הגביע השלישי בתולדותיה של הפועל באר שבע רשום על שמו של אדם אחד: אליניב ברדה. כפי שהיה כשחקן, גם כמאמן הוא הוכיח יכולות מנהיגות נדירות והביא לאדומים עוד תואר. התואר הגדול החמישי שלהם בעשור האחרון.
התוצאות של הפועל באר שבע בפלייאוף העליון לא היו כל כך טובות, אבל אין ספק שאליניב ברדה הכניס בקבוצה הזאת רוח ווינרית, לנצח בגביע את מכבי תל אביב ומכבי חיפה בזו אחר זו הופך את הגביע הזה לתואר הרבה יותר מרשים, במיוחד כשמדובר באדם שלא עמד על הקווים עד עכשיו. כל קבוצה אחרת הייתה מתפרקת בהארכה אחרי שחטפה שוויון מתסכל משער עצמי של הקפטן שלה. המומנטום בהארכה היה צריך להיות של מכבי חיפה, אבל לשחקני באר שבע היה את הסמל הגדול על הקווים שירגיע אותם ויעשה את ההתאמות הנכונות. לא קיבלנו את הבליץ החיפאי המפורסם.
3 צפייה בגלריה
ברדה וברקת
ברדה וברקת
ברדה וברקת
(צילום: עוז מועלם)

3 צפייה בגלריה
ברדה
ברדה
הביא לבאר שבע עוד תואר
(צילום: עוז מועלם)
החילופים של ברדה במהלך המשחק הזכירו את החילופים של פפ גווארדיולה במשחק האליפות של מנצ'סטר סיטי. הוא הכניס את אילקי גונדואן שלו: רותם חטואל. חטואל הוא סיפור ישראלי נהדר: הגיע לבאר שבע כשהיא ניסתה לקצץ בהוצאות, ולאט לאט הפך לשחקן משמעותי. הוא כבש בחצי הגמר בבלומפילד מול מכבי תל אביב, וזינק להגבהה של אספרייה כמו קרלס פויול בשיאו. מרוב התלהבות הוא כמעט קפץ ליציע של אוהדי באר שבע וחגג איתם. גם הסיפור של עומרי גלזר גיבור המשחק דומה: כבר הוכתר ככישרון עולה, לאחר מכן כבלוף ענק, וגם הוא טיפס באיטיות עד שהפך לשוער ראשון בקבוצת צמרת, והביא גביע במו ידיו.
הפועל באר שבע לא זכתה העונה באליפות, גם לא ממש איימה על מכבי חיפה. אבל אמש בטדי זה היה סיפור שונה לחלוטין, היא ללא ספק הגיעה מוכנה יותר ורצתה את הגביע הרבה יותר ממה שהאלופה רצתה אותו, היא באה בטירוף ושרדה מותחן ענק. זה משחק שיכול לעזור לה לבנות את עצמה לקראת העונה הבאה, להזכיר לה שהיא יכולה להתמודד על האליפות, והפעם ללכת על זה עד הסוף.
3 צפייה בגלריה
רותם חטואל
רותם חטואל
רותם חטואל. חילוף מעולה של ברדה
(צילום: עוז מועלם)
זה היה ניצחון של באר שבע החדשה, זאת שקמה לתחייה ב-2016 כאלופת המדינה ומאז ביססה את עצמה כקבוצת על בכדורגל הישראלי. לברדה יש כמובן הרבה מאוד מניות במהפך האדום. יש לו עכשיו גם בסיס לא רע לעבוד איתו כדי להביא אליפות בעונה הבאה: באר שבע לא זקוקה למהפכה בסגל השחקנים, היא צריכה רק חיזוקים נקודתיים כדי לאיים על האליפות, והפעם היא תצטרך לקחת אותה מהידיים של ברק בכר. עם ברדה כמאמן זה נראה אפשרי.
ברדה הביא להפועל באר שבע אליפות אחרי 40 שנה, וכמאמן הוא הגיע למשחקים הגדולים והצליח להביא לקבוצה שלו גם גביע מתוק שבא אחרי עונה קשה. הוא חייב לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה. זאת תהיה טעות להביא מאמן אחר ולא למנף את המומנטום של הגביע. כשמסתכלים לתוך שוק המאמנים הישראלי, לא רואים שם מציאות גדולות. לבאר שבע יש כבר מאמן על הקווים, שהראה ניצוצות של מאמן מוביל וזכה בגביע המדינה, אין צורך להביא מישהו אחר. הוא רק צריך לרצות להישאר בתפקיד הזה.