בהופעתו ה-12 בלבד במדי נבחרת איטליה, דומניקו ברארדי הפך אולי לשחקן החשוב ביותר של הסקוודרה אזורה. הוא לבטח היה מהמצטיינים אמש (שישי) בניצחון של נבחרתו 0:3 על טורקיה בפתיחת יורו 2020. הקיצוני הימני של סאסואולו, שיכול לשחק גם כחלוץ, שיגע את הטורקים באגף, היה אחראי לשער העצמי שכבש מרי דמירל, אחרי שהעביר כדור רוחב חזק שפגע בגופו של שחקן טורקיה ונכנס, והיה מעורב כמעט בכל מהלך מסוכן של האיטלקים.
יורו 2020 ב-ynet - המתחם המיוחד
ברארדי התגלה בכלל "בטעות". בגיל 16, כשהיה בביקור באוניברסיטת מודנה אצל אחיו הגדול, הצטרף למשחק קטרגל, עשה מה שהוא רוצה על המגרש ולמזלו אחד האנשים שראו אותו משחק היה חבר של לוסיאנו קרלינו, מאמן הנוער בסאסואולו. משם הדרך שלו למעלה הייתה קצרה.
6 צפייה בגלריה
דומניקו ברארדי
דומניקו ברארדי
ברארדי חוגג אחרי הראשון של איטליה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
דומניקו ברארדי
דומניקו ברארדי
כדור הרוחב שהוביל לשער העצמי של דמירל
(צילום: רויטרס)
כשהוא בקושי בן 18 סייע לקבוצתו להעפיל לסרייה א' ואף נבחר לשחקן המצטיין של העונה. גם באירופה ראו את הכישרון הרב שלו וב-2015 זכה ב"פרס בראבו" לשחקן הצעיר המבטיח ביבשת בו זכו לפניו בין השאר אלסנדרו דל פיירו, לאו מסי וגם אלי אוחנה.
כשהיה בן 19 הפך לצעיר בהיסטוריה של הכדורגל האיטלקי שכובש רביעייה במשחק אחד, ולא נגד סתם יריבה, מול מילאן הגדולה. עוד קודם לכן יובנטוס קנתה חצי מכרטיסו ב-4.5 מיליון אירו בלבד, והשאירה אותו להתבשל במועדון הקטן בו התגלה. למרות שחלק מאוהדי הגברת הזקנה אולי קיוו ש"דל פיירו החדש" יגיע לטורינו, זה בסופו של דבר לא קרה.
6 צפייה בגלריה
ילד הפלא הפך לכוכב בסרייה א'
ילד הפלא הפך לכוכב בסרייה א'
ילד הפלא הפך לכוכב בסרייה א'
(צילום: גטי אימג'ס)
החוקים באיטליה השתנו ולמועדונים אסור היה להחזיק בצוותא בכרטיס שחקן (יובנטוס וסאסואולו החזיקו יחד בכרטיסו של ברארדי), ויובה ויתרה עליו כשקבוצתו הנוכחית קנתה את חלקה של האלופה בזמנו ב-10 מיליון אירו, סכום מצחיק גם במונחים של אז.
שימו לב למספרים הנהדרים שלו במדי סאסואולו: בעונת הבכורה בסרייה א' כבש 16 שערים ובישל 6, עונה לאחר מכן סיים עם 15 כיבושים ו-11 בישולים. דווקא בארבע הבאות קצת ירד, אך ב-2019/20 להט כשרשם 14 שערים ו-10 בישולים. 2020/21 הייתה עונת שיא עבורו עם 17 שערים (8 בישולים), ולא סתם הוא נמנה על סגל נבחרת איטליה.
6 צפייה בגלריה
לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, דומניקו ברארדי
לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, דומניקו ברארדי
יישאר בסאסואולו. ברארדי?
(צילום: AFP)
אם למאמן הנבחרת, רוברטו מנצ'יני, הייתה עוד התלבטות לפני פתיחת היורו מי צריך לפתוח ב-11, ברארדי או פדריקו קייזה מצוין, כנראה שהוא קיבל את התשובה שלו אתמול וגם מול וויילס ביום רביעי קשר/חלוץ סאסואולו יעלה בהרכב הפותח.

מנצ'יני: "הדרך לוומבלי עוד ארוכה"

"הדרך לוומבלי עוד ארוכה", צינן בסיום המשחק המאמן רוברטו מנצ'יני את השמחה האיטלקית. "הייתה הופעה טובה, רק התחלנו את היורו, לא היה קל למרות התוצאה. צריך לזכור שטורקיה נבחרת חזקה. זה היה ערב נפלא, ואני מקווה לעוד רבים כאלה".
6 צפייה בגלריה
רוברטו מנצ'יני
רוברטו מנצ'יני
"זה היה ערב נפלא". מנצ'יני
(צילום: AFP)
צ'ירו אימובילה היה אחד הכוכבים הגדולים במשחק. הוא כבש את השני ובישל את השער השלישי. זה היה שערו ה-14 של חלוץ לאציו במדים הלאומיים. בכך הוא השתווה למריו באלוטלי בראש טבלת הכובשים בנבחרת מבין השחקנים הפעילים.
"היינו סבלניים מול נבחרת חזקה שעשתה צרות", הודה אימובילה וכמובן, איך לא, התייחס לקהל שהגיע לאולימפיקו אחרי בלגן הקורונה. "סוף סוף היינו כאן כולם יחד אחרי המגיפה הנוראית הזו".
6 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג את השער השני במשחק
(צילום: רויטרס)
איטליה המשיכה את הרצף שלה עם ניצחון תשיעי בכל המסגרות, כאשר היא לא ספגה במהלך כל אותם משחקים שער. לכן לא תופתעו שגם לאונרדו בונוצ'י היה נרגש: "זה צעד ראשון במסע ארוך, אנחנו צריכים להישאר עם רגליים על הקרקע".
בונוצ'י סיכם: "עם קהל ביציעים, זה כדורגל אחר לגמרי. הם חיממו את הלבבות של כולנו. דמיינתי שכך זה יהיה ושנמשיך במומנטום שבו אנחנו נמצאים".

והמספר הנוסף

  • לראשונה בתולדותיה, איטליה כבשה יותר משני שערים במשחק פתיחה ביורו.
  • איטליה ניצחה את כל תשעת משחקיה האחרונים והיא לא ספגה בהם שער (כבשה 28).
  • הנבחרת מארץ המגף בלתי מנוצחת ב-28 המשחקים האחרונים שלה (23 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו). הפעם האחרונה בה ירדה מנוצחת הייתה לפני שנתיים וחצי מול פורטוגל.
  • האיטלקים ניצחו בכל 12 המשחקים בהם צ'ירו אימובילה כבש.
  • השער העצמי של מרי דמירל היה העשירי בסך הכל בכל הזמנים ביורו.
  • טורקיה הפסידה בכל חמשת משחקי הפתיחה שלה ביורו.
  • למרות הכל, זה היה הפסד שלישי בלבד של הטורקים ב-21 משחקיהם האחרונים.