקל) וגם הכסף הזה יגיע מהישגים עתידיים של המועדון, כמו העפלה לשלב בתים אירופי.
בכל מקרה, הבעלים החדשים של הפועל ת"א לא יהיו מסדר הגודל הכלכלי של הקבוצות הגדולות, כשהמחאה של האוהדים הובילו לזירוז המגעים. שכר השחקנים של העונה צפוי להיות סביב 11 מיליון שקל, ונראה שאם לא החובות לפיפ"א - הליך איתור הרוכש החדש היה מהיר יותר.