אחד הגיבורים הטרגיים של גמר יורו 2020 הוא ללא ספק מרקוס רשפורד. חלוץ מנצ'סטר יונייטד החטיא פנדל מכריע בדו קרב מהנקודה הלבנה, וספג לא מעט ביקורות, כולל לא מעט גזעניות שגרמו לסערה בבריטניה.
רשפורד לקח לעצמו כמה שעות ואמש (שני) הגיב על הכל בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו.
1 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
רשפורד אחרי החמצת הפנדל
(צילום: AP)
"לא יודע מאיפה להתחיל. לא יודע אפילו איך לנסח את איך שאני מרגיש כרגע במילים. אני חושב שזה ברור וכולם ראו שעליתי לגמר בחוסר ביטחון. הרגשתי שאכזבתי את כולם. הפנדל היה כל מה שהתבקשתי לעשות עבור הנבחרת. אני יכול לכבוש פנדלים גם תוך כדי שינה, אז למה לא הצלחתי לכבוש הפעם?", כתב רשפורד.
"זה היה הגמר, אחרי 55 שנים, פנדל אחד, היסטוריה. כל מה שאני יכול להגיד זה סליחה. הלוואי וזה היה הולך אחרת. הקיץ היה אחד ממחנות הנבחרת הטובים שחוויתי, וכל אחד בנבחרת מילא בזה תפקיד. אחווה כמו שנבנתה בינינו היא בלתי ניתנת לשבירה. ההצלחה של החברים שלי היא ההצלחה שלי, הכישלונות שלהם גם הם שלי".
הפוסט של רשפורד
רשפורד התייחס גם לגזענות שחווה אחרי הגמר, ובכלל: "גדלתי לתוך ספורט בו אני מצפה לקרוא דברים שנכתבים עליי. בין אם זה צבע העור שלי, איפה גדלתי, או איך אני מחליט לבלות מחוץ למגרש. הפנדל שלי לא היה טוב מספיק, הייתי צריך לכבוש אותו, אבל לעולם לא אתנצל על מי שאני ומאיפה שאני מגיע. מעולם לא הרגשתי גאה יותר מהרגע בו ענדתי את הסמל של שלושת האריות על החזה וראיתי את המשפחה מעודדת מהיציע. חלמתי על ימים כאלה. ההודעות שקיבלתי היום חיממו לי את הלב והביאו אותו לסף דמעות".
לסיכום כתב רשפורד: "אני מרקוס רשפורד, בן 23, אדם שחור מוויטינגטון בדרום מנצ'סטר. אם לא יהיה לי שום דבר אחר, זה יישאר. תודה על כל ההודעות המעודדות שלכם, תודה. אני אחזור חזק יותר, נחזור כולנו חזק יותר".