אחד הדברים שאנגליה הכי טובה בהם כנבחרת זה להאמין שהיא הכי טובה. לא משנה אם מדובר בדור זהב או בינוני, מאמן מצוין או כושל – בממלכה, בעיקר התקשורת, יציבו תמיד מטרה אחת ויחידה והיא הנפת גביע. הפעם, חושבים רבים, יש גם קבלות שמגבות את ההצהרות.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
יש קייס, יש על מה להישען, זו לפחות התחושה שמתקבלת אצל חובבי המשחקים. לאנגליה יש באמת דור מוכשר, בעיקר בחלק ההתקפי. מספר האפשרויות די גבוה, כך שאפשר לבצע שינויים אם משהו לא עובד, וכבר בטורניר הקודם היא הגיעה לחצי גמר המונדיאל ומאז רק השתפרה. הכל נכון, אי־אפשר לחלוק על כך, אבל כן אפשר להעלות את השאלה האם אנגליה באמת ברמה של הפייבוריטיות?
4 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט
(צילום: AFP)
ההגנה טובה, גם בעקבות הסגנון שהכניס גארת' סאות'גייט, אבל הארי מגווייר פצוע וייעדר לפחות מהמשחק היום (16:00) מול קרואטיה. המחליף שלו יהיה טיירון מינגס, בלם לא רע בכלל, אבל משחק באסטון וילה, שסיימה רק במקום ה־11 בפרמייר־ליג.
הקישור מאוד מוכשר ויכלול אחד מבין קלווין פיליפס ודקלן רייס, או אולי אפילו שניהם יחד. גם פיליפס וגם רייס היו אדירים העונה, והראשון יכול בקלות להשתלב כבר עכשיו בקבוצה בכירה יותר, אבל עדיין חשוב לזכור שהם משחקים בלידס ובווסטהאם, ומעולם לא בעטו בכדור במקום אחר.

השיא לפניהם

אין כאן כוונה לזלזל באותם שחקנים. שוב – הם מעולים, אבל האם הם הכי טובים בתפקידם? אולי ההדגמה תיעשה בצורה הברורה ביותר דווקא באמצעות הקשר המוביל של אנגליה, מייסון מאונט. הנה, יש כאן אחד שמשחק בקבוצה בכירה, זכה בליגת האלופות, אבל האם כרגע הוא שווה לשחקני העל בתפקיד הזה באירופה, נניח קווין דה בריינה או ברונו פרננדש? האם הקישור הזה הוא ברמת המשולש קאנטה־פוגבה־ראביו? רודרי־קוקה־פדרי? קימיך־גורצקה־קרוס?
הדור המוכשר של אנגליה נוצץ יותר מכל בהתקפה, אבל הארי קיין הוא השחקן היחיד שבטוח בהרכב. סאות'גייט יצטרך לבחור שניים מבין ג'יידון סאנצ'ו, ראחים סטרלינג, ג'ק גריליש, מרקוס רשפורד ופיל פודן. רק שניים יכולים לשחק או אולי אפילו רק אחד, אם סאות'גייט יבחר לעלות במערך 5־3־2.
4 צפייה בגלריה
מאונט מבקיע מול אלבניה
מאונט מבקיע מול אלבניה
ברמה של דה בריינה? מייסון מאונט מבקיע מול אלבניה
(צילום: רויטרס)
לאנגליה בהחלט יש סיכוי לזכות ביורו, אבל אם רוצים לדמות אותה לשחקן בודד אז כרגע היא לא כוכב מוכח, אלא יותר צעיר עם פוטנציאל עצום שמחכה להתפוצץ. זה לא דבר רע להגיע כך לטורניר, וחלק גדול מהשחקנים האנגלים עוד לא בשיא שלהם. כדי שהחודש הקרוב יסתיים בהנפה של הארי קיין, חלקם הגדול יצטרכו להציג את השיא עכשיו.
גם לסאות'גייט יש פה משימה גדולה, ואנגליה תקום ותיפול לא מעט על ההחלטות של המאמן שלה. קודם כל יש את נושא המערך. כרגע הדיווחים הם שסאות'גייט יעלה עם שלושה בלמים וייתן לריס ג'יימס או קירן טריפייר לרוץ על כל האגף, כפי שהם משחקים בצ'לסי ובאתלטיקו מדריד. לוק שואו או בן צ'ילוול יהיו בצד השני. האפשרות האחרת היא מערך 4-3-3 קלאסי ואז שני שחקנים יצירתיים יוכלו להיות ליד קיין. ראינו העונה את קיין יורד לאזורים אחוריים במגרש במדי טוטנהאם ומחלק מסירות אדירות למי שנכנס לרחבה, פעולה שהביאה לו גם את מלכות הבישולים של הליגה. דווקא 4־3־3 מתאים לכך יותר.

