דנזל דומפריס

הולנד | 25 | מגן ימני
קבוצה: איינדהובן בכמה נרכש: 5.5 מיליון יורו המתעניינת העיקרית: באיירן מינכן בכמה עשוי להימכר: 15 מיליון יורו
אחת הטענות של אוהדי הולנד לפני פתיחת יורו 2020 הייתה שהנבחרת חייבת לשחק במערך הכתום הקלאסי, 4־3־3. עם הניצחונות באה התרככות והכלת ההחלטות של פרנק דה בור, כי הרכב שלושת הבלמים שלו הביא תוצאות. המערך הזה תרם יותר מכל לדנזל דומפריס.
5 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס
דנזל דומפריס
המערך של דה בור תרם לו הכי הרבה. דומפריס
(צילום: EPA)
דומפריס הוא המגן הימני הפותח של איינדהובן, קבוצה שמחפשת מספרים התקפיים גם מהמגינים שלה, אבל לא הראה יכולות התקפיות חריגות בקבוצה. בנבחרת הוא מקבל חופש התקפי ומספק תוצאות. שני שערים היו לו העונה באיינדהובן, שני שערים יש לו ביורו והוא היה מעורב בכל חמשת השערים הראשונים של הולנד בטורניר בדרך זו או אחרת.
סעיף השחרור הנמוך שלו, 15 מיליון יורו, מביא למתעניינות רבות, ובראשן באיירן מינכן, אבל ההתאמה המושלמת יכולה להיות לקבוצה שמשחקת בדרך דומה לנבחרת הולנד הנוכחית, ולכן לא נופתע אם יעבור למתעניינת אחרת, אינטר, כמחליפו של אשרף חכימי (בדרך לפ.ס.ז').

מנואל לוקאטלי

איטליה | 23 | קשר מרכזי
קבוצה: סאסואולו בכמה נרכש: 14 מיליון יורו המתעניינת העיקרית: יובנטוס בכמה עשוי להימכר: 40 מיליון יורו
מנואל לוקאטלי לא היה אמור להיות שחקן הרכב בטורניר הזה, לפחות לא במשחק הראשון, אבל הפציעה של מרקו וראטי נתנה לו את המקום במשחקים מול טורקיה ושווייץ, ולוקאטלי הפך מיד לאחת הסנסציות של יורו 2020. לוקאטלי הוא קשר מרכזי, לפעמים אחורי, ונגד שווייץ כבש צמד, בשתי הרגליים. אבל מה שמביא מאמנים רבים לחלום עליו הוא קודם כל יכולת המסירה הפנומנלית.
5 צפייה בגלריה
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
האליל שלו היה פירלו. לוקאטלי
(צילום: רויטרס)
האליל של לוקאטלי היה אנדראה פירלו. ביובנטוס חולמים על פירלו חדש, וגם אם לוקאטלי לא יהיה ברמה שלו, וככל הנראה הוא לא יהיה, מדובר בשחקן עם אותו סגנון. נציגי יובנטוס וסאסואולו נפגשו כבר פעמיים במטרה לסגור את העסקה הזו, שעשויה להתבצע עוד במהלך היורו.
מי שמכה על חטא, כמו בהרבה מקרים אחרים בעשור האחרון, היא מילאן, שלוקאטלי שיחק אצלה ונמכר לסאסואולו. מילאן, וקבוצות אחרות שמוזכרות בהקשר של לוקאטלי, בעיקר מהפרמייר־ליג, הייתה רוצה אותו שוב אצלה, אבל נראה שהמעבר לטורינו הולך לצאת לפועל.

רומן יארמצ'וק

אוקראינה | 25 | חלוץ
קבוצה: גנט בכמה נרכש: 2 מיליון יורו המתעניינת העיקרית: ארסנל בכמה עשוי להימכר: 25 מיליון יורו
במהלך העונה האחרונה, כשהגיעה ירידה ביכולת של רומן יארמצ'וק, היו בבלגיה כאלה שטענו שהסיבה היא רצונו לעזוב את גנט. הליגה הבלגית, אמרו, קטנה על יארמצ'וק, לפחות לפי הדעה האישית של השחקן עצמו. יורו 2020 הגיע ורבים הבינו שהחלוץ האוקראיני צריך לקבל הזדמנות באחת הליגות הגדולות.
5 צפייה בגלריה
רומן יארמצ'וק חוגג
רומן יארמצ'וק חוגג
הוזכר בשבוע האחרון בהקשר של חצי מקבוצות הליגה האנגלית. יארמצ'וק
(צילום: AFP)
יארמצ'וק חלוץ גדול, 191 ס"מ, אבל הוא הראה בשלב הבתים גם את היכולת שלו לשלוט בכדור ואת הבנת המשחק, שמסדרת מצבים לשחקנים אחרים. הוא הבקיע שער בשני המשחקים הראשונים של אוקראינה, מול הולנד וצפון־מקדוניה, ורשם גם בישול אחד.
השם של יארמצ'וק הוזכר בשבוע האחרון בהקשר של חצי מקבוצות הליגה האנגלית. מעבר לארסנל לא מדובר על הקבוצות הבכירות ביותר, אבל באנגליה קבוצות דרג הביניים יכולות לשלם את הסכום שדורשת גנט, כ־25 מיליון יורו. 17 שערים היו ליארמצ'וק בליגה הבלגית בעונה האחרונה, ואפשר להיות די בטוחים שבשנה הבאה הוא ינסה לשלוח כדורים לרשת במדינה אחרת.

