החל מהעונה הקרובה, קבוצה בישראל תוכל להשאיל רק עד שמונה שחקנים. קבוצות להן עשרות שחקנים מושאלים, כמו מכבי חיפה ומכבי ת"א, צריכות למצוא פתרון כדי שלא יצטרכו לשחרר בסיטונות ללא תמורה. במקרה של מכבי ת"א, שגמרה את העונה, זה הכרחי כבר עכשיו: היא ידועה בהמתנה עד לרגע האחרון בביצוע עסקאות, ולפעמים היא משלימה אותן אף חודשים לאחר המועד האחרון, אבל חייבת להתעורר כבר עכשיו ולסגור טריידים של צעירים שהיא לא מעוניינת בהם תמורת שחקנים שהיא רוצה לעונה הבאה.
לא משנה אם מדובר בכנעאן מאשדוד, מורגן מק"ש, גאנדלמן מנתניה או זסנו מאשדוד - אפשר לתת לקבוצות הללו מספר שחקנים שהמועדון לא מעוניין להמשיך עמם. נראה לי שהרשימה הזו די ארוכה: שמות כמו דודזאדה, פיבן, אלמוג, חלאיילה, בר כהן, גררו, תומר מכלוף, אסף הרשקו, אמיר ברקוביץ', עמית גלזר, תמיר גלזר, רותם יצקר, עומר יצחק, מייקל צ'ילאקה, אייל חן ומושאלים נוספים. עסקת חבילה יכולה לשכנע קבוצות לשחרר שחקנים בעלויות שפויות ולא במחירים השמורים לקבוצות מאירופה. ליתר ביטחון, כדאי להכניס סעיף של זכות ראשונים או קנייה בחזרה במחיר שנקבע מראש לשחקנים שיכולים להתפתח.

1 צפייה בגלריה
אוסמה חלאיילה
אוסמה חלאיילה
אוסמה חלאיילה. אפשר לוותר עליו
(צילום: עוז מועלם)

לעומת זאת, שחקנים מושאלים כעידו שחר, גיא מזרחי או נועם כהן, שחר רוזן, פארפה גויאגון, דור תורג'מן, רונן חנציס ואור רויזמן צריכים להיכלל בסגל הקבוצה במקום שחקנים ותיקים שכבר לא תורמים או שחקנים שמסיימים חוזה. יחד עם תוספת של שלושה-ארבעה זרים, הקבוצה תחזור להיות רעבה. בנוסף, שחרור שחקנים שלא יגיעו לקבוצה הבוגרת יפנה למקום להשאלה של שחקנים מקבוצת הנוער הנוכחית, כמו נובטוס מירושי, רוי רביבו, בר לין, אוראל באיה, אורי הלוי, שון עדרי, עילאי תומר ואף נדב נידם, שצריך עוד שנת התחשלות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.