בשיתוף הטוטו
שם: עומר ורד וילצ'ניק
גיל: 15
מקום מגורים: מעגן מיכאל
ענף: שייט
איך הגעתי לספורט הזה: "כילד עם בעיית קשב וריכוז קשה אני תמיד חייב לעשות משהו. ניסיתי את כל ענפי הספורט הימי ובגיל תשע התחלתי בצורה מקצועית עם השיט", מספר עומר, "התאהבתי בתחרויות. אני אוהב להוביל ואת האדרנלין מהים, הרוח והגלים".
נקודות החוזק שלו, כדבריו, הן התחרותיות והידע שלו ביציאה ממצבים קשים בתוך השיוט. "לדעת להשתקם. יש לך ים, פתאום הרוח משתנה, הגלים משתנים, צריך לדעת להתמודד עם זה ואני יודע להתאושש מהר מכישלונות".
עומר מוסיף ואומר ש"החלק הכי קשה בענף בעיני זה הקטע הכלכלי. לקנות סירה, מפרש, ביגוד שיט, טיסות לחו"ל, מאמן. אין סוף הוצאות והכל 'נופל' על ההורים".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 עומר ורד וילנצ'יק
טופ טאלנט 2 עומר ורד וילנצ'יק
עומר ורד וילנצ'יק
(צילום: אלעד גרשגורן)
הישגים בולטים: סגן אלוף העולם עד גיל 16 לשנת 2022. "אני שומר על התואר אלוף ישראל לשנת 2022 ו-2021. בנוסף, "בשנת 2022 השתתפתי באליפות אירופה בפולין שם סיימתי במקום רביעי כללי עד גיל 18 ובמקום השלישי עם מדליית ארד בקטגוריית גיל עד גיל 16".
כמה אני מתאמן: "שגרת האימונים שלי כוללת גם אימוני שיט. שזה טקטיקה, טכניקה, סיבולת, להכיר את הסביבה. בנוסף יש אימוני כוח ויש אימוני אירובי", הוא מסביר, "הספורט מאוד עוזר לי לווסת את עצמי ולמקד אותי בפן הפיזי והמנטלי. יש כאלה שלוקחים ריטלין, אני הולך לים ושט שעתיים וזה מספיק לי".
"בסוף אנחנו פה בים, בקור, צריך להתמודד. אתה לא יכול לזרוק את הסירה לחול ולהגיד "יאללה, אני הולך הביתה". אתה לומד להתמודד עם הקשיים שלך. וגם כשלא כיף לך או כשלא קל לך, אתה עדיין מתמודד. יש גם קטע מאוד גדול של אחריות. אני טס לפעמים לבד, לפעמים עם מאמן, לפעמים עם קבוצה. ואני צריך לגור בחו"ל, להכין לעצמי אוכל, לנקות. זו אחריות מאוד גדולה".
מה החלום: "השאיפות שלי בתור ספורטאי הן להגיע לאולימפיאדה ולצאת עם מדליה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 עומר ורד וילנצ'יק
טופ טאלנט 2 עומר ורד וילנצ'יק
"גם כשלא כיף לך או כשלא קל לך, אתה עדיין מתמודד"
(צילום: אלעד גרשגורן)
דבר המומחים: "עומר יודע להתנהל על הים, עם הים ובחוכמה", מסביר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון, "אם אתה יודע להתנהל בחוכמה ואתה יודע גם לעמוד מנטלית מול קשיים, ויש קשיים בים, תגיע להצלחה".
הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך אומר: "לעומר יש הרבה ניסיון. הוא התחיל בגיל שבע. קשה בדרך שלו, שהוא צריך גם בתחרות להיות לבד, זה לא פשוט. רואים בעומר נחישות, שהוא יודע איך להגיע, הוא יודע מה לעשות".
"זה ממש לא מובן מאליו להפליג בסירת הלייזר. זו סירה שיש בה את הרמה הכי גבוהה בעולם. הכי הרבה משתתפים מפליגים על הסירה הזאת", מסבירה השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "זאת אומרת, כשהוא נוסע לאליפות עולם, יש לו מאות מתחרים. עצם העבודה שהוא מגיע כבר בגיל הצעיר שלו להישגים ברמה הבינלאומית מראה לנו קודם כול שיש כאן כישרון ויש כאן בחור שמכוון גבוה".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו