דנמרק באופוריה אחרי ה-1:2 על צ'כיה שסידר להם את הכרטיס היוקרתי לחצי גמר היורו לראשונה מאז 1992. 29 שנים חלפו מאז אותה זכייה סנסציונית בגביע ובהתאחדות הדנית כבר סימנו את המטרה הבאה וצייצו "לונדון קולינג" לקראת המשחק בוומבלי ביום רביעי.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
פייר-אמיל הויברג, שהיה מצוין בקישור התפרק בבכי לאחר שריקת הסיום ובהמשך הצטרף ליתר השחקנים, שחגגו דקות ארוכות עם האוהדים הדנים שעשו את הדרך הארוכה לבאקו.
3 צפייה בגלריה
דנמרק
דנמרק
מודים לאוהדים
(צילום: AFP)
תומאס דילייני שהבקיע את השער הראשון וגם נבחר למצטיין: "אחרי ששיחקנו מול אנגליה בליגת האומות הצבנו לעצמנו מטרה לחזור לוומבלי - והנה זה קורה. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה". על המאבק מול הצ'כים: "המשחק לא התנהל כמו שציפינו, אבל החזקנו מעמד וכל מה שהיה כבר לא מעניין. לא אכפת לנו מי עומדת מולנו ואנחנו גאים שהגענו לאן שהגענו. האושר שאנחנו מביאים לעם הדני מייצר המון מוטיבציה".
הקפטן סימון קר: "אנחנו בחצי הגמר וזה דבר ענק. זה משוגע. זאת הייתה המטרה שלנו ועכשיו אנחנו בדרך חזרה לוומבלי. אשקר אם אגיד שסיימנו את הסיפור שלנו. עכשיו אנחנו צריכים להתאושש ויש לנו ארבעה ימים לשם כך".
3 צפייה בגלריה
דנמרק
דנמרק
החגיגות של דנמרק
(צילום: רויטרס)
קספר יולמאנד, לא שכח כמובן את כריסטיאן אריקסן: "אני חושב שכל עולם הכדורגל קיבל פרופורציות לאחר המקרה הזה. אני חושב על כריסטיאן בכל יום. הוא היה צריך להיות כאן איתנו. היה תענוג לראות את ההתנהגות של השחקנים. המאמן הדני גם פרגן לצ'כים: "מגיע להם קרדיט גדול. הם עשו לנו את החיים קשים בעיקר במחצית השנייה. מגיע להם כל הכבוד".
3 צפייה בגלריה
יולמאנד
יולמאנד
קספר יולמאנד
(צילום: רויטרס)
בצד השני, פטריק שיק אמנם הבקיע את שערו החמישי וסגר טורניר אישי נפלא, אבל התקשה להסתיר את האכזבה: "הכל נגמר עבורנו. עשינו כל מה שיכולנו כדי להצליח, אבל לא היינו מסוגלים להפוך את הקערה בדקות האחרונות. היה לי טורניר טוב מבחינה אישית, אבל יכולנו להוציא יותר הערב. דנמרק היא לא נבחרת שאי אפשר לנצח".
החלוץ הוא הצ'כי השני אחרי מילאן בארוש ב-2004 שמבקיע חמישה שערים בטורניר אחד. רק אנטואן גריזמן עם שישה ב02016 ומישל פלטיני שהבקיע תשעה שערים ב-1984 חגגו יותר שערים ביורו בודד.