מוקי הודח מוקדם, גורבנקו שמינית ב-100 מ' גב / סיכום היום הרביעי

היום הרביעי בטוקיו במשלחת הישראלית עמד בסימן השחיינית אנסטסיה גורבנקו והג'ודוקא שגיא מוקי.
תחילה, גורבנקו רשמה היסטוריה כשסיימה שמינית בגמר האולימפי ב-100 מטר גב והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה במעמד. כעבור שעה קלה התייצבה לחצי הגמר במשחה החזק שלה - 200 מטר מעורב, אבל סיימה חמישית במקצה שלה (2:10.70 דקות) ועשירית בדירוג הכללי, ולא העפילה לגמר. מחר היא תשתתף במוקדמות 200 מטר גב, ביום חמישי תקפוץ לבריכה יחד עם נבחרת השליחים ב-100X4 מעורב מיקס.
14 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
במוקדמות 100 מטר חופשי, מרון חירותי סיים שישי במשחה שלו (49.26 שניות) ובסך הכל 29 בדירוג הכללי ונותר מחוץ לחצי הגמר. רון פולונסקי קבע 2:12.71 דקות ב-200 מטר חזה וסיים במקום החמישי במשחה שלו. אחריו, רביעיית השליחים הישראלית קבעה שיא ישראלי נהדר ולא הייתה רחוקה מהעפלה לגמר - אך סיימה עשירית.
שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), שהיה אחד התקוות הגדולות של המשלחת למדליה, הודח כבר בשמינית הגמר לאחר שהפסיד לשמיל בורחשווילי האוסטרי בניקוד זהב. הקרב נמשך יותר משמונה דקות, בסופו האוסטרי הטיל את מוקי וניצח בווזארי. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הודחה כבר בקרב הראשון שלה.
14 צפייה בגלריה
שגיא מוקי על המזרן, האוסטרי בטירוף
שגיא מוקי על המזרן, האוסטרי בטירוף
שגיא מוקי על המזרן, האוסטרי בטירוף
(צילום: AFP)
השייטת שי קקון נמצאת במקום ה-35 אחרי יום השיוטים השלישי. את השיוט הראשון של היום, החמישי בסך הכל, היא סיימה במקום ה-39 ואת השני במקום ה-32.
שחקנית הבדמינטון קסניה פוליקרפובה סיימה את דרכה בטוקיו לאחר הפסד 21:12, 15:21, 21:16 לנאן יי צ'ונג מהונג קונג, השני שלה בשלב הבתים.

14:05: שיא ישראלי לרביעיית השליחים ב-4x200 חופשי

ב-4X200 חופשי הרביעייה הישראלית קבעה תוצאה נהדרת עם שיא ישראלי של 7:08.65, שיפור של יותר משלוש שניות לשיא הקודם שאיתו העפילו (7:11.91). התוצאה נתנה להם את המקום החמישי במקצה והעשירי בסך הכל - מקום מכובד מאוד שלא הספיק לגמר. גם השחיין הראשון שקפץ למים מבין הארבעה, דניס לוקטב, שבר שיא ישראלי ב-200 חופשי עם 1:46.64.

13:20: מרון חירותי לא עלה לחצי הגמר ב-100 מטר חופשי

השחיין הישראלי מרון חירותי סיים את המשחה שלו ל-100 מטר חופשי במקום השישי עם תוצאה של 49.26 שניות שדירגה אותו במקום ה-29 הכללי והוא נותר מחוץ לחצי הגמר. רון פולונסקי קבע 2:12.71 דקות ב-200 מטר חזה, סיים חמישי במשחה שלו ובמקום ה-27 הכללי.
14 צפייה בגלריה
מירון חירותי
מירון חירותי
מירון חירותי
(צילום: איגוד השחייה)
14 צפייה בגלריה
פולונסקי במים
פולונסקי במים
פולונסקי במים
(צילום: AFP)

11:15: גורבנקו: "נתתי את המיטב, אלמד מהחוויה"

אחרי המקום השמיני בגמר ה-100 מטר גב, השחיינית אנסטסיה גורבנקו לא ביטאה אכזבה מאי-ההעפלה לגמר במשחה החזק שלה, 200 מ' מעורב: "למרות הלחץ, הייתי קרובה לשיא שלי. נתתי את המיטב, אלמד מהחוויה". המאמן סגל על הסמיכות בין שני המשחים: "נעשה את זה עם שחיינים נוספים, מנסים להיות הכי טובים בלי תירוצים".

