עדכונים שוטפים
הצג מהחדש לישן
הצג מהישן לחדש
27.4.24

צרפת: פ.ס.ז' הייתה יכולה להבטיח אליפות, אבל איבדה נקודות מול לה האבר

ynet ספורט
לפני שהיא יוצאת לגרמניה כדי להתארח אצל דורטמונד במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, פ.ס.ז' הייתה יכולה להבטיח היום את האליפות ה-12 בתולדותיה אם הייתה מנצחת בביתה את לה האבר מהתחתית, אבל סיימה ב-3:3 מפתיע מאוד, אותו חילצה בדקה ה-95.
כעת הפער בין אלופת צרפת למונאקו עומד על 11 נקודות, כשלאחרונה יש עוד 12 בקופה. המשמעות היא שהתיקו יכול לגרום לכך שהאליפות של פ.ס.ז' תובטח מחר מבלי שהיא תשחק, אם מונאקו לא תנצח את ליון.
10 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
נכנס בפתיחת החצי השני - ולא הצליח להביא לקבוצתו את הניצחון. אמבאפה
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)
לואיס אנריקה ביצע רוטציה בהרכב כדי לשמור כוחות לליגת האלופות, כשקיליאן אמבאפה החל את המשחק על הספסל, וג'אנלואיג'י דונארומה, לוקאס הרננדז, נונו מנדש ופביאן רואיס נותרו מחוץ לסגל. זה לא ממש עבד לו. כריסטופר אופרי העלה את האורחת ליתרון מפתיע בדקה ה-19, ואחרי שבראדלי ברקולה השווה ה-29, אנדרה איוו הוותיק החזיר את היתרון ללה האבר בדקה ה-38.
עבור אנריקה זה היה מספיק, ולפני המחצית השנייה הוא ביצע חילוף משלוש, שכלל גם את אמבאפה. אבל גם זה לא עבד, ואבדולייה טורה קבע 1:3 בפנדל בדקה ה-61. דקה לאחר מכן הכניס אנריקה את וגונסאלו ראמוש, והפעם זה סוף-סוף עבד לו. בדקה ה-72 בישל הפורטוגלי לחכימי, ובדקה האחרונה של תוספת הזמן כבש וחילץ עבור קבוצתו נקודה - שכאמור לא הספיקה לאליפות. לה האבר נמלטה לפחות זמנית מהמקום ה-16 שמוביל למבחנים.
להמשך קריאה
27.4.24

גרמניה: לברקוזן הבלתי מנוצחת שוב השיגה שוויון דרמטי, לייפציג חגגה על דורטמונד

ynet ספורט
באייר לברקוזן פשוט לא מסוגלת להפסיד. פחות משבוע אחרי שחילצה 1:1 אצל דורטמונד בעזרת שער בדקה ה-97, אלופת גרמניה החדשה כבר הייתה היום בפיגור 2:0 היום מול שטוטגרט בבית, אך לבסוף סיימה ב-2:2, הפעם בזכות שער בדקה ה-96, והיא עדיין ללא הפסד העונה לאחר 46 משחקים בכל המסגרות.
צ'אבי אלונסו ביצע רוטציה על מנת לשמור על השחקנים הבכירים למשחק הראשון בחצי גמר הליגה האירופית מול רומא בחמישי, ואחרי חצי ראשון מאופס, נקלעה קבוצתו לפיגור כפול משערים של כריס פיוריך (47) ודניס אונדאב (56), שהגיע ל-18 שערי ליגה העונה. אבל לברקוזן שוב הוכיחה שהעונה היא לא יודעת מה להפסיד (כבשה 17 שערים אחרי הדקה ה-89), ואחרי שאמין אדלי צימק (61), רוברט אנדריך קבע חלוקת נקודות בהתקפה האחרונה של המשחק.
10 צפייה בגלריה
אנדריך
אנדריך
שוב ניצלה בתוספת הזמן. אנדריך חוגג
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
10 צפייה בגלריה
אלונסו
אלונסו
46 משחקים בכל המסגרות ללא הפסד. אלונסו
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
שטוטגרט שבמקום השלישי מובילה בשתי נקודות על לייפציג, שחגגה על דורטמונד בקרב על המקום הרביעי עם 1:4 בבית והגדילה את הפער ממנה לארבע נקודות. אבל יכול מאוד להיות שמדובר היה בקרב על יוקרה בלבד מכיוון שגרמניה צפויה לקבל את הכרטיס החמישי לליגת האלופות, כך שדוטרמונד, שתארח ברביעי את פ.ס.ז' למשחק הראשון של חצי הגמר של המפעל הבכיר ביבשת, תשתתף בו גם בעונה הבאה גם אם תסיים חמישית.
האורחת עוד עלתה ליתרון משער נהדר של ג'יידון סאנצ'ו (20), אך לואיס אופנה השווה כעבור שלוש דקות (23), חברו לחוד בנג'מין ששקו הפך בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, דקה לאחר החזרה מההפסקה כבש מוחמד סימקאן מבישול של אופנדה, וכריסטוף באומגרטנר קבע את תוצאת המשחק (80). לייפציג עם ניצחון שישי בשבעת המשחקים האחרונים מול דורטמונד, שמצידה ניצחה רק פעם אחת בארבעת המחזורים האחרונים.
10 צפייה בגלריה
שחקני לייפציג חוגגים
שחקני לייפציג חוגגים
אוהבים לשחק מול דורטמונד. שחקני לייפציג חוגגים
(צילום: EPA/MARTIN DIVISEK)
מי שעוד תשחק השבוע בחצי הגמר של ליגת האלופות, כשתארח בשלישי את ריאל מדריד, היא באיירן מינכן, שניצחה היום את איינטרכט פרנקפורט 1:2 בבית. הארי קיין כבש צמד (9 ו-63 בפנדל) והגיע ל-35 שערי ליגה העונה ב-31 משחקים (כמו גם ל-400 שערים בקריירה), בעוד הוגו אקיקיטה השווה זמנית (23). הקבוצה הבווארית תגיע למשחק מול ריאל בכושר נהדר, כשהיא סופרת כבר ארבעה ניצחונות ברציפות.
10 צפייה בגלריה
 קיין מכניע את קווין טראפ
 קיין מכניע את קווין טראפ
לא מספיק לכבוש. קיין מכניע את קווין טראפ
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
וולפסבורג ניצחה את פרייבורג 1:2 והבטיחה כמעט סופית הישארות. ורדר ברמן חגגה על אוגסבורג עם 0:3.
להמשך קריאה
27.4.24

