זוכרים מה קרה ב-14 באוקטובר 2020? דונלד טראמפ עוד התמודד מול ג'ו ביידן על נשיאות ארה"ב, ניו זילנד התהדרה כמדינה הראשונה ללא חולה קורונה ובישראל התלמידים עדיין היו בבתים. אה כן, ועוד משהו התרחש - דוני ואן דה ביק הכניע את ג'אנלואיג'י דונארומה - בשער האחרון שנבחרת איטליה ספגה בכל מסגרת שהיא.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
ה-0:3 המרשים אתמול (רביעי) של האזורי באולימפיקו על שווייץ סגר לנבחרת של רוברטו מנצ'יני שמונה חודשים (!) ללא ספיגת שער רשמי. מאז ה-1:1 ההוא מול הולנד בליגת האומות, האיטלקים ניצחו ב-10 משחקים ברציפות ויחס השערים שלהם מטורף: 0:31. על הדרך, איטליה הפכה אתמול לנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה בשמינית גמר היורו.
4 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
31 שערי זכות, אפס שערי חובה. והכל ב-10 משחקים
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
בכושר שיא. שחקני נבחרת איטליה
(צילום: AP)
"אנחנו משחקים כדי לנצח בכל משחק", הסביר מנצ'יני בסיום. "מקדישים את הניצחון הזה לכל האיטלקים שסובלים כרגע". מנצ'יני דווקא פירגן לשווייץ, למרות התוצאה: "זו נבחרת חזקה וידענו שיהיה משחק קשה. הגענו למצבים, יכולנו לכבוש מוקדם יותר והיינו צריכים להמתין. בסופו של דבר השגנו ניצחון שהיינו ראויים לו".
גיבור המשחק היה כמובן מנואל לוקאטלי. שחקנה של סאסאולו חגג צמד והפך לאיטלקי השלישי בהיסטוריה שכובש שני שערים במשחק אחד ביורו - והראשון לעשות זאת מאז מריו באלוטלי ב-2012. "אני רוצה לחלוק את תואר השחקן המצטיין יחד עם כל הנבחרת", אמר כוכב הערב. "קיבלו אותי כאן בצורה נהדרת ואני שמח להיות חלק מהנבחרת".
4 צפייה בגלריה
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
גיבור הערב. תג המחיר קפץ ל-40 מיליון אירו
(צילום: Getty Images)
אגב, הסיפור המעניין הוא שמרקו וראטי בכלל היה אמור לפתוח במקומו, אבל שחקנה של פ.ס.ז' נפצע ולא ברור מתי יחזור - ולוקאטלי זכה מן ההפקר. "אני מקווה שהוא ישוב במהרה. הוא שחקן מוכשר שיכול לעשות את ההבדל", הודה לוקאטלי והוסיף: "המאמן בוחר את מי לעלות בהרכב, אני אשחק כשיגידו לי". מיד לאחר המשחק נטען כי יובנטוס כבר גיששה לגביו ושסאסואולו נקבה בתג מחיר של 40 מיליון אירו.
דומניקו ברארדי, שמשחק עם לוקאטלי בסאסואולו והיה זה שכיכב במשחק הראשון בטורניר, ביקש להחמיא גם כן לחברו: "אנחנו מכירים אחד את השני טוב מאוד. אני שמח בשבילו, היה לו משחק נהדר והנבחרת הזו מדהימה. נלחמנו עד הסוף והצלחנו להשיג שלוש נקודות קריטיות. אנחנו צריכים להמשיך לתת 100 אחוז בכל משחק. מחכה לנו עוד מבחן חשוב ואנחנו צריכים לנצח גם את וויילס".
4 צפייה בגלריה
רוברטו מנצ'יני
רוברטו מנצ'יני
דווקא רגוע. מנצ'יני
(צילום: AP)
התקשורת האיטלקית כמובן הייתה באקסטזה. "חגיגה גדולה, איטליה מנצחת גם בלי שמות גדולים וללא פחד", נכתב ב"גאזטה דלו ספורט". ב"טוטוספורט" הוסיפו: "זו הנבחרת שכולנו רצינו לראות, כיף גדול".
הדאגה הגדולה באיטליה היא רק ממשהו אחד: הפציעה של ג'ורג'ו קייליני, שהוחלף עוד במחצית הראשונה. מנצ'יני לא ידע לספק תשובות: "אני עדיין לא יודע מה קרה שם. נראה בהמשך מה יהיה ואני מקווה שזה לא משהו רציני".