10:05: גם שטילוב נחת: "היה שווה את זה"

המתעמל אלכס שטילוב, שלא העפיל לגמר תרגיל הקרקע בטוקיו, יצא לאזור קבלת הפנים דקות ספורות אחרי סמברג, וסיפר על תחושותיו: "ההרגשה מוזרה, לא ככה קיוויתי לסיים אבל מצד שני עשיתי תרגיל טוב ומכובד. אני שמח שבכלל הגעתי לאולימפיאדה. עשיתי הכנה טובה ונתתי את המאה אחוז שלי. היו לי בקריירה המון רגעים משמחים והמון משברים. הנקודה הכי חשובה היא שלא ויתרתי גם כשהפכתי להיות אבא עם שני ילדים, קיבלתי תמיכה מהבית".
שטילוב ניסה לתרום מניסיונו לממשיכי דרכו: "אני ממליץ לספורטאים בתחילת הדרך להתמיד ולהשקיע. חוויתי הרבה דברים משמחים, מדליות וזכיות באליפויות. זה היה שווה את זה. העיקר ליהנות מהדרך. אני רוצה לאחל לארטיום דולגופיאט בהצלחה, אני מאמין בו ואני יודע שהוא יידע להתמודד ברגע האמת. לאלו שזוכים אני ממליץ להציב מטרות חדשות ולהמשיך קדימה אליהן, כי ההצלחה יכולה קצת לבלבל".
14 צפייה בגלריה
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב עם משפחתו
(צילום: מוטי קמחי)
14 צפייה בגלריה
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב
(צילום: מוטי קמחי)

10:00: אבישג סמברג נחתה בנתב"ג עם המדליה: "תחושה מדהימה"

אבישג סמברג, לוחמת הטאקוונדו בת ה-19 שהפתיעה את כולם וקטפה מדליית ארד היסטורית בטוקיו 2020, נחתה בישראל כגיבורה והתקבלה בקריאות עידוד. "תחושה מדהימה, אין כיף כזה. זה קצת יותר מדי. שמחה שבארץ מעריכים את העבודה קשה", אמרה סמברג שבני משפחתה שפכו עליה שמפניה כשיצאה מהטרמינל.
על התוכניות לעתיד היא אמרה: "אני רוצה להיות אלופה אולימפית, אז עכשיו זה קצת זמן מנוחה אחרי חלום שהתגשם, אבל הראש כבר במשימה הבאה". סמברג טענה שהזכייה לא הורידה לחץ משאר חברי המשלחת: "לא הורדתי לחץ, אני מאחלת לכל הספורטאים האחרים במשלחת להצליח ואני מקווה שנחזור עם כמה שיותר מדליות מהאולימפיאדה הזאת".
14 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: מוטי קמחי)
14 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: מוטי קמחי)

08:50: בדמינטון: קסניה פוליקרפובה הפסידה והודחה מהאולימפיאדה

פוליקרפובה שהפסידה במשחקה הראשון לפיייבוריטית המובהקת בבית שלה, ההודית פי וי סינדהו, ידעה מראש שהסיכוי להעפיל קלוש גם עם ניצחון היום על נאן יי צ'ונג מהונג קונג. היא פיגרה 1:0 במערכות אבל ניצחה במערכה השנייה. במערכה המכריעה היא נקלעה לפיגור 9:2, השיגה שמונה נקודות רצופות והפכה את התוצאה ל-9:10, אבל משם השליטה חזרה להונג-קונגית שניצחה 16:21 ולקחה את המשחק. פוליקרפובה סיימה את דרכה.

08:00: אכזבה: שגיא מוקי הודח בשמינית הגמר בטוקיו

שגיא מוקי סיים את דרכו באולימפיאדה כבר בשמינית הגמר, אחרי הפסד מפתיע מאוד בניקוד זהב לשמיל בורחשווילי האוסטרי, אותו ניצח השנה הישראלי כבר פעמיים. מוקי, אלוף העולם ב-2019 ואחת התקוות הגדולות של ישראל למדליה אולימפית, לא הצליח להביא לידי ביטוי את הג'ודו המצוין שלו ונכנע בתום קרב שנמשך מעל שמונה דקות.
14 צפייה בגלריה
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
(צילום: אורן אהרוני)

7:00: שי קקון סיימה במקום ה-35 את יום השיוטים השלישי

השייטת שי קקון דורגה במקום ה-39 בשיוט הראשון של היום והחמישי בסך הכל בתחרות בדגם הלייזר. בשיוט השישי היא סיימה במקום ה-32, והיא מדורגת 35 בסך הכל. לקקון היו שני שיוטים לא רעים בכלל במהלך התחרות עד כה, כאשר דורגה במקום ה-13 בשני ובמקום ה-18 ברביעי. את השאר היא סיימה בעשירייה הרביעית והחמישית.

