33 שנים עברו מאז זכתה נאפולי בתואר ה"סקודטו", אליפות איטליה. חלקנו לא נולדנו, או שהיינו בגיל די צעיר ולא זוכרים, אבל תקופת דייגו ארמנדו מראדונה במדים התכולים הייתה השינוי שעבר הכדורגל האיטלקי וקפיצת המדרגה לקדמת הבמה של הכדורגל המודרני בשנות ה-80' וה-90'. אותה תקופה בישרה על שליטתה הכמעט אבסולוטית של ארץ המגף באירופה, ואחת מהקבוצות שלקחו חלק נכבד בפרק המרתק וההיסטורי היא ללא ספק נאפולי.
ה"פרטנופיי" או ה"חמורים הקטנים" (שהם חלק מכינוייה של הקבוצה) היו למעשה קבוצת צמרת/אמצע טבלה בסריה א' עד לרגע בו הפתיעה נאפולי את העולם, וב-1984 החתימה את אחד הכוכבים הגדולים שידע הכדורגל העולמי בכל הזמנים, דייגו ארמנדו מראדונה, שנרכש מברצלונה תמורת 7.5 מיליון דולר. ההצלחה לא הייתה מיידית, אך מאז הגעתו של דייגו שררה תחושה של תואר באוויר. ואכן, בעונתו השלישית של הארגנטינאי זכתה הקבוצה בתואר האליפות הראשון שלה אי פעם בעונת 1986/87. במקביל, מראדונה הוביל את ארגנטינה לזכייה סנסציונית ומדהימה במונדיאל 86'. מאז זכו, לא השכילו התכולים לשמור על המקום הראשון והפסידו פעמיים את האליפות, כשבתווך הם זוכים בגביע אופ"א (הזכור לטוב) בעונת 88/89. עונה לאחר מכן נאפולי הצליחה להשיב את תואר הסקודטו אל חיקו של מחוז קמפניה, ומאז ועד עצם היום הזה, תושבי העיר שכחו איך נראה גביע האליפות והפאץ' של דגל איטליה על חולצות השחקנים.

1 צפייה בגלריה
שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים
(צילום: רויטרס)

עושה רושם שבעונה הנוכחית, אחרי המון שנים ללא זכייה בתואר, צלקת הסקודטו של נאפולי עשויה להגליד ולהיעלם, כל עוד החבורה של לוצ'אנו ספאלטי תמשיך בקצב המסחרר. עד כה, השיגה נאפולי שבעה ניצחונות מתוך תשעה מחזורים בסריה א', ולמרות שהעונה די ארוכה וזו רק ההתחלה, נראה שיש בסגל הנוכחי איכות ומשהו שונה שמביא ערך מוסף שלא היה במועדון בשנים עברו. למרות שסיימה כסגניתה של יובנטוס בעונת 2017/18 ופיספסה הזדמנות ממשית לזכות באליפות, נראה שהפעם הכל הולך לקבוצה. הפאזל התחבר די מהר, והעונה זו ההזדמנות הגדולה ביותר של החמורים הקטנים לעשות היסטוריה אחרי 33 שנים ללא זכייה.
ספאלטי עצמו לא ידוע כקבלן אליפויות, כאשר תואר האליפות היחיד בו זכה היה בכלל עם זניט סנט פטרסבורג, עמה השיג דאבל ב-2010. עם רשימת שחקנים לא נוצצת במיוחד כמו רספדורי, קבארצחליה, ג'ובאני סימאונה, די לורנצו ואחרים, שהוכיחו את עצמם והראו עד כמה כישרון ורעב משחקים תפקיד לא פחות מניסיון, נאפולי מסוגלת להיות פקטור משמעותי וללכת עד הסף - כאשר גם בליגת האלופות היא מפתיעה, ובלי לעשות חשבון מחלקת רביעיות ושישיות לליברפול ואיאקס. היא עלתה לשמינית עם 4 מ-4 בינתיים.
נכון לעכשיו, שלוש האימפריות לא קרובות להוות איום על נאפולי בצמרת: יובה קורסת, מילאן מועדת ואינטר לא יציבה, אך אטאלנטה ולאציו נושפות בעורפם של התכולים. אף על פי כן, נראה שעונת 2022/23 תהיה בגדר "ייהרג ובל יעבור" בשביל ספאלטי ושחקניו, שחייבים לעשות הכל ולהחזיר עטרה ליושנה, תואר סקודטו אחד לדרום ארץ המגף, כזה שיעלה חיוך רחב לדייגו המנוח שיושב ומביט לו מלמעלה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.