בגיל 31 בלבד, טוני קרוס הודיע על פרישה מנבחרת גרמניה. קשר ריאל מדריד החליט לסיים את דרכו במנשאפט אחרי טורניר היורו המאכזב של הגרמנים שנגמר בהדחה בשמינית הגמר על ידי אנגליה (2:0).
יורו 2020 ב-ynet - המתחם המיוחד
"106 פעמים שיחקתי עבור גרמניה ונתתי הכל", כתב קרוס בחשבון האינסטגרם שלו. "ההחלטה שלי לפרוש מהנבחרת אחרי היורו התקבלה כבר לפני הרבה זמן, והיה לי ברור שלא אקח חלק במונדיאל 2022 בקטאר. הסיבה המרכזית היא הרצון להתמקד במטרות שלי עם ריאל מדריד בשנים הבאות".
1 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
קרוס. קריירה מפוארת בנבחרת
(צילום: gettyimages)
"בנוסף, אקח עכשיו חופשות ארוכות יותר בין העונות כי ב-11 השנים האחרונות העמדתי את עצמי עבור הנבחרת. אני גם רוצה להיות שם יותר עבור אשתי והילדים".
"זה היה כבוד גדול עבורי ללבוש את חולצת הנבחרת לאורך כל כך הרבה זמן. עשיתי זאת עם גאווה ותשוקה. תודה לכל האוהדים על התמיכה, וגם לכל המבקרים שנתנו לי אקסטרה מוטיבציה".
הפוסט של קרוס באינסטגרם
"חשוב לי גם להגיד תודה ליוגי לב. הוא הפך אותי לשחקן נבחרת ולאלוף עולם. הוא סמך עליי וזה היה סיפור הצלחה לאורך תקופה ארוכה. אני מאחל בהצלחה גם למחליפו בתפקיד, האנזי פליק.
קרוס ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת ב-3 במרץ 2010 במשחק מול ארגנטינה. למעט יורו 2016, הקשר לקח חלק בכל הטורנירים הגדולים בהם שיחקה גרמניה (מונדיאל 2010, יורו 2012, מונדיאל 2014 ומונדיאל 2018). סה"כ קרוס כבש 17 שערים לאורך 11 וחצי השנים בהן לבש את החולצה של גרמניה.