6:33: היריב הבא של מוקי

יריבו של שגיא מוקי בשמינית הגמר יהיה שמיל בורחשווילי בן ה-26 מאוסטריה. הישגיו בסבב עד כה צנועים למדי, כשהמדליה הבולטת שלו היא כסף בגראנד סלאם טביליסי השנה. מוקי ובורחשווילי נפגשו פעמיים השנה, הישראלי ניצח בשני המקרים.
14 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)

6:21: שגיא מוקי עלה לשמינית הגמר

שגיא מוקי, אחת התקוות הגדולות של ישראל למדליה אולימפית, החל את היום שלו בתחרות הג'ודו ברגל ימין, עם ניצחון מהיר על הברזילאי אדוארדו סנטוס, המדורג 24 בעולם. מוקי ניצח באיפון כשהפיל את היריב על הגב, 1:36 דקות מפתיחת הקרב. יריבו הבא: שמיל בורחשווילי האוסטרי. המפגש ביניהם צפוי להיערך לקראת השעה 7:30.

6:13: אנסטסיה גורבנקו לא עלתה לגמר ב-200 מטר מעורב

שעה קלה אחרי שהשתתפה בגמר הראשון שלה, אנסטסיה גורבנקו זינקה שוב לבריכה, הפעם לחצי הגמר ב-200 מטר מעורב, אך החמיצה את הכרטיס לגמר דווקא במשחה החזק שלה. השחיינית בת ה-17 סיימה חמישית במקצה שלה, עם תוצאה של 2:10.70 דקות, ודורגה במקום העשירי הכללי. לגורבנקו נותרו שני משחקים בטוקיו, מוקדמות 200 מטר חזה מחר (רביעי) ומוקדמות 100X4 מעורב מיקס ביום חמישי. "היה משחה קשה, בסופו של דבר למדתי ממנו הרבה, זה היה מאתגר לשחות 100 גב ואז 200 מעורב. יכול להיות שזה מה שהקשה עליי עכשיו, אבל לא נורא, אני אנסה לשפר בפעם הבאה", אמרה גורבנקו.
14 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
גורבנקו (ראשונה מימין) במקצה חצי הגמר
(צילום: AFP)

5:15: גילי שריר הודחה כבר בסיבוב הראשון בתחרות הג'ודו בטוקיו

גילי שריר (עד 63 ק"ג) סיימה את דרכה בטוקיו כבר אחרי הקרב הראשון שלה בתחרות הג'ודו. הישראלית בת ה-21 הפסידה לקטרינה האקר (18 בעולם) בסיבוב הראשון.
הקרב היה שקול, ואף נכנס לניקוד זהב, אך שריר ספגה עונש שלישי והודחה. בהמשך, שגיא מוקי יעלה למזרן.
14 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: אורן אהרוני)

5:00: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום השמיני בגמר האולימפי ב-100 מטר גב

השחיינית הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, רשמה לפנות בוקר הישג נהדר כשסיימה במקום השמיני בגמר 100 מטר גב באולימפיאדת טוקיו בזמן של 59.53 שניות.
גורבנקו, שלא ציפתה כלל לעלות לגמר במשחה הזה, עשתה היסטוריה כשהפכה לשחיינית כחול-לבן הראשונה שמעפילה לגמר אולימפי. בעוד כשעה היא תתחרה בחצי הגמר במשחה החזק שלה - 200 מטר מעורב אישי - בו זכתה לאחרונה באליפות אירופה.
14 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו שמחה לאחר הניצחון
אנסטסיה גורבנקו שמחה לאחר הניצחון
גורבנקו
(צילום: AFP)

3:25: מה מצפה לנו היום

בוקר טוב מטוקיו, עוד יום גדול צפוי למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים, כאשר אנסטסיה גורבנקו תעלה לגמר 100 מטר גב בבריכה, ולא הרבה זמן לאחר מכן תשתתף גם בחצי גמר 200 מטר מעורב אישי, המקצה החזק ביותר שלה בו זכתה לאחרונה באליפות אירופה. כמו כן, שגיא מוקי, אלוף העולם ב-2019 בג'ודו בקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג, יעלה למזרן להתחרות. הלו"ז המלא של הישראלים לפניכם.
4:51: שחייה - אנסטסיה גורבנקו - גמר 100 מטר גב 5:00: ג'ודו - שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וגילי שריר (עד 63 ק"ג) 6:05: שחייה - גורבנקו - חצי גמר 200 מטר מעורב אישי 6:05: שייט - שי קקון בלייזר רדיאל 6:40: בדמינטון - קסניה פוליקרפובה מול צ'ונג נאן יי (הונג קונג) 13:13: שחייה - מירון חירותי - מוקדמות 100 מטר חופשי 13:39: שחייה - רון פולונסקי - מוקדמות 200 מטר חזה 13:52: שחייה - שליחים גברים מוקדמות 200X4 מטר חופשי (דניס לוקטב, תומר פרנקל, דניאל נמיר, גל כהן גרומי)
14 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
מוקי מתכונן ליום הקרבות
(צילום: אורן אהרוני)
פורסם לראשונה: 03:25, 27.07.21