מקום 8: שבדיה - אוקראינה

אמנם אוקראינה שיחקה כדורגל חיובי ונעים, ואנדרי ירמולנקו התגלה כקצת יותר מאגדת מנג'ר, אבל היא פוגשת את הנבחרת הכי צינית בעולם. שבדיה לא באה לשחק כדורגל, שבדיה באה לשתות ליריבה שלה את הדם.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
לשחק מול שבדיה זה כמו שיחה עם סוכן ביטוח, תן לי רק לחתום ולרדת מזה. אל תתנו ל-2:3 על פולין להטעות אתכם, היא כבשה שלושה שערים רק כי הפולנים תקפו בטירוף והיו חייבים לנצח. זה הולך להיות 0:1 ב-90 דקות במקרה הטוב, במקרה הרע 0:0 שגם פנדלים לא יפצו עליו.
4 צפייה בגלריה
שחקני שבדיה חוגגים
שחקני שבדיה חוגגים
איגוד סוכני הביטוח. נבחרת שבדיה
(צילום: EPA)

מקום 7: צרפת - שווייץ

הטריקולור פייבוריטים ברורים. יחסי הכוחות נוטים בבירור לטובת הצרפתים וקשה לראות אותם מפשלים פה, גם קשה לראות את אלופת העולם נותנת הצגה בלתי נשכחת. זה לא הסטייל של דידייה דשאן ושחקניו לנצוץ במשחק אפור.

מקום 6: וויילס - דנמרק

שבת ב-19:00. השעה הקלאסית נתפסת בידי שתי נבחרות חביבות, אבל לא מספיק. בניגוד לשכנתה הצהובה-כחולה, דנמרק מנסה לשחק כדורגל. השאלה אם וויילס תשתף עם זה פעולה והתשובה היא לא. היא נוטה להתרחק מהכדור כמו מאש, ולהסתמך על הברקות של גארת' בייל, שמצב רוחו תלוי בעיקר בתוצאות הגולף שלו. אם באמסטרדם יש מגרש גולף חביב, אולי יהיה משחק טוב. רק אולי.
4 צפייה בגלריה
בייל. יש מגרשי גולף באמסטרדם?
בייל. יש מגרשי גולף באמסטרדם?
בייל. יש מגרשי גולף באמסטרדם?

מקום 5: איטליה - אוסטריה

איטליה כנראה תשבור את השיא ההיסטורי של עצמה ותרשום משחק 31 ללא הפסד. האיטלקים בהחלט משחקים יפה, אולי הכי יפה בטורניר ואין ספק שכל משחק שלהם הוא חובת צפייה. אבל היריבה לא משהו. גם המאזן ביניהן לא מבשר טובות (10 ניצחונות לאיטליה ב-13 המשחקים האחרונים, שלוש תוצאות תיקו). מה שמהנה בשלב הבתים, פחות כיפי לנוק-אאוט - ולכן המיקום הנמוך.

מקום 4: קרואטיה - ספרד

סגנית אלופת העולם או אלופת העולם במיל'? על הנייר שמות גדולים, מחוץ לנייר זה כבר לא אותו דבר. לוקה מודריץ' וחבריו הגיעו לשיאם לפני שלוש שנים ובשלב הבתים לא הרשימו, ספרד שיחקה מעולה נגד הקונוסים הסלובקיים וזהו בערך. יחד עם זאת, תמיד יש תקווה שהטיקי-טאקה הספרדי יחזור ואולי סלובקיה זה כל מה שהם צריכים כדי להתעורר. מצד שני, אולי מודריץ' ינקום בשם סרחיו ראמוס שלא זומן לסגל ספרד ויעיף את לואיס אנריקה.
4 צפייה בגלריה
ראמוס ומודריץ'
ראמוס ומודריץ'
ראמוס ומודריץ'. הקרואטי ינקום בלואיס אנריקה עבור חברו?
(צילום: AP)

מקום 3: אנגליה - גרמניה

אנגליה. גרמניה. וומבלי. עוד פרק באחת היריבויות הגדולות בכל הזמנים. הדמעות של פול גאסקוין, ה-1:4 ופסילת השער של פרנק למפארד, ה-1:5 של מייקל אואן, הגמר של 1966 וכמובן ההזדמנות של גארת' סאות'גייט לסגור מעגל. מנת יתר של נוסטלגיה. אבל על מה שיקרה על הדשא אני לא מוכן להתחייב. אנגליה בקושי בעטה לשער וסיימה בראש הבית שלה, גרמניה איבדה את הראש מול הונגריה וסיימה במקום השלישי, בקושי. אנחנו יודעים איזו אנגליה נקבל, אך לא יודעים איזו גרמניה. זאת שפירקה את פורטוגל או זאת שפיגרה פעמיים מול ההונגרים? לפיכך, על אף היריבות ההיסטורית ועל אף שבוודאי ייכתב עוד שיר אנגלי על השמינית הזאת, היא רק במקום השלישי.

מקום 2: הולנד – צ'כיה

כן, שוב היא סקסית ושוב טוטאל פוטבול, וכן שוב יש לה כוכב בכושר שיא (ממפיס דפאי), ושוב "מגיע לה", וכמה אפשר לשמוע על "מורשת קרויף"? ויחד עם כל הציניות הנלווית למשפטים הללו, קשה שלא להתרגש מהולנד. זה לא רק ממפיס, זה גם פרנקי דה יונג שמתברר כגאון ודנזל דומפריס, שם של כוכב סרטי אקשן אבל גם מגן שהוא בעצם חלוץ.
הולנד כיפית ואפשר להודות בזה. היריבה שלה מבטיחה קרב מסקרן. לצ'כיה אין כוכבים, אולי פטריק שיק הוא פוטנציאל לכזה, אולם בשלב הבתים היא באה לשחק. הולנד ההתקפית עלולה לגלות שהיא חשופה מאחור, ויש כאן פוטנציאל למשחק ענק. כמובן שאחרי שכתבתי זאת ייגמר 0:0.
4 צפייה בגלריה
מייקל אואן. אי אפשר לשכוח את ההופעה שלו מול הגרמנים
מייקל אואן. אי אפשר לשכוח את ההופעה שלו מול הגרמנים
מייקל אואן. אי אפשר לשכוח את ההופעה שלו מול הגרמנים
(צילום: gettyimages)

מקום 1: בלגיה - פורטוגל

למרות שלפורטוגל יש כוכבי פרמייר-ליג ענקיים, היא עדיין הנבחרת של כריסטיאנו רונאלדו. למרות שאנחנו אוהבים "קבוצתיות", כולנו נמשכים לכוכב שעושה הכל בעצמו. מוזר ככל שזה יישמע, סוכנויות ההימורים שמו את הארי קיין לפניו כפייבוריט להיות מלך השערים של הטורניר. אבל רונאלדו "חזר" והוא בדרך להיות אחד הסיפורים הכי גדולים של אליפות אירופה.
בשמינית מחכה לו בלגיה עם דור הזהב שלה, אולי בהזדמנות האחרונה לזכות בטורניר גדול. האם זה סוף העידן של רונאלדו? האם זה יהיה המשחק שבו כריסטיאנו שוב יראה שהוא הגדול מכולם? האם קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו יראו לו את הדרך החוצה? יש המון משמעויות למשחק הזה, ולכן זה ה-משחק של שמינית הגמר.