ספרד: אתלטיקו מדריד ניצחה את בילבאו בקרב על המקום הרביעי

ynet ספורט
במאבק ישיר על המקום הרביעי, האחרון בספרד שמעניק כרטיס לליגת האלופות, ניצחה היום אתלטיקו מדריד את אתלטיקו בילבאו 1:2 בביתה ופתחה פער של שש נקודות בין הקבוצות.
אתלטיקו, שהגיעה למשחק בכושר רע ולאחר שני הפסדים, עלתה ליתרון בדקה ה-15 משער של רודריגו דה פול. ניקו וויליאמס השווה רגע לפני ההפסקה, אבל אנחל קוראה קבע 1:2 בדקה ה-52 ושער עצמי של אונאי סימון בדקה ה-80 סגר את הסיפור. בילבאו, שחוותה עונה נהדרת ביחס לעצמה (שכללה גם זכייה בגביע המלך), סופרת משחק ליגה רביעי ברציפות ללא ניצחון.
10 צפייה בגלריה
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
בדרך לליגת האלופות. שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
ג'ירונה, הפתעת העונה בלה ליגה, קרובה מאוד להבטיח מקום בליגת האלופות לראשונה בתולדותיה, זאת לאחר שהיום היא ניצחה 0:2 את לאס פאלמאס בחוץ ועלתה לפחות זמנית למקום השני על חשבון ברצלונה, אותה היא תארח במחזור הבא.
סנדרו רמירס החמיץ פנדל עבור האורחת (8), וארטם דובביק, מלך שערי האורחת והליגה, החמיץ גם הוא מהנקודה הלבנה (26), אך דויד לופס כבש מהריבאונד. דובביק כבש בעצמו את השני של ג'ירונה (57) ושיפר את מאזנו העונה ל-19 שערי ליגה.
חטאפה ניצחה את אלמריה 1:3 והורידה אותה ליגה. אלאבס חגגה על סלטה ויגו 0:3.
באיטליה: מילאן מהמקום השני ויובנטוס מהמקום השלישי נפרדו ב-0:0 משמים בביתה של האחרונה, ושתיהן קרובות מאוד להבטחת הכרטיס לליגת האלופות. חמש נקודות מפרידות כעת בין הקבוצות, ובולוניה המפתיעה תעבור את הגברת הזקנה אם תנצח מחר את אודינזה כי יש לה מאזן שערים עדיף.
להמשך קריאה
27.4.24

