בשיתוף המכביה ה-21
ישראל חוגגת ספורט, והפעם בגרסת החוף. "מכביה וילג'" הוא מתחם ספורט ענק, של המכביה בשיתוף עיריית נתניה, אשר פועל במהלך תחרויות המכביה במשך תשעה ימים (14 עד 22 ביולי). במקום מתקיימות תחרויות ספורט, פעילויות לילדים, פוד טראקס, הופעות ועוד. יצאנו לשטח כדי לבחון את מתקני הספורט של מכבי וילג' ולהרגיש את הווייב:


ב"מכביה וילג'" פגשנו את שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שהגיע להשתתף בחגיגה. "זו אחת מתחרויות הספורט הכי גדולות בעולם, 10,000 ספורטאים שהגיעו לפה, חלקם ברמות הכי גבוהות בעולם, ומעבר לזה יש פה ערך של מדינת ישראל, שהיא הבית הלאומי לעם היהודי", הוא אמר. "על ה-10,000 האלה הגיעו עוד 20,000 חברי משלחת, ומשדרים את המשחקים בכל העולם ונשיא ארצות הברית הגיע לטקס פתיחה. זה אירוע עם משמעות גם בינלאומית טובה, גם חיבור בין מדינת ישראל לכל העם היהודי, וגם הרבה ספורט איכותי".
על הספורטאים שהגיעו לישראל מחו"ל, אמר השר טרופר: "אנחנו מקבלים אותם בחיבוק, באהבה, אלו אחים ואחיות שלנו, וכמה טוב שבאו לבית שלנו".
4 צפייה בגלריה
מסלול נינג'ה במכביה
מסלול נינג'ה במכביה
מסלול נינג'ה במכביה
(צילום: טל שמעוני)
ראש העיר נתניה, מרים פייברבג, לא הסתירה את התרגשותה: "זו חגיגה גדולה בעיר, וחגיגה גדולה בחוף, ואני מאחלת לכולנו שתמיד תמיד נהיה בשמחה. אני מאחלת הצלחה עצומה, אני חושבת שעצם ההשתתפות בתחרות זו כבר הצלחה, מי מנצח זה פחות חשוב לנו, כי כולנו עם אחד. אני רוצה לאחל לכולנו שתמיד תמיד נשמור על לכידות, שתמיד נהיה עם אחד עם חזק ולבקש מכל יהודי העולם לבוא לבקר בישראל, וכמובן שמי שיכול לבוא לגור בה".
מנכ"ל המכביה, רואי הסינג, הוסיף: "יש חגיגת ספורט אמיתית פה בנתניה. בדיוק אמרתי לראש העיר שזה נראה לגמרי לא בישראל". על האירועים התחרויות המתקיימות במקום, סיפר הסינג: "יש פה שש תחרויות ממסגרת של 43 תחרויות במכביה, חמישה ענפים חדשים - גלישה וכדורגל חופים וכדורסל 3X3, וגם טיפוס ונינג'ה. וחוץ מזה יש מלא הופעות, אירוח חינמי לכל המשפחה ואטרקציות לילדים, באמת קרנבל אחד שלם, שייגמר ביום שישי, ומי שלא בא פשוט פראייר. אז אל תפספסו את זה הפעם, שלא תשאלו אותנו איך עשינו את זה לעצמנו?"
4 צפייה בגלריה
כולם משתתפים. המכביה וילג'
כולם משתתפים. המכביה וילג'
כולם משתתפים. המכביה וילג'
(צילום: טל שמעוני)
הסינג הסביר מדוע הוקם הכפר על החוף בנתניה. "רצינו קצת להסיר את האבק מעל הדבר שנקרא מכביה, מעל המותג, ולעשות הרבה יותר פעילויות שמתמקדות בקהל הצעיר במשפחות, ובעצם לחבר את הישראלים לדבר שהעולם כל כך אוהב ומעריך, ומצביע ברגליים", הוא אמר. "מ-1932המכביה רק הולכת וגדלה".

אז מה צפוי ב"מכביה וילג'"?

המתחם בנתניה צפוי לארח את גמר הנינג'ה הרשמי של ישראל עם כל הכוכבים, לצד תחרויות רשמיות של המכביה ה-21 כמו כדורעף חופים, כדורגל חופים, כדורסל 3X3, טיפוס וגלישה.
והבונוס? אחרי סיום התחרויות הרשמיות, הקהל הרחב יכול להתנסות ולהתחרות בעצמו במתקני הספורט.
4 צפייה בגלריה
(צילום: טל שמעוני)
4 צפייה בגלריה
המתחם בחוף פולג בנתניה
המתחם בחוף פולג בנתניה
המתחם בחוף פולג בנתניה
(צילום: טל שמעוני)
עוד פעילויות במתחם היא "שש יבשות ומדינה אחת מדהימה", אזור הכולל עמדות צילום ופעילויות חווייתיות הקשורות לכל יבשת ממנה מגיעים ספורטאים למכביה: במתחם אירופה תחרות קליעה לסל, במתחם אפריקה ילדים יתנסו בתיפוף קצבי, במתחם אוסטרליה הילדים יתחרו במשחק תחרותי אינטראקטיבי בשם 'ספיד אוף לייף', במתחם אסיה הילדים וההורים יתנסו בג'אגלינג, במתחם אמריקה הצפונית יפעל יריד אמריקאי כמיטב המוסרת עם קליעה למטרה, השחלת טבעות ועוד, כולל פרסים לזוכים, ובמתחם אמריקה הדרומית יתחרו הורים בכדורגל שולחן. במתחם היצירה הבינלאומי 'יוצרים עולם', הילדים יוכלו ליצור מסכות אפריקאיות, פריזבי אוסטרלי, שלט לבית בסגנון אמריקני ועוד.
עוד במתחם מכביה וילג': הצגות ילדים, משחקים ותחרויות היתוליות ו-DJ שילווה את הפעילויות לאורך כל שעות הפעילות. אזור המזון והמשקאות יציע מנות בסגנון פוד טראקס שיביא לאורחים טעמים שונים מרחבי העולם: מוקפץ תאילנדי, המבורגר אמריקני וצ'ורוס דרום אמריקני.
מכביה וילג', חוף פולג, נתניה, 14-22 ביולי 2022: ימים א'-ה'- 9:00-13:00, 15:00-19:00 וביום ו'- 9:00-14:00. הכניסה ללא תשלום ובהרשמה מראש באתר המכביה www.maccabiahvillage.com
בשיתוף המכביה ה-21