גיבור העל המזוהה ביותר עם העיר ניו יורק הוא פיטר פארקר או יותר נכון - ספיידרמן. זו לבדה יכולה להיות סיבה מספיק טובה למעבר של דונובן "ספיידי" מיצ'ל לניו יורק ניקס. העיר בה גדל יכולה להפוך את העכביש שבו לעכביש-על, והכינוי שניתן לו על ידי חבר של אביו שהתלהב מיכולת החטיפה שלו, יכול עכשיו להטריף עשרות אלפי אוהדים במגרש הכדורסל המפורסם בעולם. זה כל הסיפור במעבר של מיצ'ל לניו יורק ניקס, האפשרות של שחקן מתפוצץ ומוכשר לככב ולהלהיב אוהדים באור הזרקורים ולא במחשכים של סולט לייק סיטי המשעממת.
כמו ספיידרמן וכוחותיו המוגבלים גם מיצ'ל הוא לא השחקן הכי שלם בעידן הנוכחי של שחקני ה-NBA, אבל הוא בין המלהיבים שבהם. הוא נבחר רק במקום ה-13 בדראפט 2017 העמוס על ידי דנבר נאגטס ונשלח ישר ליוטה ג'אז שנפרדה בדיוק מגורדון הייוורד שהיה כוכבה דאז. כבר בליגת הקיץ הוא הראה את הכישרון ההתקפי המתפוצץ שלו עם משחק של 37 נקודות. גם כשהתחיל לשחק עם הגדולים בליגה הטובה בעולם, הוא המשיך לדחוף והפך לרוקי הראשון מאז בלייק גריפין שקולע 40 נקודות במשחק ולשחקן הג'אז הראשון שעושה זאת בעונת הבכורה שלו. היכולת שלו ליצור נקודות מחוץ לקו השלוש עזרה לו לשבור את שיא השלשות לרוקי (183) ולעקוף את קארל מלון האגדי בכמות המשחקים מעל 20 נקודות בעונת הבכורה בג'אז. אבל מה שהצית את ההתלהבות האמיתית היו החדירות שלו לטבעת שנגמרו בדאנק מהדהד. הוא זכה כמובן בתחרות ההטבעות באותה שנה עם ציון כמעט מושלם.

1 צפייה בגלריה
דונובן מיצ'ל
דונובן מיצ'ל
דונובן מיצ'ל
(צילום: AFP)

למרות שהפסיד לבן סימונס במרוץ לתואר רוקי העונה (לטענת מיצ'ל סימונס לא ענה להגדרת "רוקי" בגלל שישב שנה בחוץ), מיצ'ל דחף את הקבוצה לפלייאוף מהמקום החמישי במערב לסקרה מול הת'אנדר, שם נתן מספרים היסטוריים לרוקי מבחינת כמות נקודות (שלישי רק לקארים וצ'מברליין) והעיף את הת'אנדר של ראסל ווסטברוק ב-6 משחקים.
מאז עונת הרוקי הזו מיצ'ל נשאר שחקן מלהיב בקבוצה טובה. הוא נבחר שלוש פעמים לאולסטאר, המטיר בבועה שני משחקי פלייאוף רצופים של 50+ נקודות (האחרים שעשו זאת הם ג'ורדן ואייברסון), הוביל את הג'אז למאזן הטוב ביותר בעונת 20-21 - אבל כמו ספיידרמן, הוא גיבור מלהיב, אבל לא הכי חזק.
כשנזכרים בכל ציוני הדרך שלו מבינים שמיצ'ל מוזכר בשורה אחת עם כלי הנשק ההתקפיים היעילים ביותר בהיסטוריה. הוא שחקן שצמא לבמה ולקהל שייהנה מהתצוגות שלו. הוא לא יכול להוביל קבוצה לאליפות אבל הוא יכול להוביל קבוצה לראש טבלת הצפיות. והניקס כמו הניקס, היא לא קבוצה לאליפות היא קבוצה שרוצה שיאהבו אותה, שידברו עליה ושייהנו ממנה. בקבוצה כמו הניקס, לא יתרגשו מזה שהוא לא שומר בהגנה, יתרגשו מזה שהוא מפרק את הגנת היריבה. ואולי לכו תדעו, הוא עוד יתחיל לשמור קצת בהגנה אחרי שיגיע לניקס, כי עם כוח גדול באה אחריות גדולה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.