הם רק "שואלים שאלות", חלקם מחוסנים, וממרומי המעמד הפריבילגי שלהם וחשבון הבנק המנופח שוודאי מבטיח טיפול רפואי נאות אם וכאשר, הם מפיצים תיאוריות קונספרציה הזויות וגורמים לאוהדים, קצת פחות עשירים ומקושרים מהם, לא להתחסן נגד קורונה ולסכן את חייהם. באמצע מגפה עולמית שגבתה חיים רבים, הספורטאים הללו עלו לנו על העצבים.

נובאק ג'וקוביץ'

ראשון ברשימה ולא בכדי, כרגע הוא תקוע בכניסה לאוסטרליה עד שיראה את ה"אישור המיוחד" שקיבל ו"מונע" ממנו להתחסן לקורונה. הוא קיבל אישור מהנהלת אליפות אוסטרליה להשתתף בטורניר למרות שאינו מחוסן, ואפשר לומר בביטחון שאין מצב ששחקן אחר היה זוכה לפריבילגיה הזאת. נובאק ציפצף על ההנחיות עוד בתחילת המגפה כשארגן את הסבב האדריאטי, בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי, ואיך לא: ניסה לשכנע את עוקביו באינסטגרם שמחשבות חיוביות יכולות להפוך מים רעילים למי שתייה. הבעיה היא שיש אנשים שמאמינים לשטויות שהוא מפיץ בזכות היותו אגדת טניס, את המחיר על כך הוא לא ישלם.
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' עם הגביע בשנה שעברה
ג'וקוביץ' עם הגביע בשנה שעברה
ג'וקוביץ'. ספורטאי ענק, אדם הזוי
(צילום: רויטרס)

לברון ג'יימס

לברון הודיע שהוא מחוסן אחרי שעשה "מחקר משלו" (מתברר שהוא גם רופא בעל שם עולמי). "מחקר משלו", למי שלא יודע, זאת הדרך העדינה יותר לומר "אני מכחיש קורונה". לאחר מכן אמר שלא ישכנע אף אחד להתחסן (אבל לשכנע אתכם לאכול ג'אנק פוד, עם זה אין לו בעיה). לפני שבועיים הוא "יצא מהארון" כמכחיש קורונה מהשורה אחרי שפרסם מם אינטרנטי שמשווה בין קורונה לשפעת והתקררות. התקשורת האמריקנית המשיכה להתרפס בפניו, הצדיק היחיד שיצא נגדו הוא קארים עבדול ג'אבר שאמר שזאת "מכה למורשת" של ג'יימס. במילים אחרות: "תתבייש לך". ברשותכם אצטט את אחד המגיבים החכמים לפוסט שהעלה לברון: "הדבר הכי טיפשי שראיתי".
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס. העלה מם טיפשי
(צילום: רויטרס)

קיירי ארווינג

מכחיש הקורונה הראשי של ה-NBA, שחזר הלילה לשחק למרות שלא התחסן נגד קורונה (קלע 22 נקודות, מברוק) ואף הפיץ תיאוריות קונספירציה שונות באינסטגרם שלו. ארווינג כנראה לא מבין שאולי בלי התעמולה השקרית שהוא וחבריו מפיצים, פחות שחקנים היו חולים כעת בקורונה. אבל את קיירי ארווינג מעניין רק קיירי ארווינג. עובדה, בסוף הוא ניצח את הקבוצה שלו שהחליטה בתחילת העונה להוציא אותו מהסגל, וכעת מתחננת שיוביל אותה לניצחונות. ערכים? למי אכפת. העיקר הוא לזכות באליפות ה-NBA. גם כוכב וושינגטון בראדלי ביל הכחיש קורונה בכל כוחו, אבל בסופו של דבר ניאות להתחסן. תודה באמת.
5 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג. חזר לשחק ולא שילם מחיר
(צילום: AFP)

ארון רוג'רס

ארון רוג'רס, הקווטרבק של הגרין ביי פאקרס, שיקר במצח נחושה שהוא "מחוסן" לקורונה וסיכן את סובביו, לאחר מכן התברר שהוא התכוון שהוא מחוסן "טבעית" לנגיף. הוא קיבל את ההנחות ששחקנים מחוסנים מקבלים, אירח מסיבות בביתו, ולאחר שהבלוף התגלה הפך למכחיש קורונה מסוכן וסיפר שנטל איברמקטין, תרופה שלא הוכחה כיעילה נגד הנגיף. לאחר מכן התראיין לפודקאסט ואמר שהוא "אינו מכחיש קורונה", ומיד לאחר מכן כמובן ירה נתונים לא מבוססים וקונספירציות בלי הפסקה. מה אכפת לו? להיכל התהילה הוא ייכנס.
5 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס. "אני לא מכחיש קורונה". נגיד
(צילום: AP)

חלק משחקני הפרמייר-ליג

הפרמייר-ליג האנגלית נכנסה לכאוס בגלל מקרי קורונה רבים, 77 אחוז מהשחקנים מחוסנים באופן מלא אך 16 אחוזים לא מחוסנים בכלל, שיעור גבוה לעומת ליגות גדולות אחרות. השחקנים הללו זוכים להגנה ואינם נחשפים. דווח גם כי חלקם, בנוסף לעבודה שלהם ככדורגלנים, פועלים במלוא המרץ בשיכנוע אחרים לא להתחסן נגד הנגיף. אם רק היו פועלים כך למטרות לא הזויות, אולי העולם היה נראה טוב יותר. מנג'ר ליברפול יורגן קלופ הודיע שקבוצתו לא תחתים שחקנים לא מחוסנים, גם פפ גווארדיולה יצא נגד המכחישים, אבל זה לא מספיק.
שחקנה של וויגן אתלטיק (מהליגה השלישית) צ'רלי וייק התמוטט באימון לפני כחודש, והקונספירטורים כמובן עטו על המציאה וקישרו זאת לחיסון. הייתה רק בעיה קטנה: וייק לא חוסן נגד הנגיף. גם ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן ביורו האחרון קושרה לחיסון, אבל כמובן שהתברר שהקשר הדני לא חוסן. כמו שקלופ עצמו אמר: "תתעלמו מהשקרים", צדיק בסדום. צדיק נוסף הוא קארל דארלו. השוער של ניוקאסל חלה בקורונה וחשף כי אושפז בעקבות כך. מאז הוא משכנע את חבריו וכל מי שמוכן לשמוע שצריך להתחסן.

5 צפייה בגלריה
יורגן קלופ מרוצה
יורגן קלופ מרוצה
יורגן קלופ. צדיק בסדום
(צילום: רויטרס)

אלכס פוקמן וקריסטן ביקנל

אלכס פוקסן וקריסטן ביקנל אולי פחות מוכרים לחובב הספורט הממוצע, אבל מדובר בשניים מבכירי שחקני הפוקר בעולם. בני הזוג המאורסים והלא חביבים הודיעו הודיעו כי לא ישתתפו באליפות העולם בפוקר בגלל החובה שהוטלה על השחקנים להתחסן. פוקסן אף אמר שהוא יהיה מוכן לסייע בחינם בקידום ושיווק של סבב מתחרה ש"לא יפלה שחקנים". בהצלחה עם זה זה.