הפועל ירושלים כבר איבדה כמה יתרונות מבטיחים העונה, אבל הערב (שבת) היא ברחה למכבי ראשון לציון ברבע הראשון ולא נתנה להפרש לרדת מו-ספרתי עד לניצחון 84:97.
לראשונה אחרי שנה, קהל נכנס ליציעים בפיס ארנה. אמנם רק 300 איש על פי המתווה של משרד הבריאות, אך זה גם משהו. למשחק עצמו נרשמו 1,500 אוהדים, וי-ם ערכה ביניהם הגרלה.
6 צפייה בגלריה
סולימאן בריימו ג'אמיל ווילסון
סולימאן בריימו ג'אמיל ווילסון
סולימאן בריימו מול ג'אמיל ווילסון
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
האוהדים חזרו סוף סוף לארנה
האוהדים חזרו סוף סוף לארנה
האוהדים חזרו סוף סוף לארנה
(צילום: אורן אהרוני)
הירושלמים, שהפסידו כבר ליריבתם הערב מספר פעמים בעונות האחרונות - האחרונה שבהן בחצי גמר הגביע ממש לא מזמן - שמרו על ריכוז בניגוד למשחקים קודמים בהם הגיעו לדקות הסיום, כשהמוציאים הבולטים לפועל הם סולימאן בריימו וסטנטון קיד.
אבל האמת היא שהמפתח היה אצל שני המוסרים המצטיינים. תמיר בלאט, שקלע ארבע שלשות בדרך ל-12 נקודות אישיות - כולן במחצית הראשונה - ניהל את המשחק נהדר והוסיף שישה אסיסטים, וג'ייקובן בראון (גם הוא עם 12 נקודות) חילק שמונה מסירות לסלים משלו.
6 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
אדומייטיס מרוצה
אדומייטיס מרוצה
אדומייטיס מרוצה
(צילום: אורן אהרוני)
ראשון לציון לא הגיעה לערב הזה, בעיקר הגנתית, אבל גם בהתקפה היא נראתה מבולבלת ומפוזרת ופתאום ההצהרות של המאמן שלה מלפני כמה שבועות כאשר היא נראתה נהדר, על כך שהיא "מסתכלת למטה בטבלה", נראות הגיוניות.
עוד קלעו לירושלים: טיישון תומאס 15, עידן זלמנסון 11, אדם אריאל 5, מלקולם היל 4, עדי כהן סבן 3. הירבו לקלוע לראשל"צ: דריל מונרו ונועם דברת 17 כ"א, ג'אמיל ווילסון 16, ג'רמי פארגו 12.
במשחק נוסף הערב נפגשות גלבוע/גליל והפועל חולון. שתי הקבוצות מגיעות במומנטומים שונים: החבורה של אבישי גורדון הובסה ב-23 הפרש (83:60) על ידי הפועל באר שבע בחוץ במשחקה האחרון, בזמן שהסגולים רשמו ניצחון ענק באיטליה 85:87 על ברינדיזי בפתיחת הטופ 16 של ליגת האלופות.

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 84:97

אדם אריאל עלה ראשון על הלוח מול קבוצתו לשעבר אחרי חטיפה ואסיסט של תומאס. וג'אמיל ווילסון הגיב בצד השני בפוסט-אפ - גם הוא מול האקסית. ג'ייקובן בראון צלף שלשה - 2:5, אבל שתי הקבוצות נתקעו בפוזשנים הבאים עם כמה איבודי כדור והחטאות עד שבלאט הריץ את תומאס לסיים מתפרצת - 2:7 וטיים-אאוט של גודס (4). מונרו קלע אחת מהקו אבל בראון מצא את תומאס בפנים - 3:9. בצד השני פארגו תפר שלשה ובפוזשן הבא מצא את מונרו - 9:8. כאן ירושלים רצה 0:15 ל-8:24 כולל שלוש שלשות, שתיים מהן של בלאט - ובסיום הרבע הראשון 11:27 למארחת.
6 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון מול נועם דוברת
ג'ייקובן בראון מול נועם דוברת
ג'ייקובן בראון מול נועם דוברת
(צילום: אורן אהרוני)
תומאס פתח עם אחת מהקו, מונרו עשה סל ועבירה, אבל המגמה מסיום הרבע הראשון נמשכה - עדי כהן סבן צלף מחוץ לקשת, ארבע רצופות של מלקולם היל ועוד שלשה של קיד הטיסו את ירושלים להפרש שיא של 21 נקודות - 17:38. כשמונרו צימק ל-17, אדומייטיס הזעיק פסק זמן ובריימו חזר ממנו עם חדירה מול אין-הגנה של ראשל"צ - 21:40. שלשות של דוברת ושל ווילסון ועוד ליי-אפ של מונרו קיצצו את הפער ל-12 בלבד - 41:29. ג'ייקובן ברון הגיב עם שלשה, מונרו ענה אבל בלאט עשה בדיוק את אותו הדבר - 32:47. פארגו ו-ווילסון עם שלשה קירבו את ראשון אבל בלאט השיג את הרביעית שלו מחוץ לקשת והעלה ל-37:52. זלמנסון קלע ארבע רצופות ועשה 38:56. נועם דברת צמצם קצת ובהפסקה - 41:56 לירושלים.
6 צפייה בגלריה
מלקולם היל מטביע
מלקולם היל מטביע
מלקולם היל מטביע
(צילום: אורן אהרוני)
ירושלים נראתה מצוין גם בפתיחת הרבע השלישי, בריימו ובראון העלו אותה ל-43:63. אקיל מיצ'ל ניסה לשמור את ראשל"צ בתמונה אבל סטנטון קיד עשה 49:67. גולן גוט הגיע סוף סוף למשחק עם אסיסט למיצ'ל ועוד שלשה שהורידה שוב ל-12 - 69:57. ירושלים הגיבה בריצת 0:10 ועלתה להפרש שיא של 22 נקודות - 57:79. שלשה של פארגו סגרה את הרבע השלישי ב-62:81 לירושלים.
הרבע האחרון היה גארבג' טיים אחד גדול כשראשון לציון מצמקת רק בדקות הסיום כדי לסיים את המשחק בתוצאה המשקרת - 84:97 לירושלים.

