זה היה השבוע הגרוע ביותר ויחד עם זה הטוב ביותר של בית״ר ירושלים מזה זמן רב. קרו בו שלושה דברים מרכזיים:
1. בית״ר השאירה את הנקודות בקרב החשוב בבלומפילד, עם הפסד אכזרי בתוספת הזמן ומשחק נרפה וחלש לפניו.
2 צפייה בגלריה
ארגון אוהדי לה פמליה
ארגון אוהדי לה פמליה
ארגון אוהדי לה פמליה
(צילום: טל שחר)
2. בית״ר קיבלה מתנה ענקית, עם התפוררות ארגון הלה פמיליה, שהילך אימים ושיתק את המועדון מבפנים במשך שנים.
3. אלי אוחנה סוף סוף שבר את השתיקה ויצא באופן חסר תקדים נגד ארגון האוהדים, כשאמר: ״אתם לא רצויים בטדי, בלתי נסבלים״.
ידענו הרבה שערוריות, פרשיות ואירועים הקשורים בארגון המיליטנטי, אבל אירועי בלומפילד שברו את כל השיאים.
בו בזמן שחטפו אוהדי בית״ר מכות מ״חבריהם״ ליציע, החלה התמונה להתבהר. הודעות הווטסאפ זרמו בין האוהדים, הדיווחים והעדויות גרמו לאמות הסיפים לרעוד, הזעם הציף את כולם.
פוסט שעלה בקבוצת ״אוהדי בית״ר ירושלים״ ודיווח ישירות מפי אחיה של הבחורה שהותקפה, הציף את הרשת.
בעקבות האירועים המבישים הללו, איבדה לה פמיליה את טיפת הלגיטימציה הציבורית האחרונה, והוכח מעבר לכל ספק כי ההשפעה של הארגון על המועדון ותדמיתו היא הרסנית ועלולה להוביל לסופה של בית״ר. הדיווחים על הזוועות שחוו חייל, בחורה בת 23 ועוד רבים שחטפו מכות רק בגלל שבאו לעודד את קבוצתם, הרחיקו לכת עד גאזטה דלו ספורט האיטלקי, שדיווח על הסיפור בהרחבה.
2 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
אפשר להבין אותו. משה חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
אוהדי בית״ר שתקו שנים. חלק הדירו רגלם מהמגרש, חלק ישבו בו אומללים. שירים גזעניים, שריקות בוז על בסיס גזעני, זריקות חפצים – הכל עבר לידם, הם ספגו בכאב. עד יום שני שעבר. כתבתי בעבר, זה כבר לא קשור לכדורגל, בית״ר הפכה לקרקע פוריה עבור קבוצות מאולתרות של נוער שוליים, עבריינים, גזעניים חסרי תרבות ועבריינים צעירים, שמתגאים להשתייך לארגון גזעני, מזדהים עם ערכיו, והתוצאה היא כאוס ואלימות ביציעים.
משה חוגג הרים ידיים וחתך הצידה כשהבין שלא חשוב איזה שחקן יחתים, איזה מאמן הוא יביא מחו״ל, ברגע שיושבים להם 200-100 אנשים ביציע שכל מטרתם לזרוע הרס, לפגוע בקבוצה ובבעל הבית ובשחקנים שלא באים להם טוב בעין, אי אפשר באמת להצליח. עצוב לראות מה נהיה מהקבוצה של המדינה. איך קהל יכול במו ידיו להרוס מועדון שלם.
אני לא מכיר תקדים כזה בעולם, אבל אם התסריט הרע יתממש, ובית״ר תלך לאבדון, היא תהיה הקבוצה הראשונה שהקהל שלה הביא לסגירתה. מי שמאשימים את ״הרוב הדומם״ בשתיקתו, חוטאים פעמיים. הם גם שמים את הפוקוס על הדבר הלא נכון, וגם מעוותים את המציאות. ישנם אלפי אוהדים שמאסו בלה פמיליה הרבה לפני אירועי בלומפילד ומציפים את הרשת בפוסטים נגדם, אבל הרשויות - שותקות.
לדרוש ולצפות מקבוצת אנשים נורמטיביים להתמודד עם רוע, שנאה וגזענות זה לא הגיוני. יש ארגונים מסודרים שאמורים להתמודד עם ארגון כמו לה פמיליה. יש במדינה רשויות שאמורות לטפל ולמנוע היווצרות של קבוצות כאלה, והרשויות במשך שנים לא עשו את עבודתן. המצב החמור שנוצר כעת מאלץ אותן לקום ולעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר מדי.
העונש המגוחך שקיבל הבוקר אחד התוקפים - הרחקה מהמגרשים ל-90 יום, הוא עוד ביטוי של הפניית כתף קרה מצד הרשויות. לכולם ברור שכלו כל הקיצים. זו השעה לעשות מעשה, להקים יחידה משטרתית מיוחדת שתטפל בנושא, לדאוג לחקיקה מתאימה, להחמיר את הענישה, לטפל בבעיה מהשורש. מישהו צריך להיכנס למים העמוקים ולהוציא משם את הלכלוך הקשה. אם לא יעשו את זה מהר, גם מציל לא יעזור – בית״ר תטבע לנו מול העיניים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.