גארת' סאות'גייט הוצף בשאלות שחזרו על עצמן. אנגליה תפגוש הערב את צ'כיה (שלישי, 22:00) למשחק האחרון שלה בשלב הבתים, ויש הרבה נושאי שיחה מעניינים על שתי הנבחרות, אבל נושא אחד נראה חשוב יותר מכל האחרים יחד. אותו נושא בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בפנייה למאמן: "האם הארי קיין הולך להיות בהרכב"?
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
התשובה של סאות'גייט הייתה "כמובן", אבל עצם השאלה, עצם העובדה שיש כאלה המעלים את האפשרות שקיין לא צריך להיות בהרכב אנגליה, הייתה נשמעת לפני שבוע כמו סיפור מהאגדות. אבל מדובר בסיפור אמיתי ולכן הוא גם כל כך גדול, יותר מכל דבר אחר בנבחרת אנגליה.
4 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
נראה עייף ומנותק משחקנים אחרים. קיין
(צילום: AP)
סאות'גייט המשיך ואמר שקיין הוא השחקן החשוב ביותר שיש לו - וזה כנראה נכון. לכן זו גם הסיבה המרכזית לכך שההתקפה של אנגליה לא נראית טוב. קיין נראה עייף, מנותק משחקנים אחרים, כמעט ולא מעורב בניסיונות ההתקפה של אנגליה, שהבקיעה בינתיים שער אחד בלבד.

מנותק

האנגלים לא ציפו לזה. קיין בן ה-27, גיל בשלות לחלוץ, הגיע לטורניר אחרי עונת שיא. הוא סיים אותה כמלך השערים (23) והבישולים (14) של הפרמייר־ליג. בטורניר הגדול האחרון, המונדיאל ברוסיה, היה קיין מלך השערים ונחשב עד שריקת הפתיחה של היורו כמועמד המוביל, יחד עם קיליאן אמבאפה, לזכייה באותו תואר גם הפעם. יש אפילו כאלה שטענו שהשאלה היחידה היא באיזה משחק יבקיע קיין את השער השישי שלו בטורניר, המספר לו הוא זקוק כדי להשתוות למייקל אואן במקום החמישי בטבלת כובשי אנגליה.
4 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הגיע אחרי עונת שיא בטוטנהאם. קיין
(צילום: AP)
המציאות היא אחרת לגמרי. במשחק הראשון, מול קרואטיה, נגע קיין בכדור 26 פעמים. במשחק השני, נגד סקוטלנד, נגע בו רק 19 פעמים. מדובר בשחקן הכי פחות מעורב מבין שחקני הנבחרת. יש שיגידו שהדבר הגיוני, הרי פעמים רבות החלוץ הוא השחקן שנוגע הכי מעט בכדור, אבל אם משווים את קיין לחלוצים של הנבחרות הגדולות האחרות מבינים כמה עמוקה הבעיה. 45 הנגיעות שלו בטורניר בשני המשחקים הראשונים הן פחות ממחצית המספר שרשמו אלבארו מוראטה הספרדי או כריסטיאנו רונאלדו מפורטוגל. רומלו לוקאקו הבלגי, החלוץ שנגע הכי מעט בכדור מבין אותם שחקנים, עדיין רשם כ־50 אחוזים יותר פעולות מקיין.
אם כן, זה לא שקיין לא עושה הרבה עם מצבים שהוא מגיע אליהם, אלא שהוא מנותק מהמשחק של הנבחרת שלו. 19 הנגיעות מול סקוטלנד הן הכי מעט שלו במשחק נבחרת אי פעם. במונדיאל האחרון קיין בעט בשני המשחקים הראשונים חמש פעמים למסגרת וכל חמשת המצבים הפכו לשערים. בשני המשחקים הראשונים ביורו קיין לא בעט למסגרת אפילו פעם אחת.

מוחלף

הביקורת, כפי שתמיד קורה באנגליה, עצומה. במקומות מסוימים טוענים שקיין נראה עייף ואף בכושר גופני לא טוב. אחרים מסבירים שהדיבורים על מעבר למנצ'סטר סיטי או מנצ'סטר יונייטד מפריעים לחלוץ. אבל חשוב לשים לב גם לכיוונים אחרים, למשל לניסיונות הניתוח בשימוש בקיין בנבחרת.
קיין רשם עונה היסטורית בזכות שינוי מסוים של סגנון המשחק שלו. בעונה האחרונה בטוטנהאם הוא ירד כל הזמן לעמדה אחורית יותר ומשם חילק מסירות לשחקנים שנכנסו לרחבה. קיין היה מעורב גם בבניית המשחק, גם ביצירה לאחרים וכמובן בהבקעת שערים בעצמו. והנה, בנבחרת התפקיד שלו שונה. פעמים רבות הוא צריך להישאר בעמדה גבוהה יותר.
4 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו
ואולי הוא זה שצריך לפתוח באגף, כדי לייצר לקיין יותר מצבים?
(צילום: getty images)
כשזה קורה קיין מתפקד יותר כחלוץ קלאסי, כזה שאמור לחיות גם ממצבים שמייצרים בשבילו. ואולי שם חלק מהבעיה – לא בקיין עצמו אלא במי שסביבו. לכן אולי ג'יידון סאנצ'ו, שעדיין לא שיחק דקה בטורניר, הוא זה שצריך לפתוח באחד האגפים ולא מישהו כמו ראחים סטרלינג שהוא שחקן שלרוב מייצרים בשבילו.
זו אפשרות אחת, אבל כמובן שגם היכולת האישית של קיין לא כשהייתה. "מבחינה אישית אלה היו שני משחקים קשים ועכשיו המטרה היא לדאוג שאהיה טוב ביתר המשחקים", הוא אמר. "אין לי שום בעיות. לא הרגשתי שאני לא מוכן פיזית או משהו דומה. הרגשתי לפני המשחקים מצוין בדיוק כפי שהרגשתי כל העונה".
4 צפייה בגלריה
סאות'גייט וקיין
סאות'גייט וקיין
סאות'גייט עדיין טוען שקיין הוא השחקן הכי חשוב בסגל שלו
(צילום: gettyimages)
עדיין, למרות הדברים של קיין, סאות'גייט הסביר שהחליף אותו מול סקוטלנד כי חשב שמרקוס רשפורד יכניס יותר אנרגיה. ג'יימי קראגר, שחקן העבר שמשמש היום כפרשן, כתב שקיין נראה לו מותש: "זו נראתה החלטה אמיצה להחליף אותו, אבל זה היה המהלך המתבקש. זו יכולה להיות המציאות החדשה עבור קיין. הוא כבר לא אחד שאי־אפשר לגעת בו".

מבוקש

לאנגליה אסור להגיע למצב שהיא מאבדת את קיין. בלי הארי קיין טוב, בכושר, כובש, אנגליה תתקשה מאוד להתקדם בשלבי הנוקאאוט כיוון שהוא הכוכב הכי גדול שיש לה, יש שיגידו היחיד בחלק הקדמי, שכולם מסכימים שהוא אחד הגדולים בתפקידו.
בינתיים החברים לנבחרת משתדלים לגבות את קיין תקשורתית בכל הזדמנות. קירן טריפייר הכריז שקיין יבקיע בטורניר הזה. סטרלינג הסביר שקיין יכבוש בדיוק מתי שאנגליה תזדקק לו.
אז זהו, שהיא זקוקה לו עכשיו, צריכה להגיע לשמינית הגמר בראש שקט וללא הפרעות חיצוניות. רק משחק טוב של קיין יביא לכך וזה צריך לקרות מול צ'כיה.