עיריית מינכן ביקשה להאיר את האליאנץ ארנה בצבעי דגל הגאווה לקראת המשחק מול הונגריה, זאת במחאה על החוקים האנטי להט"בים שעברו בפרלמנט ההונגרי.
לפי החוק שאושר, ייאסר להציג למי שטרם מלאו לו 18 תוכן תוכן המעודד התאמה מגדרית או הומוסקסואליות. החוק יחול גם על מודעות פרסומת, והתיקון קובע כי תגובש רשימה של ארגונים שרק להם יותר להעביר שיעורי חינוך מיני בבתי הספר.
2 צפייה בגלריה
אליאנץ ארנה
אליאנץ ארנה
אליאנץ ארנה
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
אליאנץ ארנה
אליאנץ ארנה
אליאנץ ארנה
(צילום: גטי אימג'ס)
פעילים למען זכויות הלהט"ב טענו כי החוק בגרסתו החדשה מזכיר את "חוק התעמולה ההומוסקסואלית" שרוסיה אישרה ב-2013, ושמאפשר לדבריהם להעמיד פעילים לדין גם בגין פעולות כמו קיום מצעד גאווה או הפגנה למען זכויות להט"ב.
"ההחלטה שהתקבלה בפרלמנט ההונגרי מהווה אפליה חמורה נוספת של המדינה נגד קהילת הלהט"ב. החוק הזה מנוגד לכל מה שאנחנו מחשיבים כערכים אירופיים משותפים", אמר סגן שר החוץ הגרמני, וכעת במינכן החליטו למחות נגד ההחלטה.
"מינכן רוצה להעביר מסר שהיא בעד סובלנות ושוויון, אנחנו רוצים להעביר מסר של סולדיריות כלפי הקהילה הלהטב"ית בהונגריה", נאמר בהודעה רשמית. זאת לא הפעם הראשונה שהאליאנץ ארנה ייצבע בצבעי הגאווה, באיירן מינכן עשתה זאת מספר פעמים על מנת להביע סולידריות.
ובלי קשר לכך, אופ"א הודיעה שתחקור ותנקוט צעדים נגד הונגריה בגין שלט הומופובי שתלו אוהדי הנבחרת במשחק מול פורטוגל. אופ"א גם בודקת טענות לפיהן הקהל ההונגרי נהם לעבר שחקני נבחרת צרפת במהלך המשחק ביניהן.