קבלו אותו. דנזל דומפריס, מגן פ.ס.וו איינדהובן, הפך לכוכב הערב של נבחרת הולנד, כשהבקיע את שער הניצחון ב-2:3 של האורנג' של אוקראינה. הנגיחה שלו בדקות הסיום הייתה פרס ראוי על משחק נפלא בו הטריד ללא הפסקה את ההגנה האוקראינית חסרת האונים.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
זה גם היה שערו הראשון במדים הלאומיים, ואין רגע טוב יותר מאשר לעשות זה בטורניר גדול כמו היורו. "לא, אני לא חושב שזה היה המשחק הכי גדול שלי בקריירה", טען דומפריס. "כבשתי שער נהדר, אבל אני לא חושב שזה היה המשחק הכי טוב. עד עכשיו, אפשר לומר שזה היה השער הכי יפה בקריירה שלי. הרגשתי הקלה גדולה אחרי שכבשתי אותו".
5 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס נוגח את שער הניצחון
דנזל דומפריס נוגח את שער הניצחון
"השער הכי יפה שלי בקריירה". דנזל דומפריס נוגח את שער הניצחון
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס חוגג עם החברים
דנזל דומפריס חוגג עם החברים
ומקבל המון אהבה מהחברים
(צילום: רויטרס)
המגן הנרגש המשיך: "זה היה רגע נהדר. הייתי מתוסכל כי רציתי לכבוש במחצית הראשונה, אז זו הייתה הקלה גדולה עבורי לקבל את המצב הזה ולסיים עם הכדור ברשת בצורה מושלמת. הסיבה שכבשתי את השער היא כי המשכנו להאמין. ידענו שיהיו לנו עוד הזדמנויות וחייבים להיות מוכנים כשהרגע הנכון מגיע".
בלם הולנד דיילי בלינד, ששיתף פעולה עם כריסטיאן אריקסן באיאקס וכמו הדני, הותקן בליבו קוצב לב בגלל דלקת בשריר הלב, מירר בבכי לאחר שהוחלף לבקשתו בדקה ה-64. "חשבתי לא לעלות לשחק. זה השפיע עליי באופן אישי, היה לי קשה לישון", סיפר ההולנדי. "זה היה אתגר נפשי גדול להתגבר עליו, אבל אני גאה שעשיתי את זה והרגש פשוט יצא החוצה. צפיתי בהתמוטטות של אריקסן בשידור חי וזה הפך את הכל להרבה יותר אינטנסיבי עבורי ועבור המשפחה שלי. עכשיו צריך לתת לו זמן לנוח ולהתאושש".
מאמנו של בלינד, פרנק דה בור, התייחס לחילוף: “אני יודע שמאוד קשה לו עם המקרה הזה. הוא גם חווה מקרה דומה וכל הרגשות שלו התפרצו בבת אחת. זה נורמלי מאוד בעיניי”.
5 צפייה בגלריה
דיילי בלינד ממרר בבכי
דיילי בלינד ממרר בבכי
דיילי בלינד ממרר בבכי
(צילום: EPA)
בצד של אוקראינה, אלכסנדר זינצ'נקו היה בעיקר מתוסכל: "אנחנו מאוד מאוכזבים כי הראינו אופי והשווינו את התוצאה בכזה משחק קשה. זה תמיד כואב לספוג בדקות הסיום, אבל זה הכדורגל. אנחנו חייבים ללמוד מהטעויות שלנו ולהמשיך קדימה כי הטורניר הזה לא מסתיים אחרי משחק אחד".
מאמן אוקראינה אנדריי שבנצ'קו אמנם היה מרוצה מאוד מהקאמבק של נבחרתו, שהצליחה לשוב מפיגור של שני שערים, אך גם זה לא הספיק. "זה היה משחק מהיר ומעניין עם הרבה מצבים ליד שני השערים", הוא אמר. "אני רוצה להודות לשחקנים שלי על הקאמבק שהם ביצעו, בטח אחרי שהם פיגרו 2:0 – יכולנו להפסיד במשחק הזה באותו רגע. מצאנו את האנרגיות כדי לשנות את הסגנון ולהתקיף. שינינו מערך ואיזנו את המצב על הדשא. השחקנים נתנו הכל מעצמם".
5 צפייה בגלריה
אנדריי שבצ'נקו
אנדריי שבצ'נקו
הקאמבק לא הספיק. אנדריי שבצ'נקו
(צילום: getty imaegs)
הקפטן האוקראיני אנדריי ירמולנקו, שגם הבקיע שער נפלא, הוסיף: "זה היה משחק קשה. הבנו שאנחנו משחקים נגד יריבה מצוינת. הצוות המקצועי היה מאוד מרוצה ממה שנתנו על הדשא. זה תמיד מאכזב להפסיד במשחק, אבל יש לנו עוד שני משחקים בבית הזה ואנחנו הולכים לשחק עם אותה האנרגיה. אם נעפיל (לשמינית הגמר), זה יהיה נהדר".
"חזרנו מפיגור של שני שערים וזה כל כך מתסכל להפסיד במשחק בדקות הסיום", טען ירמולנקו. "היו לנו כמה מצבים במחצית הראשונה ופשוט לא הצלחנו לשים את הכדור ברשת. זה לא היה משחק חד-צדדי. זה קשה לנתח מה היה על המגרש, עם כל כך הרבה רגשות שמעורבים בעניין. זה היה 2:0 ואז 2:2 ועדיין הפסדנו. אנחנו צריכים לנתח את זה עם הצוות המקצועי. הם יראו לנו מה עשינו לא טוב ונמשיך קדימה משם".
5 צפייה בגלריה
אנדריי ירמולנקו
אנדריי ירמולנקו
"מתסכל כל כך להפסיד כך". אנדריי ירמולנקו
(צילום: EPA)