עלי דאי לא לבד. כריסטיאנו רונאלדו עשה זאת: הצמד שלו מול צרפת הערב (רביעי) בבודפשט העלה את מאזנו ל-109 שערים במדי נבחרת פורטוגל - ובכך השתווה לחלוץ העבר האיראני שניצב עד עתה בודד בפסגת טבלת הכיבושים בכל הזמנים בנבחרות.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
הפנומן בן ה-36 משחק בנבחרת מאז 2004 והמספרים שלו מדהימים. מה החלוקה אתם שואלים? לרונאלדו 31 שערים במוקדמות המונדיאל, 31 במוקדמות היורו, 19 במשחקי ידידות, 14 ביורו עצמו, 7 במונדיאלים, 5 בליגת האומות ו-2 בגביע הקונפדרציות.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
אין עוד מלבדו. חוגג
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
צמד ששווה מקום ראשון לצד עלי דאי. רונאלדו
(צילום: רויטרס)
רק לפני שבוע הפך לגדול הכובשים בתולדות היורו וכעת כבר יש לו 14 שערים באליפויות אירופה השונות. הכוכב הפורטוגלי עשה זאת ב-24 משחקים (הכי הרבה הופעות בכל הזמנים) ועקף את מישל פלאטיני האגדי שכבש תשעה שערים בחמישה משחקים (יורו 1984 בלבד).
ביורו הראשון שהשתתף בו, שנערך בארצו ב-2004, כבש פעמיים והוביל את נבחרתו לגמר הטורניר. ב-2008 הבקיע שער בודד ולא הצליח לסחוף את חבריו, אך ב-2012 הבקיע שלושה ופורטוגל הגיעה עד לחצי הגמר. ב-2016 שוב הבקיע שלושה, השתווה לפלאטיני וכמובן הניף את הגביע ההיסטורי כקפטן.
3 צפייה בגלריה
עלי דאי כדורגל נבחרת איראן אירן
עלי דאי כדורגל נבחרת איראן אירן
כרגע הוא עם רונאלדו בפסגה. עלי דאי בימיו בנבחרת איראן
(צילום: gettyimages)
רונאלדו, שהפך העונה לשיאן הכיבושים בהיסטוריה ועקף את יוזף ביצאן האוסטרי-צ'כוסלובקי, יכול להתהדר בעוד ציון דרך היסטורי. הוא כבש הערב את שעריו ה-20 וה-21 ביורו ומונדיאלים ביחד, ובכך הוא שבר השיא של מירוסלב קלוזה, ונותר בודד בפסגה.