אין הרבה מנהיגים ב-NBA, כך על פי שימי ריגר, אך כריס פול הוא מנהיג. וגם השנה הכוכב הוותיק מוביל את פיניקס סאנס, הקבוצה הכי לוהטת כרגע בליגה הטובה בעולם, במנהיגות יוצאת דופן. לא מדובר פה רק על נקודות ונתונים. אם היה מדובר בזה, היינו מדברים על דווין בוקר שמספק גם הוא עונה נפלאה. אבל לא, יש פה הרבה מעבר.
פול בן ה-36 הגיע לפיניקס בנובמבר 2020 מאוקלהומה סיטי ת'אנדר בטרייד יחד עם עבדל נאדר. בעונת 20/21 היה אחד השחקנים הבולטים בהגעת הקבוצה לגמר מול מילווקי באקס אחרי שמאז שנת 2010, אז עזב את הקבוצה שחקן שמוכר לנו מקרוב, אמארה סטודמאייר, הקבוצה אפילו לא הגיעה לפלייאוף. העונה הפנומן עומד בראש טבלת מחלקי האסיסטים בליגה, ובראש טבלת החטיפות בקבוצתו. אגב, הוא היה שש פעמים מלך החטיפות בליגה, הכי הרבה אי פעם, וארבע פעמים מלך האסיסטים. הוא לא החמיץ משחק אחד בליגה העונה, וזה מראה על הכושר הנפלא שהוא נמצא בו בגילו.

1 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
כריס פול
(צילום: AP)

לפני כשבוע התפרסמה רשימת נבחרי האולסטאר, וכמובן שכריס פול ביניהם. הופעה זו תהיה מספר 12 שלו, והוא כבר בתוך הרשימה הנוצצת של 75 השחקנים הגדולים בהיסטוריה שפורסמה השנה. "חבריי לקבוצה יכולים לספר לכם שגם אם נשארו 18 שניות אני עדיין מציק להם. ככה אני מתנהג", כך אמר פול כאשר העפיל לגמר המערב בשנה האחרונה, להזכירכם, בעונתו הראשונה בקבוצה. יש שיגידו שהוא ממש משמש כמנטור לצעירים בקבוצה ונותן להם עצות לפני משחקים ובמהלכם.
אפילו עם מאמן הקבוצה, מונטי וויליאמס, יש לכוכב קשר מיוחד. השניים שיתפו פעולה בניו אורלינס בעונה אחת, והקשר התחזק במיוחד לאחר שאשתו של המאמן נהרגה בתאונת דרכים לפני כחמש שנים. "ברגע הכי קשה שלי, כריס היה שם. עכשיו, באחת הפסגות של הקריירה שלי, כריס נמצא כאן. זה אחד מהרגעים שלא האמנתי שאזכה לחוות. יש בי מידת הכרת תודה שאני אפילו לא יכול להסביר", אמר המאמן.
מי שצפה במשחק של פיניקס מול וושינגטון בניסיון לקבל כמה דקות דני אבדיה, ראה גם בפסקי הזמן ובהפסקות את פול לא מפסיק לתת הוראות ולדרבן את חבריו. כולנו מחכים לראות אם כל התרומה שלו בעונה ההיסטורית של קבוצתו יובילו אותה סוף סוף לאליפות מרשימה וראשונה בקריירה מלאת ההישגים של המנהיג והמנטור - כריס פול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.