בסופו של יום, למרות האכזבה מההזדמנות שהוחמצתה, מההחטאות במחצית הראשונה ומהשערים הקלים מדי שספגה, מכבי חיפה נוחתת במקום שמתאים הרבה יותר למידותיה. הליגה האירופית אולי פחות נוצצת, אולי פחות עשירה, אבל משחקות בה קבוצות אטרקטיביות מצד אחד, ומכבי חיפה יכולה להצליח בה הרבה יותר מצד השני.
בסופו של דבר, לא הכסף של ליגת האלופות הוא הפקטור המשמעותי. מכבי חיפה הייתה מוכנה לשלם הקיץ הרבה מאוד כסף, במושגים ישראליים, כדי להביא את השחקנים שהיא רצתה, והם פשוט אמרו לה לא, שוב - לא בגלל הכסף, אלא כי הליגה הישראלית ומכבי חיפה לא מספיק אטרקטיביות לשחקנים מהדרג השני באירופה.

1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)

קמפיין מוצלח בליגה האירופית יכול לשנות את זה. קמפיין מוצלח בליגה האירופית שווה נקודות דירוג, ששוות יריבות קלות יותר בשנים הבאות, וסיכויים טובים יותר לייצר רצף הופעות בשלבי הבתים, ורצף הצלחות בהם. רצף כזה יהפוך את הקבוצה לאטרקטיבית יותר גם לשחקנים זרים וישדרג אותה.
מעבר לזה, אין מקום לבוא בטענות למסאי דגו. אף מגן שמאלי שהיה מגיע בשבועיים-שלושה האחרונים לא היה פותח במקום קורנו באגף, וגם קורנו שתומך בהתקפה בצורה מדהימה, אינו המגן הקשוח שהפרשנים ניסו להמציא, וכנראה לא היה מונע את שני השערים שהגיעו מהאגף שלו. אפשר בהחלט לשאול - למה לא שימיץ' הגבוה? אבל מכורסת הפרשן איננו יודעים באיזה כושר הוא נמצא ועד כמה הוא כבר מתואם עם שאר הבלמים, וסונדגרן היה טוב כבלם בשני הקמפיינים האירופיים עד כה.
השילוב בין פיירו לדוד הפתיע לטובה. אני מודה שחשבתי שנכון יהיה להתחיל עם פיירו על הספסל ולתת לחלאילי ולדוד לרוץ בהתקפות מעבר מול הבלמים האיטיים של ברן, אבל דווקא השילוב של דוד הקל על פיירו להתמודד ולייצר מצבים. היציאה שלו עקב פציעה עצרה לחלוטין את משחק ההתקפה של מכבי חיפה ולמעשה סיימה את ההתמודדות.
מכבי חיפה היא עדיין הקבוצה החזקה בליגה, ואם דגו ידע לנהל את הסגל הרחב שלו, בעיקר לאחר סיום הקמפיין האירופי והחזרה למשחק אחד בשבוע, היא עדיין המועמדת מספר אחת לאליפות רביעית.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.