מיקל דמסגור

דנמרק | 20 | קשר התקפי
קבוצה: סמפדוריה בכמה נרכש: 6.5 מיליון יורו המתעניינת העיקרית: ברצלונה בכמה עשוי להימכר: 30 מיליון יורו
לפי דיווח שפורסם אתמול ב"גאזטה דלו ספורט" אנשי ברצלונה עובדים בימים אלה על ניתוח המשחק של מיקל דמסגור כדי להחליט כמה הקבוצה מוכנה להשקיע בהעברה שלו. סמפדוריה דרשה לפני שבוע 20 מיליון יורו, אבל עכשיו, בעקבות חשיפתו של השחקן ביורו, המחיר עלה ל־30 מיליון.
5 צפייה בגלריה
מיקל דמסגארד חוגג
מיקל דמסגארד חוגג
נכנס נעליו של אריקסן. דמסגור
(צילום: רויטרס)
דמסגור, רק בן 20, הפך לשחקן שנכנס לנעליו של כריסטיאן אריקסן לאחר האירוע הדרמטי שגדע את הטורניר עבור קשר אינטר, ואולי אף את הקריירה. בינתיים דמסגור מבצע את התפקיד בהצלחה. יש לו יופי של דריבל ומהירות, אבל לא פחות חשוב – בנבחרת דנמרק הוא גם משלב לצד היכולות הטכניות מוסר עבודה ותרומה הגנתית.
הרבה שערים יפים בבעיטות מחוץ לרחבה הובקעו עד עכשיו בטורניר, ודמסגור אחראי לאחד מהם, כשכבש בבעיטה אדירה את השער הראשון של דנמרק מול רוסיה, השער שפתח את העלייה של הדנים לשמינית הגמר. הקבוצות האיטלקיות הבכירות לטשו עיניים לכיוון דמסגור עוד לפני היורו, ועכשיו יש להן תחרות מבחוץ.

אלכסנדר איסק

שוודיה | 21 | חלוץ
קבוצה: ריאל סוסיאדד בכמה נרכש: 15 מיליון יורו המתעניינת העיקרית: ליברפול בכמה עשוי להימכר: 60 מיליון יורו
מחלוץ מצפים קודם כל להבקיע, אבל למרות שהמשחק בין ספרד לשוודיה הסתיים ללא שערים אי אפשר היה שלא לדבר על אלכסנדר איסק, שנבחר לשחקן המצטיין באותו ערב. איסק שמר על הכדור בצורה מופלאה. שוודיה אמנם בעיקר התגוננה, אבל בכל פעם שהתקרבה לרחבה הספרדית איסק נראה מפחיד, מאיים, והמחיר קפץ בהתאם.
5 צפייה בגלריה
איסק מוכשל ברחבה
איסק מוכשל ברחבה
נראה מפחיד בכל פעם שהוא נכנס לרחבה. איסק
(צילום: AP)
לדורטמונד הייתה יכולה לרכוש את איסק בחזרה מסוסיאדד תמורת 30 מיליון יורו, אבל דווקא הספרדים שילמו לגרמנים 10 מיליון כדי לבטל את הסעיף, אחרי שהבינו את ערכו של הנכס. הפוטנציאל של איסק, שכבש העונה 17 שערים בליגה הספרדית, צועק לשמיים. אחרי שהיה השחקן הכי טוב על המגרש גם בניצחון על סלובקיה, השמועות לגבי מעבר לאחת מקבוצות הענק באנגליה הפכו ליותר ויותר רציניות.
יש שמכנים אותו "זלאטן השחור", כיוון שגם הוא משלב יכולות אתלטיות מיוחדות עם שליטה מרהיבה בכדור. בקרוב הוא יכדרר באחת הקבוצות הכי גדולות בעולם.