נבחרת אנגליה מגיעה לכל טורניר גדול עם ים ציפיות ומצליחה להתרסק פעם אחר פעם. במונדיאל האחרון ברוסיה נראה שהיא הצליחה לשבור את הנאחס כשהגיעה עד לחצי הגמר.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
זה גרם לציפיות מהטורניר הנוכחי, בו אנגליה משחקת את כל משחקיה באצטדיון הביתי עד מאוד שלה, וומבלי – שם גם יהיו חצאי הגמר והגמר, להרקיע שחקים.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אנגליה והמאמן גארת' סאותג'ייט
שחקני נבחרת אנגליה והמאמן גארת' סאותג'ייט
השחקנים נראים מאוכזבים, סאות'גייט מתכנן איך לסגור את המשחק מול צ'כיה
(צילום: AFP)
שני מחזורים לתוך הטורניר היכולת היא לא מה שציפו, אבל במבחן התוצאה הכל עובד על פי התוכניות. נכון, ארבע נקודות הן לא שש ותיקו 0:0 מול סקוטלנד בוומבלי זו לא תוצאה שגארת' סאות'גייט ושחקניו אמורים להיות מרוצים איתה, אבל יכול מאוד להיות שזה יעבוד לטובתם.
לפני המחזור השלישי והאחרון אנגליה מדורגת במקום השני בבית 4 עם אותו מספר נקודות כמו צ'כיה הראשונה, כשהשתיים ייפגשו ראש בראש. במצב העניינים הנתון, ולא קשר לתוצאה במשחק המקביל בין סקוטלנד וקרואטיה, תיקו יסדר לאנגלים ולצ'כים את שני המקומות הראשונים.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הימנעות מבית המוות, למה לא בעצם? הארי קיין
(צילום: EPA)
אוקיי, ברור שעל פניו זה נשמע מאכזב, ולסיים כסגנית זה לא משהו שהאוהדים האנגלים מצפים מנבחרתם – אך כשמסתכלים איך הבתים מצטלבים מבינים שאולי הכל מתוכנן.
אלופת הבית הזה תפגוש בשמינית הגמר את מי שתסיים במקום השני בבית 6, בית המוות למי ששכח. וזה אומר שאחת מבין צרפת, פורטוגל וגרמניה תהיה היריבה. לא נעים בכלל.
3 צפייה בגלריה
קרוס ופוגבה במאבק על כדור
קרוס ופוגבה במאבק על כדור
פחות כיף לשחק מולם. קרוס ופוגבה במאבק על כדור
(צילום: AFP)
לעומת זאת, המקום השני, בו כאמור אנגליה נמצאת כרגע, יצליב אותה עם הסגנית בבית 5, הבית של ספרד, שבדיה, סלובקיה ופולין. הרבה יותר נחמד וסולידי. לכן אל תתפלאו אם האנגלים יאכזבו פעם נוספת, יסתפקו בתיקו משמים ויסדרו לעצמם הגרלה נוחה בהרבה.

סאות'גייט: "יכולנו להפסיד בחמש הדקות האחרונות"

מאמן אנגליה, גארת' סאות'גייט הודה שזה לא הייתה אחת ההופעות היותר מרשימות של נבחרתו: "זה לא היה משחק מלהיב, לא שלטנו בו והיינו צריכים לשמור על המצב שלנו בטורניר עם שלוש הנקודות שהשגנו קודם לכן. יכולנו להמר, זה קל, אבל יכולנו גם להפסיד בעקבות כך בחמש הדקות האחרונות. היינו צריכים לא לנהל רק את המשחק אלא כל הטורניר".
על היכולת המאכזבת של הארי קיין: "צריכים להסתכל על התמונה המלאה. אנחנו לא נבחרת של שחקן אחד בלבד. סקוטלנד שמרה עליו מצוין. כשהם משחקים עם חמישה שחקנים בהגנה אין לו יותר מדי מרווח. לא היו לנו תשובות".
בצד השני, מאמן סקוטלנד, סטיב קלארק היה מרוצה מאוד: "זה היה משחק טוב שלנו, שיחקנו נהדר. אני יודע שיש לי חבורה טובה של שחקנים, והם הראו זאת. אני שמח עבור השחקנים והצוות שלי. היו לנו הזדמנויות לנצח. גם לאנגליה היו את הרגעים שלה. לא היה אפשר לראות מה הפייבוריטית הברורה לניצחון, וצריך לתת לנו קרדיט על זה. הדבר שאני הכי מרוצה ממנו זה שהכדור היה אצלנו ברגליים ויצרנו מצבים".