אנגליה: ליברפול סיימה ב-2:2 מול ווסטהאם ויכולה לשכוח מהאליפות, יונייטד שוב פישלה

ynet ספורט
יורגן קלופ יעזוב את ליברפול בעוד חודש, ומסתמן שהפרידה תהיה בטעם מר. אחרי הזכייה בגביע הליגה, בליברפול לא התביישו להצהיר כי הם שואפים לזכות העונה בארבעה תארים, אך אחרי ההדחות ברבע הגמר של הגביע האנגלי והליגה האירופית, הגיעה גם ההתרסקות בליגה, שנמשכה היום עם 2:2 מול ווסטהאם בחוץ. היא עם ניצחון אחד בלבד בחמשת המחזורים האחרונים, ונותרה במקום השלישי (75 נקודות), זאת למרות ששיחקה פעמיים יותר ממנצ'סטר סיטי (76) ופעם אחת יותר מארסנל (77).
אנדי רוברטסון השווה עבור האורחת בדקה ה-48 והמהפך הושלם בעזרת שער עצמי של תומאס סוצ'ק בדקה ה-65, אבל ג'רוד בואן שכבש ראשון לזכות הפטישים, בדקה ה-43, בישל למיקייל אנטוניו את השוויון בדקה ה-77. מוחמד סלאח שחווה תקופה רעה סופסל ועלה לדשא רק בדקה ה-79, אך לא לפני שהספיק להתווכח עם קלופ על הקווים מיד לאחר השוויון. למרות התוצאה הטובה מבחינתה, ווסטהאם, שניצחה רק פעם אחת בשמונת משחקיה האחרונים, מתרחקת מאירופה.
10 צפייה בגלריה
קלופ
קלופ
סיום עגום לקדנציה מפוארת. קלופ
(צילום: REUTERS/David Klein)
10 צפייה בגלריה
בואן
בואן
שער ובישול. בואן
(צילום: REUTERS/David Klein)
אחרי שחטפה 5:0 מארסנל בדרבי במחזור שעבר, צ'לסי כבר פיגרה 2:0 בהפסקת המשחק הערב בחוץ מול אסטון וילה, אבל חילצה לבסוף 2:2 והשיגה נקודה חשובה. הבלוז היו טובים יותר מהרגע הראשון, אבל נקלעו כבר בחצי הראשון לפיגור כפול משערים של מארק קוקרייה (4, עצמי) ושל מורגן רוג'ס (42). בחצי השני הלחץ של צ'לסי גם תורגם לשערים, כשנוני מדואקה צימק (62) וקונור גלאגר השווה עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה (81). צ'לסי לחצה עד לסיום ובדקה ה-90 כבר חגגה 2:3, אך השער שלה נפסל על ידי ה-VAR בהחלטה מפוקפקת מאוד עם עבירה רכה על דייגו קרלוס.
אסטון וילה שבמקום הרביעי, האחרון באנגליה שצפוי להספיק בשביל ליגת האלופות, מובילה בשבע נקודות על טוטנהאם החמישית. אבל שיחקה שלוש פעמים יותר ממנה. צ'לסי שמבקום התשיעי רחוקה חמש נקודות מיונייטד השישית והיא עם משחק חסר.
10 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי מתווכחים עם השופט אחרי הפסילה של השער
שחקני צ'לסי מתווכחים עם השופט אחרי הפסילה של השער
שחקני צ'לסי מתווכחים עם השופט אחרי הפסילה של השער
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
קבוצת פאר אנגלית נוספת שסיימה את המשחק שלה היום מאוכזבת היא מנצ'סטר יונייטד, שנפרדה רק ב-1:1 מול ברנלי החלשה באולד טראפורד. ההתמודדות הייתה עשירה במצבים של שתי הקבוצות - כמו כל משחק של יונייטד בתקופה האחרונה - אבל השער הראשון הגיע רק בדקה ה-79 כשאנטוני, שפתח על חשבון מרקוס רשפורד הפצוע, העלה את האורחת ליתרון. אנדרה אוננה, שהיה נהדר ורשם שש הצלות, הפך לגיבור הטרגי של המשחק כשגרם לפנדל, אותו המיר זקי אמדוני לשער השוויון בדקה ה-87. ברונו פרננדש נעצר אחרי שכבש בכל חמשת המשחקים הקודמים. המקום השישי של יונייטד בהחלט בסכנה, בעוד ברנלי, שסיימה בתיקו בחמישה משמונת המחזורים האחרונים, עדיין מסובכת מתחת לקו האדום.
10 צפייה בגלריה
פרננדש
פרננדש
נעצר אחרי שכבש בכל חמשת המשחקים הקודמים. פרננדש
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
מי שמאיימת בין היתר על המקום של יונייטד היא ניוקאסל, שדרסה 1:5 את שפילד יונייטד בבית והורידה אותה ליגה אחרי עונה אחת בלבד. שיפלד, שצברה רק 16 נקודות העונה, ספגה 97 שערים ב-35 משחקים העונה, שזה כבר שיא לעונת פרמייר-ליג של 38 משחקים (הקודם עמד על 89). השיא הכללי שייך לסווינדון, שספגה 100 שערים בעונת 1993/94, בה היו 42 מחזורים.
לוטון, שגם היא מסובכת מתחת לקו האדום, הפסידה לוולבס 2:1. פולהאם וקריסטל פאלאס נפרדו ב-1:1 בדרבי הלונדוני.
להמשך קריאה
פורסם לראשונה: 16:34, 27.04.24