נבחרת אנגליה עשתה הערב (שלישי) צעד גדול לכיוון הגשמת החלומות שלה ביורו 2020, עם ניצחון 0:2 גדול על גרמניה בשמינית הגמר, שהציב אותה בעמדה מצוינת להגיע לפחות עד חצי הגמר, כי בשלב הבא מחכה לה אוקראינה או שבדיה.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
זו הייתה הפעם הראשונה שאנגליה מנצחת את גרמניה בטורניר גדול מאז 1966, אז זכתה במונדיאל שנערך על אדמתה. גם הפעם זה היה בבית, בוומבלי שבלונדון, האצטדיון שבו הם שיחקו את כל משחקיהם עד עכשיו, וזה שיארח גם את חצי הגמר והגמר - בין אם יעפילו אליו ובין אם לא. כדי להיות שם, ברבע הגמר האנגלים יצטרכו לצאת מאזור הנוחות שלהם, כי הוא ייערך באולימפיקו ברומא.
3 צפייה בגלריה
סטרלינג חוגג
סטרלינג חוגג
סטרלינג חוגג
(צילום: AP)
אחד מהמצטיינים במגרש, היה ראחים סטרלינג שהשער שלו שהעלה את האנגלים ליתרון הציב אותו כשחקן האנגלי השני שכובש את כל שלושת השערים הראשונים של הנבחרת בטורניר גדול, אחרי גארי לינקר במונדיאל ב-1986.
סטרלינג אמר בסיום: "ידענו שנצטרך לספק הופעה גדולה נגד קבוצה טובה מאוד, ואני חושב שזה מה שעשינו היום. ידענו באיזו אינטנסיביות אנחנו יכולים לשחק, ולא הרבה נבחרות יכולות להתמודד עם זה". החלוץ בחר להחמיא במיוחד ל"שני הבחורים במרכז המגרש", דקלן רייס וקלווין פיליפס, "שסיפקו קלאס, טרפו את הדשא, הם היו פשוט חיות שם".
3 צפייה בגלריה
רייס מאושר בסיום
רייס מאושר בסיום
דקלן רייס מאושר בסיום
(צילום: EPA)
רייס עצמו אמר: "זה יוצא מן הכלל, מעולם לא הייתי חלק מחבורה עם כזה כוח של ביחד. הרבה אנשים ירדו עלינו בשלב הבתים, אבל רצינו להוכיח להם שהם טועים. עם כל כך הרבה אוהדים שלנו באצטדיון לכולם הייתה אש בוערת בבטן העיף את גרמניה ולהתקדם בטורניר".
לאחר המחמאות מסטרלינג, הקשר החזיר לחברו באותה המטבע: "סטרלינג מוכיח לכל כך הרבה אנשים שהם טועים וכובש כל כך הרבה שערים". על הארי קיין שסוף סוף הבקיע בטורניר הוא אמר: "הוא בנוי לאירועים הגדולים, הוא הבקיע את השער שגמר את המשחק".
3 צפייה בגלריה
מגווייר
מגווייר
מגווייר
(צילום: רויטרס)
מי שנבחר למצטיין של אופ"א היה הבלם הארי מגווייר, שסיפק משחק כמעט נטול טעויות ושוב שמר עם חבריו על רשת נקייה אחרי ארבעה משחקים - הנבחרת היחידה שעדיים לא ספגה בטורניר. מגווייר התרגש בסיום: "האווירה באצטדיון הייתה מדהימה. חוץ מאשר ב-10 דקות הראשונות שהתקשינו מול הלחץ, היינו טובים יותר והגיע לנו להעפיל".