זה היה קרוב, זה היה לא פשוט וזה כמעט הסתיים במפח נפש, אך שיאן ישראל ב-200 מטר בלסינג אפריפה עלה הערב (חמישי) לגמר אליפות אירופה ב-200 מטר כאחד משני המפסידים המהירים בחצי הגמר.
המרוץ לצמרת של בלסינג אפריפה
אפריפה, בעל שיא אישי של 19.96 שניות, אותו קבע באליפות העולם עד גיל 20 בתחילת החודש, זינק ממסלול מספר 4 והוביל את המרוץ עד הישורת, אך החליט לשמור על כוחותיו והאט מאוד, מה שנתן אפשרות לזארנל יוז מבריטניה וג'ושוע האטרמן הגרמני לעקוף אותו.
3 צפייה בגלריה
בלסינגג אפריפה
בלסינגג אפריפה
בלסינגג אפריפה
(צילום: gettyimages)
הישראלי קבע בסופו של דבר רק 20.34 שניות, מאית איטי יותר מהארטמן והמתין לתוצאות משאר המקצים. אחרי שהבין כי התוצאה מספיקה לו, הוא תפס את הראש כלא מאמין ושיחרר אנחת רווחה גדולה. מחר, ב-22:20, תהיה לו הזדמנות לתקן ולנסות לזכות באחת משלוש המדליות, אולי אפילו בזהב ובתואר אלוף אירופה.
"מרגיש טוב למרות שבטוח יכולתי יותר", אמר אפריפה בסיום. "העפלתי על הקשקש אבל לשנייה לא חשבתי שאני לא אעלה. לא הייתי לחוץ על הכסא החם. לא חשבתי שיעברו אותי. הבעיה הייתה שהסתכלתי על המוביל ואז הגרמני הגיע וזרק את הראש. זה לא יקרה בגמר, אני הולך לבוא טעון ולהתפוצץ. הגעתי לגמר, וזו היתה המטרה. עכשיו אני יכול לרוץ הרבה יותר בשקט. אני הולך להביא את עצמי ואת הנשמה מחר בגמר".
3 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
בסוף הוא חייך. בלסינג אפריפה אחרי שעלה לגמר
(צילום: זאב אברהמי)
3 צפייה בגלריה
בלסינגג אפריפה
בלסינגג אפריפה
טעות גדולה שכמעט עלתה לו בכרטיס לגמר
(צילום: gettyimages)
"הוא היה במקצה הכי חזק וזה היה לטובתו. הוא לא שם לב לגרמני בשביל השביעי ושחרר, וזאת טעות של מישהו שאין לו נסיון", אמר רוגל נחום, המנהל ההישגי באיגוד האתלטיקה. "זה יעצים ויחכים ויחזק אותו, אולי אפילו מחר. הוא עשה את זה בדרך קשה, אבל הוא סגר משימה. זה מה שחשוב. אני חושב שזה ייתן לו בוסט לבוא מחר מפוקס ולרוץ חזק כל הריצה. היינו דרוכים כשהוא ישב על הכסא החם. אבל לא היו תנאים אידיאליים והיה איחור והמקצים אחריו היו יותר איטיים. עכשיו הוא צריך לשכוח מהריצה הזו. היא בעבר. בגמר הוא צריך לרוץ כמו באליפות העולם".
"לבלסינג הייתה ריצה פחות טובה, הוא לא תיכנן אותה טוב טקטית", הוסיף מנכ"ל האיגוד גל לוי. "היה לנו מזל. אנחנו מצפים לריצה הרבה יותר חזקה בגמר".
בגמר ל-5,000 מטר, הישראלית סלאמוויט באיולין-טפרי סיימה במקום השמיני עם 15:14.36 דקות. המנצחת הייתה הגרמנייה קונסטנס קלוסטרהאלפן.
הרץ הנורבגי הנהדר יקוב אינגבריגטסן ניצח בצורה מרשימה ב-1,500 מטר עם שיא אליפות של 3:32.76 דקות. ג'ייק הייוורד הבריטי ומריו גרסיה הספרדי זכו במדליות הכסף והארד בהתאמה.
ביידוי פטיש לגברים ניצח האלוף האולימפי מטוקיו, הפולני וויצ'ך נוביצקי, שגם קבע את תוצאת השנה בעולם, 82.00 מטר. גם בקפיצה לגובה לגברים ניצח האלוף האולימפי המכהן, האיטלקי ג'מרקו טאמברי, שהיה היחיד שהצליח לעבור 2.30 מטר.
איוואנה וואלטה מסרביה זכתה בתואר אלופת אירופה בקפיצה לרוחק עם 7.06 מטר, שלושה ס"מ יותר מהגרמנייה מלאייקה מיאמבו. ג'זמין סוירס הבריטית הצליחה לסיים עם הארד בקפיצה השישית והאחרונה שלה, כשניתרה ל-6.80 מטר.