ההדחה של מכבי ת"א בחצי גמר הפלייאוף מול בני הרצליה הייתה הפעם הראשונה בה היא מפסידה בסדרה של שלושה משחקים (ובשל זאת, סיימה עונה בלי תואר לראשונה מאז 2008).
גם אם מסתכלים על מכבי בזירה האירופית המצב לא מזהיר: עם תום עונת היורוליג דווח שהפורוורד וויל קלייבורן ששיחק בצסק"א מוסקבה ובעבר בהפועל חולון עובר לאלופת היורוליג אנאדולו אפס, ואיתו הסנטר הקרואטי של מכבי, אנטה ז'יז'יץ', שסיכם לשנתיים באותה קבוצה. מכאן ואילך החלו להישמע דיווחים ברחבי היבשת על מעבר שחקנים בין קבוצות, ונראה כי כרגע מכבי לא במשחק. היא חייבת למנות מנהל מקצועי במקום ניקולה וויצ'יץ', ומאמן שיחליף את אבי אבן (לאחרונה נזרקו שמות של מאמנים זרים, כאשר הבולט שבהם הוא המאמן הספרדי צ'אבי פסקוואל שאימן העונה את זניט, אך בשל העובדה שהוא עולה הרבה כסף המועמדות שלו בספק גדול).

1 צפייה בגלריה
יאן וסלי
יאן וסלי
יאן וסלי
(צילום: EPA)

הקיץ הזה סוער במיוחד בשוק ההעברות בגלל המצב המעורער של הקבוצות הרוסיות שהושעו מפעילות ביורוליג במהלך העונה. זניט וקאזאן לא אמורות לחזור, ולמרות שצסק,א הגשיה בקשה להשתלב מחדש, הדבר תלוי מאוד במלחמה באוקראינה. כתוצאה מכך עשויים להיפלט אל השוק האירופי שחקנים ששיחקו בקבוצות הרוסיות, שנתקעו שם או חתמו על חוזה זמני בקבוצות אחרות.
נכון לעכשיו צפוי הסנטר הצ'כי יאן וסלי לעבור מפנרבחצ'ה לברצלונה, בעוד הסנטר שצפוי לפנות לו מקום הוא ברנדון דייויס, שיעשה את הדרך למילאנו. מריו הזוניה, ששיחק בעונה החולפת בקאזאן, ככל הנראה יהיה שחקן ריאל מדריד בעונה הבאה. עוד שחקן מקאזאן, מומחנה ההגנה ג'ון בראון, יעשה לפי הדיווחים את הדרך למונאקו, אליה מתקרב אקס נוסף של ליגת העל, ג'ורדן לויד. בנוסף, מי שעשוי לעשות קאמבק גדול הוא סרחיו רודריגס הוותיק, שככל הנראה יחזור לריאל מדריד.
לצד זאת, ישנם שחקנים חופשיים רבים ששווה לשים לב עליהם, כגון: נייט וולטרס, כריס ג'ונס, מלקולם דילייני, ווייד בולדווין, מייק ג'יימס, אלי אוקובו, ניק וויילר-באב, דנטה אקסום, טיילר דורסי, ננדו דה קולו, קרונוסלב סימון, אלפא דיאלו, דוויין בייקון, ג'פרי טיילור, דשון תומאס, טריי תומפקינס, אוגוסטין רוביט, קייל היינס, דונטה הול, אות'לו האנטר ודונטאס מוטיונאס. אז איפה מכבי נמצאת בכל החגיגה הזו?
נכון לעכשיו עושה רושם שעד שלא יוחתם מאמן לא ייבנה סגל הקבוצה, מה שעשוי להוביל לכך שמכבי תפספס מספר שחקנים איכותיים. במקרה כזה, היא תקווה ששחקנים טובים יישארו בלי קבוצה במועד מאוחר יותר של הקיץ, כאלו שעשויים לעלות פחות כסף ואולי גם יתאימו מבחינה מקצועית. כך, למשל, מכבי יכולה לוותר על סקוטי ווילבקין לו יש חוזה לעונה נוספת בקבוצה, ולהביא במקומו את אלכסיי שבד ששיחק בצסק"א.
מה שברור הוא שהנהלת מכבי חייבת להתעורר מ"שינת הקיץ" ולהתחיל לחשוב מי יכול להתאים לקבוצה וכמה היא מוכנה להשקיע עבורו, לפני שהקבוצות הגדולות יחטפו את כל השחקנים האיכותיים.

גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.