אף אחד במכבי תל אביב לא ציפה להשיג ניצחון הערב (חמישי) מול קבוצת הכוכבים של צסק"א מוסקבה, אבל לא כל יום מקבלים את קבוצת הפאר הרוסית ביכולת מגומגמת. בסופו של דבר התעלות של מייק ג'יימס (25 נקודות) נתנה למארחת 72:76 חשוב על הצהובים.
בשלושה רבעים ראינו משחק כדורסל רע בשני הצדדים. אחוזים נמוכים במיוחד מהשדה, איבודי כדור מטופשים ובעיקר את סקוטי ווילבקין, שפשוט לא הצליח לפגוע מחוץ לקשת. הכוכב של מכבי עמד על 1 מ-11 לשלוש אחרי שלושה רבעים - אבל ב-10 הדקות האחרונות משהו השתנה. ווילבקין לא הפסיק לקלוע, סיים עם 15 נקודות ברבע האחרון, וגם זה לא הספיק.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול טורניקה שנגליה
סקוטי ווילבקין מול טורניקה שנגליה
גם התעלות שלו לא הספיקה. ווילבקין
(צילום: EPA)
למרות הכל, ועל אף האכזבה מההפסד, מכבי יכולה לקחת הרבה דברים חיוביים מהמשחק. בעיקר את הכניסה של אנטה ז'יזיץ' לעניינים. הסנטר הקרוטי סיפק 13 נקודות ותשעה ריבאונדים. גם דראגן בנדר היה לא רע בכלל, עם תשע נקודות (100 אחוז מהשדה) והגנה טובה על הגבוהים של צסק"א.
יאניס ספרופולוס: "זה היה משחק צמוד, היה הגנות טובות וטקטיקות טובות. ברבע האחרון היה לנו סיכוי לנצח כשעלינו ליתרון אבל לצסק"א יש את הניסיון והאיכות לחזור בחזרה. צסק"א לקחה זריקות קשות שנכנסו וזה היה לנו קשה לחזור, גם לא היה הרבה זמן".

מהלך המשחק

סקוטי ווילבקין פתח עם חמש נקודות אישיות, בצד השני שנגליה החזיר עם ארבע משלו וצסק"א עלתה ליתרון קטן (5:6). שתי עבירות מהירות של האנטר שלחו אותו לספסל, בנדר עלה במקומו. אחרי יותר מארבע וחצי דקות ללא נקודות, טיילר דורסי קטע את הבצורת עם חמש נקודות משלו והשווה ל-10:10 (7). הילארד קלע שבע רצופות לזכות צסק"א, כריס ג'ונס החזיר עם זריקה יפה מחצי מרחק, והרבע הסתיים ב-15:20 לרוסים.
3 צפייה בגלריה
טורניקה שנגליה גובר על אנטה ז'יז'יץ'
טורניקה שנגליה גובר על אנטה ז'יז'יץ'
רך מדי. טורניקה שנגליה גובר על אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: EPA)
דראגן בנדר קלע נקודות ראשונות במשחק, אבל וויל קלייבורן הקפיץ ליתרון השיא של צסק"א, 20:28. אסיסט נהדר של ווילבקין לבראיינט הוריד למינוס ארבע (28:24). מייק ג'יימס קלע את הנקודות האחרונות של צסק"א במחצית הראשונה, 2:39 דקות לסיומה. דורסי עלה לתשע נקודות אישיות וצימק לפיגור נקודה. עד לבאזר שתי הקבוצות לא הפסיקו להחטיא, כולל כמה זריקות חופשיות לחלוטין, ובסיום 30:31 לצסק"א.
האחוזים הרעים מחוץ לקשת המשיכו בשתי הקבוצות, אבל למכבי היה את אלייז'ה בראיינט, עם שתי פעולות גדולות בהתקפה ועוד שתיים בהגנה, כדי להשוות ל-36:36. סקוטי ווילבקין עלה לחמישה אסיסטים, אבל גם ל-1 מ-10 לשלוש. מייק ג'יימס היחיד שקולע אצל המארחת והגיע כבר ל-14 נקודות, נקודות של בנדר מאסיסט של ג'ונס הורידו את מכבי בפיגור נקודה - 45:44.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול ג'ואל בולומבוי
סקוטי ווילבקין מול ג'ואל בולומבוי
לפחות המסירות שלו מוצאות את היעד שלהן. סקוטי ווילבקין מול ג'ואל בולומבוי
(צילום: EPA)
שש נקודות רצופות של אנטה ז'יזיץ' ועוד שתיים ווילבקין, שסוף סוף ראה כדור שלו צולל פנימה, העלו את מכבי ל-48:52 מבטיח ושלחו את איטודיס לבקש פסק זמן. אחרי 10 החטאות רצופות מחוץ לקשת, ווילבקין הראה למה הוא ה-כוכב של מכבי, ותפר שתי שלשות. הוא הוסיף עוד סל יפה, והצהובים ב-58:62 מבטיח. מייק ג'יימס הפציץ עוד שלשה ועלה ל-20 נקודות, הוא הוסיף אסיסט לשנגליה - והמארחת ב-62:64, ששלח את ספרופולוס לבקש פסק זמן. שלשה מטורפת של ג'יימס העלתה ליתרון חמש, קלייבורן רץ למתפרצת לבדו - ואיכשהו החטיא דאנק קל. התקפה אחר כך החזיר עם שלשה על הפנים של דורסי בדרך ל-66:72. שלשה מטורפת של ווילבקין הורידה ל-74:72, אבל קלייבורן עמד בלחץ, קלע שתיים מהעונשין וסגר סיפור. בסיום 72:76 לצסק"א.
פורסם לראשונה: 19:54, 08.10.20