16. זלצבורג - מפרקת כרגיל את הליגה האוסטרית, וסיימה שנייה בבית 7 אחרי ליל, מה שסידר לה העפלה היסטורית לשמינית גמר הצ'מפיונס. במידה שהחלוץ הנפלא קארים אדיימי יעזוב בינואר, לא יהיה לה מה למכור מול כל יריבה שתגריל.
15. ליל - אלופת צרפת פתחה לא טוב את העונה ומדורגת במקום ה-11 בליגה. לאחרונה היא נראית יותר טוב' וניצחה בשני משחקיה האחרונים בליגה בנוסף לשניים בליגת האלופות. למרות התקופה הטובה, נראה כי ליל היא תהיה החלום של כל קבוצות הדרג ה-2 שיקוו לקבל אותה בכדי להמשיך לרבע הגמר.

3 צפייה בגלריה
קארים אדיימי חוגג
קארים אדיימי חוגג
קארים אדיימי חוגג
(צילום: AP)

14. ויאריאל - הצוללת הצהובה הפתיעה כשניצחה בחוץ את אטאלנטה 2:3 ועלתה. הקבוצה מציגה יכולת טובה באירופה, אך בליגה תקועה בחלק התחתון של הטבלה. יכול להיות שזה יבלבל יריבות ויפעל לרעתן, כי האמת הא שבשני ההפסדים למנצחת הבית מנצ'סטר יונייטד היא הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק. ועדיין, כל קבוצה מהדרג הראשון, חוץ מליל, אמורה לעבור אותה ללא בעיה.
13. בנפיקה - סביר להניח שהעונה האירופית של בנפיקה תסתיים בשמינית הגמר. הניצחון הנהדר על ברצלונה, 0:3 באצטדיון האור, עזר לה לעלות לשמינית הגמר, ועכשיו היא תהיה זקוקה ליכולת טובה של החלוץ רומן יארמצ'וק החלוץ ובהופעה נקייה של שחקני ההגנה המנוסים שלה כדי להמשיך לרבע הגמר.
12. ספורטינג ליסבון - עונה חלומית של אלופת פורטוגל, שלא הפסידה ב-13 מחזורי הליגה הראשונים, ובמשחק האחרון ניצחה בחוץ בדרבי את בנפיקה. בדרך לשמינית הגמר הביסה פעמיים את בשיקטאש וניצחה את דורטמונד. למרות כל זאת, סביר להניח שספורטינג תסיים את העונה האירופית שלה בשמינית.
11. אתלטיקו מדריד - הקולצ'ונרוס הגיעו בשיניים לשמינית הגמר, בעזרת ניצחון במאני טיים מול פורטו בשילוב עזרה מליברפול שניצחה את מילאן. ההגנה החזקה שאיפיינה את אתלטיקו בעבר מרבה לספוג, ולכן היא מתקשה לעמוד בקצב של היריבה העירונית ריאל מדריד שמוליכה את הטבלה בספרד. בכושר הזה היא תתקשה להפתיע את רוב הקבוצות שסיימו כמנצחות בתים.
10. יובנטוס - בכל פעם שנראה שהגברת הזקנה במגמת שיפור, מגיע משחק כמו ה-1:1 בוונציה. היא הצליחה להתייצב בחלק העליון של הטבלה באיטליה אחרי פתיחת עונה מזעזעת שלה, וניצלה את המעידה של צ'לסי מול זניט כדי לסיים ראשונה בבית, אבל היא לא מבריקה. עדיין, זו יריבה איכותית שיכולה לעשות צרות להרבה יריבות.

3 צפייה בגלריה
יובנטוס חוגגת
יובנטוס חוגגת
יובנטוס
(צילום: EPA)

