היורו הנוכחי מסתמן כייחודי, לא רק בגלל ריבוי האצטדיונים הפזורים ברחבי היבשת, הדחייה בשנה בגלל הקורונה ואחוזי התפוסה המשתנים של אוהדים במגרשים בשל המגפה.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
קיבלנו גם לא מעט החמצות של פנדלים, ובעיקר כמות לא שגרתית של שערים עצמיים. שימו לב לנתון הבא: שלב הבתים עדיין לא הסתיים וכבר הובקעו בטורניר חמישה שערים עצמיים - יותר מבכל טורניר אחר בהיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
צילום: getty images
צילום: getty images
צילום: getty images
(גנאברי חוגג אחרי העצמי של גררו)
משחקי נבחרת גרמניה מסתמנים בינתיים כמוקד המרכזי לשערים עצמים. אחרי שמאטס הומלס הבקיע לשערו בהפסד לצרפת, החבורה של יוגי לב הייתה בפעם בצד המרוויח, כשנהנתה משערים עצמיים של רובן דיאש ורפאל גריירו במשחק מול פורטוגל שקבעו מהפך אחרי שפורטוגל הוליכה 0:1 משער של כריסטיאנו רונאלדו. גרמניה הפכה בכך לראשונה בהיסטוריה שספגה שער עצמי וגם חגגה אחד (או שניים במקרה הזה) באותו טורניר, בדרך לניצחון 2:4.
דיאש וגריירו גם זכו להיכלל בהיסטוריה מפוקפקת נוספת, כאשר פורטוגל הפכה לנבחרת האירופית הראשונה אי פעם שספגה שני שערים עצמיים במשחק אחד בטורניר גדול (יורו או מונדיאל), ועוד עשתה את זה תוך ארבע דקות בלבד, נתון שיהיה שקשה מאוד "להתעלות" עליו בעתיד.
2 צפייה בגלריה
הכדור שפוגע בדמירל ונכנס לשער טורקיה
הכדור שפוגע בדמירל ונכנס לשער טורקיה
אצלו הכל התחיל. השער העצמי של דמירל מול איטליה
(צילום: gettyimages)
למי ששכח, המגמה הזו הסתמנה ממש מההתחלה: השער הראשון שהובקע ביורו 2020 היה עצמי, של בלם נבחרת טורקיה מרי דמירל בתבוסה 3:0 לאיטליה במשחק הפתיחה.