חלום הזכייה של נבחרת אנגליה ביורו הנשים כמעט והסתיים אתמול (חמישי) במפח נפש. אבל רק כמעט. ספרד הייתה זו שהוליכה ברבע הגמר בברייטון 0:1 עד לדקה ה-84. האנגליות נראו עד אז המומות, שדי העבר נראו שהולכים לחזור. ואז זה קרה.
שער שוויון של אלה טון (84) שלח את המשחק להארכה, שם ג'ורג'יה סטאנוויי השלימה מהפך עם שער ענק בבעיטה מחוץ לרחבה (96) ונתנה את האות לחגיגות ביציעים. "הכדורגל חוזר הביתה"? שני משחקים נותרו לחבורה של סרינה ויחמן כדי להוכיח שזה נכון ולהעניק לאנגלים סוף-סוף תואר, לו הם מחכים כבר 56 שנה.
7 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
בטירוף שלהן. שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות את העלייה לחצי גמר היורו
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
"כל המשחק הזה היה סוג של מבחן עבורנו". האנגליות בשמיים
(צילום: gettyimages)
"הוכחנו שאנחנו עמידות ויכולות להתגבר על כל מכשול", אמרה הקפטנית ליאוה וויליאמסון בסיום. "אני גאה בכולן. הגבנו כמו שצריך. בשום שלב, גם כשפיגרנו, לא חשבתי שאנחנו הולכות לארוז את המזוודות ולעוף הביתה".

"אני חושבת שקצת השתגעתי"

וויליאמסון הנרגשת הביטה ליציעים, שם ישבו הוריה ואמרה חצי בצחוק-חצי ברצינות: "אבא ואמא, סליחה שנשארתם ערים עד מאוחר. מצטערת גם עבור כל האומה, אבל אני בטוחה שאתם לוקחים את זה בקלות כמוני".
7 צפייה בגלריה
סרינה ויחמן חוגגת
סרינה ויחמן חוגגת
ויחמן לא יודעת את נפשה מרוב אושר
(EPA)
"כל המשחק הזה היה סוג של מבחן עבורנו", הודתה המאמנת ויחמן. "הרמה הייתה גבוהה מאוד, דבר שלא חווינו יותר מדי בטורניר עד כה. אני שמחה מכך שחזרנו לעצמנו, שנשארנו יחד כקבוצה. תכנית א' לא הלכה, אז עברנו לתכנית ב' ואז הבקענו את השוויון. אני כל-כך גאה בנבחרת הזו".
ויחמן, הולנדית שקטה ורגועה, הפכה את עורה עם שער השוויון של טון. "אני חושבת שקצת השתגעתי", סיפרה ויחמן בחיוך. "הייתי כל-כך שמחה כי המשחק הזה היה יכול ללכת לשני הכיוונים".
7 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
ההורים הלכו לישון מאוחר. וויליאמסון
(צילום: gettyimages)
אגב, ויחמן, שנמצאה חיובית לקורונה בשבוע שעבר ולא הדריכה את הנבחרת בניצחון על צפון אירלנד בשלב הבתים, קיבלה אישור לעמוד על הקווים רק מספר שעות לפני בעיטת הפתיחה. ויחמן, שזכתה עם הולנד ביורו שעבר ב-2017 (ועדיין לא הפסידה כמאמנת נבחרת אנגליה), הפתיעה כשאמרה: "מכל מה שעברתי בקריירה, את היום הזה - בניצחון על ספרד - לא אשכח לעולם".

החילוף שעשה את ההבדל

ויחמן ביצעה ארבעה שינויים במהלך הזמן החוקי, כולל הכנסתה של אלה טון, כוכבת מנצ'סטר יונייטד וכובשת שער השוויון. "החילופים שלה ניצחו את המשחק", החמיא לה מגן ליברפול בעבר, סטיבן וורנוק. "בגלל זה משלמים לה כסף ובגלל זה חשוב היה שתעמוד על הקווים".
7 צפייה בגלריה
שער עיתון הספורט Star
שער עיתון הספורט Star
שער ה"סטאר" עושה כבוד לג'ורג'יה סטאנוויי
(צילום מסך)
7 צפייה בגלריה
שער עיתון הספורט Mail
שער עיתון הספורט Mail
משחק מילים לצלילי לד זפלין. ה"דיילי מייל" חוגג עם אנגליה
(צילום מסך)
7 צפייה בגלריה
שער עיתון הספורט I
שער עיתון הספורט I
"אנגליה בפיינל-פור": שער ה"אינדיפנדנט"
(צילום מסך)
סטאנוויי, הגיבורה הגדולה של אנגליה, חגגה אף היא: "השלמנו את המטרה ובהחלט אפשר להיות גאים בזה. מה יהיה בחצי הגמר? אנחנו נהנה מהרגע ואז נחשוב הלאה. הסגל שלנו עמוק, המחליפות הן אלו שלקחו אותנו לשלב הבא".
אנגליה כעת תחכה למנצחת בין גרמניה לאוסטריה, שישחקו היום (22:00) ברבע הגמר השני. "מומנטום חשוב בטורנירים מסוג זה", הוסיפה סטאנוויי. "נישאר צנועים גם בחצי הגמר. הראינו את האופי והכישרון האמיתיים שלנו".