9. מנצ'סטר יונייטד - חידה. קבוצה שיכולה לנצח ביום נתון כל יריבה באירופה, אך באותה מידה להפסיד לכל קבוצה שעלתה לשמינית הגמר. גם החלשות ביותר. על הסגל המרשים לא צריך להרחיב במילים, אך צריך לראות באיזה מומנטום הקבוצה תגיע לשלב שמינית הגמר והאם היא תתחיל לייצר רצף ניצחונות בפרמייר-ליג, שיעניק לה ביטחון שלו היא זקוקה כל כך.
8. אינטר - הקבוצה מבירת האופנה נמצאת בכושר נהדר. היא אמנם הפסידה 2:0 לריאל מדריד במחזור האחרון בצ'מפיונס, אך בליגה היא רותחת וסגרה את כל הפער מהצמרת שנפתח במחזורים הראשונים. יש לה קישור והתקפה יוצאים מן הכלל, והקבוצה תהווה מכשול עבור כל יריבה מהדרג הראשון מולה תוגרל.
7. פ.ס.ז' - הקבוצה מעיר האורות נראתה בשלבים רבים של העונה עד כה כבויה ומתוסכלת. אמנם את הליגה הצרפתית היא מוליכה בבטחה, אך בליגת האלופות העסקים לא הלכו העונה כמו שציפו הבוסים מקטאר. עם הפסד לסיטי ותוצאות תיקו מול לייפציג וברוז', הקבוצה העשירה סיימה רק במקום השני בבית 1. היא סופגת כמעט בכל משחק, והתלות בכוכבים - ובעיקר באמבאפה - נראית מוגזמת. במידה שפריז לא תשחק באופן קבוצתי יותר, קשה לי לראות אותה מניפה את הגביע בסוף העונה.
6. איאקס - מה עוד נותר להגיד על הקבוצה המלהיבה של אריק טן האח? מאזן מושלם בליגת האלופות העונה, ניצחונות משכנעים על כל קבוצה, ביניהם גם על דורמוטנד החזקה, מקום ראשון בליגה בהולנד ומאזן שערים קיצוני של 2:48. כל אלו מובילים אותה למקום ה-6 והמכובד בדירוג, לפני קבוצות מרשימות מאוד. האם איאקס מסוגלת לשחזר את חצי הגמר מ-2019? עוד מוקדם לדעת, אך עם מזל בהגרלה, היא בהחלט יכולה למצוא את עצמה ברבע הגמר.

3 צפייה בגלריה
שחקני איאקס חוגגים
שחקני איאקס חוגגים
איאקס
(צילום: AP)

5. צ'לסי - אם הדירוג הזה היה מתבצע לפני שבועיים, צ'לסי לבטח הייתה מדורגת גבוה יותר. אך מאז היא הפסידה בליגה 3:2 לווסטהאם לאחר שהובילה פעמיים, סיימה בתיקו 3:3 עם זניט ובקושי השיגה 2:3 על לידס מפנדל בדקה ה-94. ההגנה שלה נראית פחות טוב וסופגת שערים קלים מדי לאחרונה. אלופת אירופה תגיע להגרלה מהמקום השני בבית 8, אך אין ספק שהיא תהיה הסיוט לכל הקבוצות שסיימו ראשונות את הבית שלהם. אנחנו מצפים לקרב ענקיות של צ'לסי מול אחת מאריות היבשת (רוב הסיכויים לפני החישוב הם לקרב גדול מול ריאל מדריד).
4. ריאל מדריד - 9 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הגנה שממעטת לספוג בזכות יכולת נהדרת של תיבו קורטואה בין הקורות וכדורגל מצוין של שחקני הקבוצה. גם היעדרותו של קארים בזנמה, המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, לא גרמה לריאל להפסיד נקודות מול אינטר החזקה. מעניין לראות אם הבלאנקוס ידעו להתמודד עם פציעה ממושכת של הצרפתי, אם תתגלה כזו.
3. מנצ'סטר סיטי - התכולים מובילים את הפרמייר-ליג, למרות שהם לא תמיד מרשימים במיוחד (0:1 במחזור האחרון על וולבס מפנדל של ראחים סטרלינג). גם בליגת האלופות העניין הסתיים בהפסד בלייפציג, למרות שהמשחק היה חסר חשיבות עבור התכולים. בכל זאת, לקבוצה של פפ גווארדיולה יש יכולת לעשות דברים שלא יאמנו.
2. ליברפול - האדומים סיימו את "בית המוות" במקום הראשון, לא דבר של מה בכך בכלל (הקדימו את אתלטיקו, פורטו ומילאן). מגיעות להם מחמאות רבות על ההישג הזה. ליברפול היא פשוט קבוצה כל כך מאומנת, שנראה שיורגן קלופ מצליח לגרום לכל אחד שנכנס להרכב להיראות כמו שחקן גדול. בליגה היא חזק במאבק האליפות עם סיטי וצ'לסי, אבל עלולה להיפגע בקרוב מההיעדרות של מוחמד סלאח וסאדיו מאנה שיוצאים לאליפות אפריקה.
1. באיירן מינכן - המכונה הגרמנית מוחקת כל מה שעומד מולה. 6 ניצחונות מ-6 משחקים בשלב הבתים, מאזן שערים מפלצתי של 3:22 ובעיקר יכולת משכנעת מול כל יריבה. גם בליגה באיירן משכנעת, וכרגע נמצאת 6 נקודות מבורוסיה דורטמונד שבמקום השני. הבווארים נראים נהדר, והם יהיו הסיוט של כל מי שתפגוש אותם בשמינית הגמר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.