בשורה לספורט הישראלי: שר התרבות והספורט מיקי זוהר פרסם היום (שני) את מתווה הפיצויים לגופי התרבות והספורט. המתווה כולל פיצוי של עד 70% מההכנסות העצמיות של הגוף לפי ממוצע שנתי, 75% מכספי הסיוע יועברו לתשלום לעובדים ולספקים שהועסקו בגופי התרבות לפני המלחמה.
מתווה המשרד נועד לסייע לגופים שנפגעו בזמן המלחמה, וגובש בסדרת דיוני חירום שערך שר התרבות והספורט והצוות המקצועי במשרד יחד עם ראשי עולמות הספורט והתרבות, נציגי הגופים, היוצרים, האיגודים והמינהלות השונות.
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
המתווה אושר על ידי גורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט ובמשרד המשפטים, וכעת יצא להערות הציבור אחרי האישור התקציבי של שר האוצר, החשב הכללי ואגף התקציבים תוך מטרה להגיע לביצוע סופי כבר בשבוע הקרוב.
עיקרי המתווה: הגופים יקבלו סיוע כלכלי בגובה של עד 70% מסך הכנסותיהם העצמיות לפי הממוצע שנתי ולא יותר מההפסד הצפוי. לפחות 75% מהסיוע שיקבלו הגופים יועבר לעובדים ולספקי השירותים לאירועי התרבות, שהועסקו במהלך שנת 2023 עד למועד פריצתה של המלחמה. הגופים הזכאים לסיוע הם אלו שיש להם לפחות 25% הכנסות עצמיות ואיבדו לפחות 25% מהכנסותיהם בהשוואה לממוצע החודשי של השנה הקודמת תוך התייעלות וחיסכון מירבי בהוצאות. ושכרם של עובדי מוסדות נתמכים שמשתכרים למעלה מפי שניים וחצי מהשכר הממוצע במשק - יופחת ב10% לפחות במהלך תקופת החירום.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "כבר בימים הראשונים של המלחמה התגייסו אמנים ואמניות, ספורטאים וספורטאיות מענף התרבות ועולם הספורט לחזק את העורף ואת הלוחמים הגיבורים שלנו ולמאמצי ההסברה בעולם בהתנדבות מלאה ועם ישראל מצדיע להם על כך. עם זאת ובעקבות המצב, נקלעו אנשי וגופי התרבות והספורט לקשיים כלכליים. אני גאה לומר שהמתווה שמוצג היום, אותו גיבשנו יחד עם הגופים והאנשים בשטח, ועונה על הצרכים הייחודיים שיש בעולמות התרבות והספורט ביחס לשאר המשק".