המאמן שחר צוברי הצליח להפוך את נבחרת הגולשות של ישראל לטובה בעולם, כזאת ששולחת לכל פודיום אפשרי נציגה אחת לפחות, אבל במשחקים האולימפיים שיתקיימו בעוד כחצי שנה בפריז תוכל להשתתף רק ישראלית אחת – וחברות הנבחרת, ועוד אחת שלא מתאמנת איתה, נאבקות על הכרטיס הבודד.
היום (שני) תיפתח באיים הקנאריים אליפות העולם, שבה תנסה הנבחרת הישראלית להציג מפגן עוצמה נוסף, אבל היא גם תקבע סופית מי מבין הגולשות שלה תתחרה באתר השיוט האולימפי במארסיי, שעשוי לנפק מדליה לישראל.
1 צפייה בגלריה
yk13777038
yk13777038
אלופת העולם וסגניתה, טיבי (משמאל) וספיצ'קוב
(צילום: sailing energy)
שתי המועמדות הבכירות לזכות בכרטיס הן אלופת העולם שחר טיבי ושרון קנטור, שזכתה בטורניר הקדם־אולימפי שנערך במארסיי, כלומר שתיים מהגולשות הטובות בעולם. הצלע השלישית במאבק היא סגנית אלופת העולם, קטי ספיצ'קוב, שלא מתאמנת יחד עם הנבחרת בעקבות הסכסוך המתוקשר עם איגוד השייט. מי שתדורג במקום הגבוה ביותר מביניהן בסיום התחרות היא זו שתטוס לפריז.
כרגע קנטור מדורגת ראשונה בעולם, ספיצ'קוב שישית וטיבי שמינית, אבל מה שקובע זה הדירוג הפנימי של איגוד השייט, שבו מובילה קנטור עם 56 נקודות, אחריה טיבי בפער של נקודה אחת בלבד ושלישית ניצבת ספיצ'קוב עם 41 נקודות.
"יש לנו את הנבחרת הכי טובה בעולם", אומר צוברי. "אליפות העולם תקבע מי מבין הגולשות תצא למארסיי, והמטרה הברורה היא לזכות במדליות זהב אולימפיות. בינתיים, המטרה היא למלא שוב את הפודיום באליפות העולם בישראליות. יש לחץ והוא חיובי כרגע, אבל בסופו של דבר זו התחרות הכי חשובה השנה ובקמפיין. זה לא פשוט לשתף פעולה כנבחרת ובאותה נשימה להתחרות ביריבות הגדולות ביותר שלך. כל ההכנות היו ברמה הגבוהה ביותר ונשאר לנו להוכיח את זה במים. בסופו של דבר, מי שתיקח את הכרטיס לפריז מצופה ממנה לעמוד על הפודיום - גם כאן וגם שם".
בנבחרת הגברים של גל פרידמן ועודד אושר המצב פתוח לחלוטין גם כן, כאשר הפרשים קטנים מאוד בניקוד הפנימי הופכים את התחרות הזו למכריעה בשאלה מי ייצג את ישראל בפריז, וכל אחד מחברי הנבחרת ינסה להתברג לשיוט המדליות כדי להבטיח את מקומו. יואב עומר מוביל כרגע, לפני תום ראובני, יואב כהן ותומר ורדימון.
באליפות העולם הקודמת הגיע יואב עומר למקום השישי, והשנה הוא מכוון גבוה יותר: "אפשרי לחלוטין לשפר את התוצאה שלי משנה שעברה. אין ספק שאני רוצה לסיים ראשון מבין הישראלים, אבל הרבה יותר מזה יש בי רצון חזק לעלות על הפודיום עם דגל ישראל, בעיקר בתקופה הקשה הזו. כספורטאים, זו המחויבות שלנו לספק גאווה למדינה ולייצג אותה בעולם".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.01.24