אחרי שני המשחקים הראשונים ביורו, קרואטיה הייתה בדרך הבטוחה להפוך לאכזבת הטורניר עם נקודה אחת בלבד ושער זכות בודד. הכל השתנה אתמול (שלישי), כשהקרואטים גברו 1:3 על סקוטלנד, ניצלו את ההפסד הצ'כי וסיימו במקום השני בבית 4.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
קרואטיה עוד לא יודעת את מי תפגוש, אבל היריבה תהיה הסגנית מבית 5, אחת מבין ספרד, פולין, סלובקיה ושבדיה. לא נורא בכלל לעומת האופציות האחרות שעומדות בפני הצ'כים, שסיימו במקום השלישי.
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' חוגג עם החברים
לוקה מודריץ' חוגג עם החברים
צעיר בן 35. לוקה מודריץ' חוגג עם החברים
(צילום: AP)
כוכב הערב היה לוקה מודריץ' (35), שכבש, בישל והראה שגם בגילו הוא עדיין אחד הקשרים הטובים בעולם. מי שקיבל את כדור הזהב לפני שלוש שנים, כשקרואטיה הגיעה עד לגמר המונדיאל שם הפסידה 4:2 לצרפת, שלט במרכז השדה, סיפק מסירות חכמות וגם הבקיע את אחד משערי הטורניר.
מודריץ' שלח כדור מדוד מחוץ לרחבה עם החלק החיצוני של הנעל ומצא את הפינה הגבוהה של דייויד מרשל, שנותר חסר אונים מול הבעיטה הזו. אמנם אופ"א נתנה את תואר מצטיין המשחק לניקולה ולאשיץ', שהבקיע את הראשון, אך השליטה של הקפטן הקרואטי היא זו שעשתה את ההבדל.
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
איזה גול זה היה. הבעיטה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' כובש לרשת הסקוטית
לוקה מודריץ' כובש לרשת הסקוטית
והכדור שמצא את הפינה של מרשל
(צילום: AP)
"אנחנו שמחים כי נתנו משחק גדול והעפלנו לשלב הבא", אמר מודריץ' בסיום. "אנחנו לא מרוצים מהיכולת שלנו בשני המשחקים הראשונים בשלב הבתים וידענו שאפשר לשחק יותר טוב. כשאנחנו משחקים ככה, אנחנו מסכנים כל נבחרת".
השער שהבקיע סידר לו נתון סטטיסטי יוצא דופן - הוא הפך לכובש המבוגר ביותר ביורו בתולדות קרואטיה (35 ו-286 ימים), ובמקביל הוא גם מחזיק בתואר הכובש הצעיר ביותר בתולדות קרואטיה ביורו (22 ו-273 ימים), שיא שקבע אי שם ב-2008 מול אוסטריה. "השער אומר עבורי הרבה", הוא הוסיף. "אבל המשחק שלנו אומר אפילו יותר, מההתחלה ועד הסוף. אני שמח שהשער תרם, אבל הדבר הכי חשוב הוא שהנבחרת ניצחה".
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ' חוגגים
לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ' חוגגים
כמה לחץ השתחרר בקרואטיה. לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ' חוגגים
(צילום: getty images)
כובש השער היחיד של סקוטלנד בטורניר, קאלום מגרגור, החמיא לקרואטים: "הם סיפקו כמה מהלכים איכותיים מאוד. רק תסתכלו על השער השני והשלישי, שהיו ברמה הכי גבוהה שאפשר. צריך לקחת את האכזבה הזו וללמוד ממנה כמה שאפשר".
ולאשיץ' סיכם: "זה היה משחק מצוין. ידענו שאנחנו יכולים לשחק ככה. אחרי שהם השוו, נשארנו רגועים וידענו שאנחנו הנבחרת הטובה יותר ויכולים לייצר עוד מצבים. בסופו של דבר ניצחנו בצורה משכנעת ואני חושב שיש עוד הרבה מה לראות מקרואטיה בטורניר הזה".