מכבי ת"א והפועל ירושלים ייפגשו מחר (חמישי, 21:00) בגמר גביע המדינה בכדורסל. זו תהיה הפעם ה-13 שהשתיים ייפגשו בקרב על התואר השני בחשיבותו בכדורסל המקומי, כאשר המאזן עומד על 4:8 לזכות הצהובים.
בעקבות החלטת מפקד מרחב איילון, יוצבו מחר לפני הגמר, באופן תקדימי, שערי מגנומטר במרבית שערי היכל מנורה מבטחים ויערכו בדיקות קפדניות לאוהדים. באיגוד הכדורסל כמובן לא אהבו זאת והגיבו בהודעה לתקשורת: "לשאלתנו מדוע יש צורך בכך, המשטרה טוענת שיש בידם מודיעין שאוהדים מסוימים ירצו להפר את הסדר הציבורי ולהחדיר אבוקות להיכל. אנו קוראים לקהל האוהדים להקדים בהגעה למשחק".
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו לצד שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו לצד שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
דיברתולמאו ורנדולף
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
בואו ונחזור לכדורסל. שתי היריבות הגדולות נפגשו בעונה שעברה באותו מעמד, לאחר הפסקה של שש שנים, והאדומים מהבירה יצאו עם ידם על העליונה כשניצחו 61:67 בארנה בדרך להנפה שביעית בתולדותיהם ושלישית בחמש שנים.
מאמן מכבי ת"א עודד קטש: "אנחנו בעונה באמת מטורפת, וגם הגביע תפס אותנו בתזמון לא אופטימלי מבחינתנו. אני שמח שמצאנו את הדרך לנצח בחצי הגמר ואני מקווה שלשחקנים היה מספיק זמן כדי להתאושש. אני יודע שאוהבים להתייחס אלינו כפייבוריטים, אבל גביע זה מפעל קשה וכך צריך להתייחס לזה. לא יהיה פשוט. נגיע כדי לנצח".
מאמני הפועל ירושלים ומכבי ת"א לקראת הגמר
(ONE)
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון: "אין לנו המון מה לקחת מהמשחקים הקודמים בין שתי הקבוצות. הרבה דברים השתנו, והפועל ירושלים של היום היא קבוצה שונה מזו שהייתה לפני חודשיים. ננסה להוציא את המקסימום, בסופו של דבר השחקנים יצטרכו לעשות את המיטב".
הפועל ירושלים הגיע למעמד לאחר שהתקשתה בחצי הגמר מול הפועל באר-שבע/דימונה. הירושלמים שמטו יתרון דו ספרתי ברבע האחרון ומצאו את עצמם בפיגור, אך התעשתו לקראת הסיום בדרך לניצחון 69:74. ברבע הגמר עברה מחזיקת הגביע את הפועל ת"א לאחר ניצחון 79:84 בארנה.
הדרך של מכבי ת"א לגמר הייתה קלה בהרבה. הצהובים הביסו ברבע הגמר 72:104 את מכבי ר"ג, בעוד בחצי הגמר טיילו עם 67:102 קליל על עירוני קריית אתא.