נוקאאוט מפחיד

המשימה העיקרית של אנגליה בשלב הבתים היא להבין מהו התמהיל הנכון. ברור שהיא קודם כל צריכה לעלות לשלב הבא, אבל אותה הבנה – יציאה משלב הבתים עם המערך וההרכב הנכון – חשובה יותר מלסיים את הבית במקום הראשון. הבית של אנגליה כולל בתוכו אבסורד: המקום הראשון מתחבר עם סגנית בית המוות, כלומר צרפת, גרמניה או פורטוגל. המקום השני מקבל את סגנית הבית של ספרד, שוודיה ופולין, הגרלה קלה יותר בוודאות. בגדול, עדיף לסיים במקום השני.
המצב הזה גם הופך את הדרך של אנגליה לגביע, לקשה מאוד. ב"מירור" הריצו את משחקי הטורניר בפלייסטיישן עם הסגלים האמיתיים שזומנו. הם כמובן סידרו שאנגליה תיקח בסוף את הגביע – בריטים עם אמונה עצמית גבוהה, אמרנו – אבל שימו לב לדרך של האנגלים בנוקאאוט: צרפת בשמינית, ספרד ברבע, בלגיה בחצי וגרמניה בגמר. קשה, קשה מאוד.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
אנגליה תקבל אותו בשמינית? כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: EPA)
אם אנגליה תסיים במקום הראשון בבית שלה, והיא מועמדת ברורה לעשות זאת, אז משחק שמינית הגמר שלה יקבע איזו נבחרת תהיה אכזבת הטורניר. כל אחת מהשלוש – צרפת, גרמניה או פורטוגל – שיודחו על ידי אנגליה ילכו הביתה מוקדם מהצפוי. כן, גם גרמניה, שלמרות חילופי הדורות יש לה נבחרת די טובה.
אם אנגליה תלך הביתה אז כמובן שהיא תהיה האכזבה הגדולה, קודם כל בפני עצמה. זה עדיין לא ימנע מהאנגלים להיות בטוחים, ממש ב100 אחוז, שהם יזכו במונדיאל בקטאר, ממש כמו בטורניר שהם פותחים היום.

הולנד עולה לבמה

הערב צפויים להיפתח משחקי בית 3, עם הקאמבק המיוחל של הולנד. כמו איטליה, גם היא פיספסה את המונדיאל האחרון – אבל הבצורת שלה גרועה יותר, וגם ביורו הקודם לא ראינו אותה. הפעם האחרונה שבה נבחרת האורנג' הופיעה בטורניר גדול הייתה במונדיאל 2014, בו סיימה במקום השלישי, ומאז היא עברה שפל רציני ושינתה את פניה.
הקהל בקרויף ארנה באמסטרדם יהיה בטירוף, אבל היריבה היא אוקראינה, שמסתמנת בתור אחת ההפתעות האפשריות הגדולות של היורו, נבחרת מעולה ועמוקה שבאה מוכנה ללכת רחוק. שני שחקנים מרכזיים בהולנד, וירג'יל ואן דייק ודוני ואן דה בייק, מחוץ ליורו בגלל פציעות, וזה עלול להשפיע על הנבחרת.
4 צפייה בגלריה
פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג
רוצה להחזיר את הולנד לימים הגדולים. פרנקי דה יונג
(צילום: getty images)
במשחק המוקדם בבית, ואחד הפחות אטרקטיביים על הנייר ביורו הנוכחי, צפון מקדוניה תערוך בכורה באליפות אירופה כאשר תתמודד מול אוסטריה בבוקרשט.