ארגנטינה של 86' הייתה נבחרת של איש אחד וגם של מסי 2022. ארגנטינה הוכיחה אופי מדהים של נבחרת מלוכדת נטולת אגו ההתאוששה מרכבת הרים פסיכית בכל משחק. כל משחק היה בשבילם גמר לאחר ההפסד לסעודיה, וזה רק מעצים את האופי של הנבחרת הזאת.
אבל בואו לא נשכח שיש גם מאמן. בניגוד לקבוצות בהן המאמן לא פקטור כזה גדול כמו שכולם נוטים לחשוב, בארגנטינה ההשפעה של המאמן היא אדירה. כל טעות משלמים במזומן. הוא לא פחד לשנות מערכים, להזיז שחקנים מההרכב ולהחזיר אותם כשצריך, כי הנבחרת היא עסק לאומי, לא פרטי. סקאלוני לא חשב על שיקולים אישיים כאלה ואחרים, לא עסק ולו לרגע אחד בעתידו – ולא עשה חשבונות מיותרים.
1 צפייה בגלריה
ליאונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
ליאונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
ליאונל סקאלוני
(צילום: AP)
הוא המאמן ביחד עם ואן חאל שהכי הרבה השפיעו על מהלך המשחק במונדיאל הזה. ועוד אנקדוטה שצריך לשים אליה לב. במחזור האחרון, דווקא ריבר פלייט מגישה לבוקה אליפות הזויה. נאפולי בדרך לאליפות, ברצלונה ראש בראש עד למחזור האחרון עם ריאל. תוסיפו לזה גמר פסיכי עם החמצה פסיכית בדקה 120 שמוכרע לטובת ארגנטינה. מישהו אמר השגחה עליונה?
והכי חשוב: מספר 10 האגדי הוכיח שהוא גאון של פעם בדור. ואם בסוף השנה קבוצות בתחנות חייו יזכו לרנסנס רק יוסיפו עוד דף בהיסטוריה של האגדה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.