אלכסיס סאנצ'ס הוא מסוג השחקנים שתמיד כיף לצפות בהם משחקים. טכניקה גבוהה עם הכדור, בעיטה מצוינת בשתי הרגליים, בחור אהוב בחדר ההלבשה בכל אשר שיחק בהן. הבעיה היא שבשנים האחרונות כמעט ולא ראינו אותו משחק בקביעות, וכעת הוא מגיע למארסיי במטרה לחזור להיות אותו אלכסיס סאנצ'ס שבצעירותו הלהיב את המועדונים הגדולים של אירופה.
החלוץ הצ'יליאני החל את הקריירה בעונת 2005/06 במועדון קוברלואה שבמולדתו, ואחרי שלוש שנים התחיל את דרכו באירופה במדי אודינזה האיטלקית. עונת השיא שלו במועדון הביאה עמה 12 כיבושים, וזה הספיק לברצלונה כדי לרכוש אותו בקיץ 2011. במדי הבלאוגרנה זכה בסופרקאפ האירופי ובגביע הספרדי, ובשלוש השנים של הצ'יליאני במועדון הוא העמיד מספרים יפים, אבל בסוף היה רק עוד אחד מהכינורות ששיחקו לצד הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, לאו מסי.

1 צפייה בגלריה
אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס
(צילום: getty images)

בקיץ 2014 סאנצ'ס עשה את המעבר לפרמייר-ליג לשורותיה של ארסנל. זו הייתה ההחלטה הטובה בקריירה שלו, בדרך לארבע שנים מצוינות במועדון מצפון לונדון. סאנצ'ס קנה את לב האוהדים מהרגע הראשון, והיה הכוכב הגדול של הקבוצה יחד עם מסוט אוזיל הגרמני שהגיע אף הוא באותו הקיץ ממועדון הפאר השני של ספרד, ריאל מדריד. בתקופתו בארסנל סאנצ'ס זכה פעמיים בגביע האנגלי ופעם אחת במגן הקהילה. ב-2016/17 היה קשה להתמודד איתו, והוא סיים במקום השלישי בטבלת מלך שערי הליגה עם 24 כיבושים.
אבל הצעד הבא היה הטעות הגדולה בקריירה/ בינואר 2018 סאנצ'ס הרעיד את הממלכה הבריטית fשעבר לשחק בשורות מנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים הציעו לו שכר דמיוני שאי אפשר לסרב לו, חצי מיליון ליש"ט לשבוע. הוא הגיע לאולד טראפורד ככוכב עולמי, האוהדים וכלי התקשורת היו כולם בטירוף מהמעבר, וסאנצ'ס אפילו קיבל את החולצה האגדית אשר שמורה רק לכוכבי המועדון, עם הספרה 7 על הגב. כולם היו בטוחים שזו תהיה השקעה לטווח ארוך כי סאנצ'ס הגיע בשיאו לשם, אבל לצערו של הצ'יליאני, כמו רבים וטובים לפניו, וגם אחריו, המעבר התברר כטעות ענקית. סאנצ'ס הספיק לשחק בשורות השדים האדומים עונה אחת בלבד בה כבש 2 שערים ב-12 הופעות! הוא נכנס לרשימה הלא מחמיאה של הפלופים הגדולים בתולדות מנצ'סטר יונייטד.
חבל ההצלה שלו הגיע בדמות השאלה לאינטר באוגוסט 2019. החזרה לליגה האיטלקית עשתה לו טוב, ועסקה שהייתה אמורה להיות לעונה אחת הפכה ב-2020 לחוזה לשלוש שנים. סאנצ'ס קיווה לשקם את הקריירה ואת הביטחון העצמי הירוד אחרי המפלה ביונייטד, אך גם אצל הנראזורי הוא לא קיבל יותר מיד אמון מהמאמן. לכל הפחות הוא יכול להתגאות בזכייה באליפות, ובגמר הגביע האחרון, אז עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון בהארכה מול יובנטוס.
בגיל 33 הוא עוד לא גמר. אחרי שהתיר את החוזה באינטר, מאחר שהבין שגם העונה לא יקבל הרבה דקות, הוא הגיע בהעברה חופשית לשנתיים בשורות מועדון הפאר הצרפתי מארסיי, שמאז ההשתלטות הקטארית על פריז לפני כעשור נדחק הצידה. מחכה לו עונה של מאבק כמעט בלתי אפשרי על האליפות וניסיון ללכת רחוק בליגת האלופות, אבל נקודת הפתיחה טובה - הוא רצוי: כשנחת בשדה התעופה, מאות אוהדים קיבלו את הכוכב בשירים ובזיקוקים, כדי להראות לו כמה הוא מוערך ואהוב למרות שהקריירה שלו בשנים האחרונות בירידה. האוהדים שלחו מסר שאומר: יש לך את האהבה והתמיכה שלנו, בוא תיקח אותנו חזרה לגבהים והצלחות.
במסיבת עיתונאים שכינס ביום הצגתו במועדון מעיר הנמל הדרומית, סאנצ'ס לא היסס לומר כי הגיע למועדון הטוב בצרפת. הייתה זו עקיצה, ורמיזה למה שהולך להיות לנו העונה בליגה הצרפתית, ובייחוד במפגשים בקלאסיקו הצרפתי שבין מארסיי לפ.ס.ז'. יהיה מרתק לראות את אלכסיס מול חברו מימי ברצלונה מסי, הפעם כיריב מצדו השני של המגרש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.