איטליה מגלה לעולם הכדורגל כוכבים חדשים ביורו הזה, ואמש (ראשון) העולם התוודע לכוכב נוסף: מטאו פסינה (24) שכבש את שערו השלישי בסך הכל בנבחרת ונתן לה 0:1 על וויילס. הניצחון שסידר לה מאזן מושלם בשלב הבתים ו-30 משחקים רצופים ללא הפסד, שיא שנקבע אי שם ב-1939.
פסינה, שמשחק באטאלנטה, נכנס לסגל רק ברגע האחרון בגלל פציעתו של סטפנו סנסי, ונחשב באיטליה לסיפור סינדרלה. הוא גדל במונזה ושיחק בליגה השלישית. לאחר מכן נרכש ע"י מילאן שזיהתה את הפוטנציאל שלו, אך הרוסונרי השאילו אותו ללצ'ה וקומו הקטנות והוא לא הצליח ממש לפרוץ. ב-2017 הגיע לאטאלנטה ומאז הקריירה שלו נוסקת. הוא עבר תקופת השאלה טובה מאוד בוורונה עם שבעה שערים מעמדת הקשר, חזר לאטאלנטה וב-2020 זומן לראשונה לנבחרת. הוא כבש צמד מול סן מרינו (0:7) ואמש כאמור הבקיע בבמה הגדולה ביותר. הוא עלה בהרכב לאחר שהמאמן רוברטו מנצ'יני בחר לבצע לא פחות משמונה שינויים ולתת מנוחה לשחקניו הבכירים לאור העובדה שאיטליה הבטיחה את עלייתה עוד לפני המשחק.
3 צפייה בגלריה
מטאו פסינה באוויר
מטאו פסינה באוויר
מטאו פסינה היה נרגש מאוד
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מטאו פסינה כובש מול וויילס
מטאו פסינה כובש מול וויילס
פסינה כובש מול וויילס
(צילום: AP)
"אני לא אשן עכשיו כמה שבועות בגלל המשחק הזה", אמר בהתרגשות בסיום, "זה היה מושלם, כל שחקן חולם לעשות משהו כזה ובמשך כל ילדותי חלמתי לכבוש בטורניר גדול עבור הנבחרת שלי. אני יודע שהסיפור שלי הוא סיפור מעורר השראה כי לא ויתרתי אף פעם, הגעתי מהליגה השלישית לנבחרת בזכות עבודה קשה. שער כזה שווה את כל מה שעברתי בקריירה. ישר הרגשתי שזה רגע מיוחד שאין לו מחיר".
"הסוד של נבחרת איטליה הוא שכולם מרגישים חשובים, גם השחקנים שמשחקים פחות. זה מה שמאחד אותנו. כל אחד יודע מה התפקיד שלו ומבין מה המשימה שלו, זה נותן לנו המון ביטחון כקבוצה", אמר.
3 צפייה בגלריה
מטאו פסינה חוגג עם החברים
מטאו פסינה חוגג עם החברים
גם החברים שמחו בשבילו
(צילום: גטי אימג'ס)
פסינה נתן את הקרדיט על הפריצה שלו למאמן אטאלנטה ז'אן פיירו גספיריני: "אני חייב לו הרבה, כמעט את כל הקריירה שלי. כמעט כל מה שלמדתי בא ממנו. השיטה שלו היא ללחוץ גבוה ואני מתאים לזה מאוד. גם הנבחרת לוחצת גבוה, וזה טוב לי".
בין אימון למשחק, פסינה לומד כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה, והוא לא שכח לסיים את הנאום שלו במסר חינוכי: "אם יש לכם תשוקה למשהו, לכו אחריו ותשיגו אותו אבל אל תשכחו גם ללמוד כי זה יפתח אתכם".
ומה היה למאמן רוברטו מנצ'יני להגיד אחרי שלב הבתים המושלם של איטליה? "לא היה יכול להיות טוב יותר, אולי אם היינו כובשים קצת יותר שערים. היה משחק מאוד פיזי נגד וויילס והיה גם מזג אוויר חם מאוד, אבל שיחקנו טוב. הנבחרת שמרה על האופי שלה למרות ששיחקנו בלי כמה שחקני הרכב. אנחנו חייבים להמשיך לשחק ככה עד הסוף".