היסטוריה ישראלית: רז הרשקו ראשונה בדירוג העולמי. איגוד הג'ודו העולמי פירסם הבוקר (שבת) את הדירוג של כל הספורטאים והספורטאיות בענף, ללא הבדלי משקל, ומבין הנשים הרשקו דורגה במקום הראשון. זאת פעם ראשונה שג'ודאי או ג'ודאית מצליחים להעפיל לפסגת הדירוג.
באליפות העולם שנערכה בקטאר, הרשקו, שמתחרה בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר (78 ק"ג) זכתה במדליית הארד. בגראנד סלאם האחרון שנערך במונגוליה היא זכתה במדליית הכסף, בגראנד סלאם טבליסי ובגראנד סלאם ת"א היא זכתה בזהב. כך שללא ספק היא הוכיחה שהיא שולטת במשקל שלה והיא אחת מהספורטאיות המובילות בעולם היום. באולימפיאדת טוקיו הייתה חלק מהנבחרת שזכתה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית.
1 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
רז הרשקו
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
"זה מחמיא לי מאוד, אפילו מרגש", אמרה הרשקו בתגובה להישג, "אבל מבחינתי זו רק תחנה בדרך. המטרה שלי היא ברורה, ואני לא רוצה להוריד את העיניים מהמטרה. זה מחמיא, זה מרגש, זה פרס על עבודה קשה ותהליך שמגיע פה לשני הרשקו המאמן הרבה קרדיט על הדרך בה הוא דוחף אותי ומאתגר אותי כל הזמן לשאוף ליותר. אני רחוקה מלהסתפק בזה".
מאמנה שני הרשקו אמר: "רז היא סיפור מדהים של מחויבות, עקשנות וחתירה למצויינות בתנאים מורכבים וקשים. מאז אליפות העולם 2022 רז נמצאת על הפודיום עם מדליה בכל תחרות ולמעשה מחזיקה גם ברצף המדליות הגדול ביותר מבין כל ספורטאי הנבחרת מאז ומעולם ואחד הרצפים האיכותיים בג'ודו העולמי, העובדה הזו גם מציבה אותה לראשונה כישראלית בראש הדירוג הכללי מבין כל קטגוריות הנשים. מבחינתי זה ציון דרך, אבל זו רק 'תחנת התרעננות' בדרך לשגרת עבודה אינטנסיבית ובתקווה להישגים היסטוריים נוספים".