תמיר בלאט חתם היום (שישי) רשמית לשלוש שנים באלופת גרמניה אלבה ברלין, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. הגארד של הפועל ירושלים (23, 1.84 מ') צפוי לשחק לראשונה בקריירה ביורוליג, אך זה לא יקרה בעונה הקרובה.
בלאט יישאר בעונה הקרובה בהפועל ירושלים, הסיבה העיקרית היא הודות לעובדה שמאמנו עודד קטש ימשיך במועדון עונה נוספת. בעקבות יכולתו המרשימה בזירה האירופית בלאט היה מחוזר לאחרונה ביבשת וחוץ מהגרמנים, גם וילרבאן הצרפתית (הקבוצה בבעלות טוני פארקר) ומנרסה הספרדית התעניינו בצירופו.
2 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
חתם באלבה, ימשיך בירושלים. תמיר בלאט
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
אחת הסיבות לכך שבלאט ממשיך גם העונה. קטש
(צילום: אורן אהרוני)
ההחתמה של בלאט באלבה מפתיעה מעט בהתחשב בעובדה שסגנונו של הישראלי, שמתבסס על פיק אנד רול, שונה ב-180 מעלות מזה של מאמן הקבוצה, אאיטו רנסס הוותיק. הספרדי, שימשיך גם בעונה הבאה, הוביל את המועדון לאליפות העונה וזוכה להערכה רבה מאוד מצד ההנהלה והאוהדים.
בשנתיים האחרונות בלאט משמש כרכז הפותח של ירושלים. העונה העמיד ממוצעים של 10 נקודות ו-6 אסיסטים בליגת העל ו-7 נקודות ו-4.5 אסיסטים בליגת האלופות של פיב"א. הוא שותף לזכייה בשני גביעים במדי הקבוצה, אך לא הצליח לעבור עם המועדון את חצי גמר הפיינל-פור, כשהשנה, בפעם השנייה ברציפות, ירושלים הודחה על ידי מכבי ראשון לציון.