אחד הדברים הנהדרים בטורנירים כמו היורו הוא המפגש עם שחקנים אנונימיים. קחו לדוגמה את חלוץ וויילס קיפר מור, שמשחק בקרדיף מהצ'מפיונשיפ ולא זוכה לחשיפה מחוץ לאי הבריטי, ואתמול (שבת) כבש את שער השוויון ב-1:1 של נבחרתו מול שווייץ במשחק הפתיחה.
יורו 2020 ב-ynet - המתחם המיוחד
מור (28, 1.96 מטר), שפתח בהרכב של המאמן רוב פייג' ואף נחבש בראשו אחרי התנגשות ראשים, נגח נהדר בדקה ה-74 וחילק את הנקודות באצטדיון בבאקו. מה שמדהים בסיפור של מור, שמוקף בכוכבים גדולים כמו גארת' בייל ואחרים, הוא העובדה שמעולם לא שיחק בליגה הבכירה באנגליה ונדד בליגות נמוכות.
2 צפייה בגלריה
קיפר מור
קיפר מור
קיפר מור
(צילום: רויטרס)
את הקריירה שלו מור החל ב-2012 כששיחק בטרורו סיטי מהליגה השביעית באנגליה, חובבנית כמובן. כדי להשלים הכנסה שימש כמציל וכמאמן אישי, הן בטרורו והן בקבוצתו דורצ'סטר. כשוויילס הגיעה לחצי גמר היורו ב-2016, מור נדד בקבוצות קטנות כי אף אחת לא רצתה אותו. הוא קיבל הזדמנויות במועדונים הקטנים אקסטר ולייטון אוריינט (שתיהן מהליגה הרביעית), אבל נכשל. הוא שיחק בטורביי וכבש חמישה שערים בארבעה משחקים, ובינואר איפסוויץ' הימרה עליו - תמורת סכום פעוט של 25,000 ליש"ט, גם שם הוא לא התאקלם והושאל לרוטרהאם מהליגה השלישית. הוא לא ויתר והצליח להגיע לברנסלי מהליגה השנייה. הוא הצליח למצב את עצמו כחלוץ לגיטימי בליגת המשנה באנגליה, ומ-2020 הוא משחק בקרדיף
2 צפייה בגלריה
קיפר מור נוגח לרשת
קיפר מור נוגח לרשת
נוגח פנימה. הכוכב החדש של וויילס
(צילום: רויטרס)
הוא נולד באנגליה, אבל בזכות סבו הצליח להשתחל לנבחרת וויילס, גם זה לא הלך לו בקלות. "אמא שלי חיפשה את המסמכים הנדרשים בכל מקום, זה לקח לא מעט זמן לאשר את זה. אבל לא ויתרנו עד שמצאנו הכל", סיפר בראיון ל"גרדיאן" הבריטי לפני היורו. "עשיתי את דרכי למעלה באיטיות, הייתי הרבה זמן בליגות הנמוכות, הדרך שלי הייתה שונה מאוד מדרכם של שחקנים אחרים, זה היה מסע מיוחד". הוא קרוי, אגב, על שמו של קיפר סאת'רלנד, כוכב הסדרה "24". "הוא נותן לו הרבה", החמיא לו המאמן רוברט פייג', "הוא נותן לנו אופציה לשחק עם חלוץ אחד וזה מעולה. בזכותו אנחנו יכולים לשחק בכמה מערכים שונים".
"אני נהנה מכל רגע בנבחרת, ושמח שפתחנו את היורו בצורה טובה עם נקודה", אמר מור בסיום, "זה היה קשה לשחק בחום של באקו, אבל ציפינו למזג האוויר הזה. אני נהנה מאוד להיות חלק מאירוע כזה. שמח שעזרתי לנבחרת", אמר אחרי השער שכבש. האם השער הזה עוד יביא אותו לפרמייר-ליג? עוד נראה.