גלבוע/גליל - הפועל חולון 82:80

גלבוע פתחה בחמישייה עם יפתח זיו, ג'ו תומאסון, עמית גרשון, קרי בלקשיר וג'הייבה פלויד, חולון עם עודד ברנדוויין, טיירוס מגי, כריס ג'ונסון, ווילי וורקמן ומקסים דה זאו. זיו היה מעורב בכל 10 הנקודות של גלבוע בקליעה או במסירה, ג'ונסון ומגי הכניסו את האורחים לעניינים אבל פלויד הנהדר הגדיל את הפער בסיועו של תומאסון, 11:18. ברנדוויין וגיא פניני שעלה מהספסל שמרו את הסגולים קרובים, גיל בני עלה על הלוח עם שלשה, אבל סי.ג'יי האריס צימצם ל-21:18. צמד קליעות עונשין של נתנאל ארצי חתמו את הרבע, 18:23 לגלבוע/גליל.
האריס קלע את הסל הראשון של הרבע השני, אבל אייזיה קאזינס עלה חם עם שתי קליעות מהירות וארצי הגדיל כבר ל-20:29. האריס המשיך להיות האיש החם של חולון עם 5 נקודות נוספות, בלקשיר קלע פעמיים מהקו אבל מגי מחק את כל הפער, 31:31. בניה סרור עוד החזיר את היתרון מהקו, אבל מגי בדקות נפלאות השלים מהפך, 34:39. יותם חנוכי ובלקשיר ניסו לעצור את כדור השלג, אבל מגי הנפלא (15 נקודות) שלח את חולון להפסקה ביתרון 36:43.
גלבוע שיפרה את ההגנה בתחילת המחצית השנייה, אבל אספה רק נקודות מהקו בצד השני וראתה את וורקמן וג'ונסון חוזרים לקצב ובורחים לפער דו-ספרתי, 39:49. שלשה של בני העירה את גלבוע, ארצי קלע סל שדה ראשון ודאנק של פלויד הוריד ל-51:48. פניני קלע מהקו, תומאסון המשיך את המומנטום בשלשה אבל דה זאו ענה מיד, 51:55. תומאסון הוסיף 2 מהקו, חן כלפון השלים מהפך בסל ועבירה, אבל פרדריק בורדיון ופניני נתנו לחולון יתרון קטן לפני הרבע הקובע, 60:61.
תומאסון שהתחמם קבר עוד שלשה, בורדיון וג'ונסון קלעו כל אחד בתורו 1 מ-2 מהקו, בלקשיר ובורדיון החליפו סלים ושלשה של תומאסון קבעה 65:68. דה זאו השווה בצליפה משלו, תומאסון הרים את פלויד לאלי הופ גדול, אבל האריס, מגי ובורדיון ברצף קליעות עונשין השיבו את ההובלה, 70:74. בלקשיר תיקן החטאה של עצמו, בורדיון קלע 3 מ-4 מהקו וזיו גילגל ליי אפ במתפרצת שצימק ל-76:74, שלוש דקות לסיום.
פלויד חסם את מגי, אבל חולון חזרה מפסק זמן עם קליעה של האריס על הבאזר של שעון הזריקות, 74:78. מגי חסם את כלפון, בורדיון המשיך את המצעד לקו עם 1 מ-2, בלקשיר דייק פעמיים בצד השני, זיו חטף אבל מיד איבד בחזרה, מגי איבד ואחרי מלחמה גדולה על הכדור, זיו שזינק לפרקט סחט עבירה וצימק ל-79:78 מהקו, דקה וחצי לסיום. ארצי ביצע עבירה חמישית על בורדיון וקלע פעמיים בקור רוח, זיו איבד אבל תיקן מיד בחטיפה ודאנק, 81:80. האריס חדר, נתקל בעזרה טובה ומסר ליציע, 26 שניות לסיום. זיו שוב איבד וביצע עבירה על דה זאו, שעם 2.4 על השעון קלע את הראשונה, החטיא את השנייה בכוונה ובלקשיר שלקח את הריבאונד ניסה לקחת פסק זמן, דבר שכמובן לא אפשרי באירופה, והזמן אזל, 80:82 לחולון בסיום.
פורסם לראשונה: 18:59, 06.03.21