אחת לתקופה, כשצ'ארון שרי חופף את השיער, נופלת חתיכת זכוכית על רצפת המקלחת. זה גורלו של מי שמנפץ את התקרה. הדיון על מיקומו המדויק של שרי בדברי הימים של הכדורגל הישראלי - האם הוא אחד מחמשת הזרים הטובים ביותר ששיחקו פה, או שמא רק אחד מהעשרה - הוא מיותר. זו מלכתחילה שאלה של טעם אישי ופחות של הוכחות אמפיריות, כי איך אפשר לשכנע מעל ומעבר לכל ספק שג'ובאני רוסו עולה על איגביני יעקובו או להפך.
יומרת דירוג שכזאת מיותרת במיוחד במקרה של שרי. עם כל הכבוד לרגל שמאל הנהדרת שלו, לראיית המשחק ולשערים החשובים, ניסיון להניח את שרי על מאזניים שמודדים כדורגל באופן מדעי יפספס את מהותו. שרי הוא כדורגלן-מהפכן. הוא יותר קרוב לטל ברודי מאשר לאישטוון פישונט. לסיפור שלו מתלווה ערך מוסף שחסר לשחקנים אגדיים אחרים שהפכו קבוצות טובות למעולות - שרי, במו רגליו, החיה את מכבי חיפה.
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
שרי. כדורגלן-מהפכן
(צילום: עוז מועלם)
שרי הגיע בקיץ 2019 אחרי מה שהייתה העונה הטובה ביותר של מכבי חיפה זה שש שנים. כמה טובה היא הייתה? היא סיימה אותה במרחק 31 נקודות מהמקום הראשון. השבוע שרי יעזוב מסיבותיו האישיות אחרי שלוש אליפויות רצופות והופעה בליגת האלופות. הוא משאיר אחריו סגל שלא מכיר מציאות שבה מכבי חיפה היא לא המועדון המוביל בישראל. חלק מהשחקנים הגיעו לקבוצה שזכתה באליפות אחת, אחרים לכזאת שזכתה בשתיים, חלקם לאחת שזכתה בשלוש.
אחרי שרי נותר דולב חזיזה כנציג היחידי שהכיר את הימים האחרים, שבהם מכבי חיפה התקיימה בעיקר כשורת מחץ של בדיחה שאין לה סוף. היא לא שיחקה כדורגל, היא הייתה מערכון על מאמנים שמפוטרים, מנהלים מקצועיים שנכשלים, זרים מוזרים ובעל בית שאיבד את מגע הזהב. נדמה שהגאולה נמצאת מעבר להרי החושך.
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
מגלם את התקומה של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
לא יכול להיות לשרי מחליף בגלל שמכבי חיפה הנוכחית אולי זקוקה לשרי הכדורגלן, אבל היא כבר לא צריכה את שרי הגיבור, שאיפשר את הבלתי אפשרי, שפיזר צבע על מועדון שדהה והשיב לו את הגוונים שאבדו לו. עם עזיבתו מאבדת מכבי חיפה לא רק שחקן – שהעונה, ההגינות מחייבת לומר, משחק מתחת לרמתו הרגילה - אלא בעיקר זיכרון.
בשרי מגולמת התקומה של מכבי חיפה. ייתכן שתפקידו ההיסטורי פשוט הסתיים. מכבי חיפה שלו השלימה הקפה מלאה סביב השמש - מקבוצה שלא רצתה לאכול, לקבוצה הרעבה שהתחרתה על האליפות תחת מרקו בלבול, לקבוצה שסיימה את הצלחת שלוש פעמים.
גם אם שרי הזה לעולם לא ישוב למכבי חיפה, מתישהו יבוא שרי חדש. מתי? כשמכבי חיפה באמת תזדקק לאחד.
פורסם לראשונה: 01:30, 21.01.24