עם רצף של חמישה ניצחונות ליגה רצופים, הפועל חולון נעצרה. החבורה של סטפנוס דדאס נוצחה הערב (ראשון) 96:85 ברוממה על-ידי הפועל חיפה - ההפסד השני של בסגולים ב-16 משחקיהם האחרונים בכל המסגרות. עמית שמחון, אקס חולון, היה זה שהצטיין עם 22 נקודות, כולל 5 מ-7 מחוץ לקשת. חיפה עם מאזן 3:7 מפתיע, חולון ב-4:5.
הפועל ב"ש השלימה ניצחון כפול העונה על מכבי ראשל"צ, הפעם עם 62:70 בבית מכבי. זאת למרות שהייתה במינוס 17 ברבע השני. הכתומים שברו שיא מועדון שלילי - 25 איבודים. בני הרצליה השיגה ניצחון חוץ ראשון העונה - 84:98 באילת.
7 צפייה בגלריה
פרדריק בורדיון
פרדריק בורדיון
חולון לא המשיכה במומנטום בורדיון
(צילום: שרון צור)

הפועל חיפה - הפועל חולון 85:96

שמחון הגיע חם נגד האקסית, משגב ו-וורקמן עוד הצליחו להשוות אבל באקלס קבע 4:9. האריס הכניס את עצמו ואת חבריו לעניינים, שמחון עוד שמר על ההפרש בשלשה נוספת אבל צליפות של דה זאו השוו, 14:14. איגור נסטרנקו עלה טוב מהספסל וביחד עם באקלס הוביל ריצת 0:7, פרדריק בורדיון והאריס החזירו עם 8 נקודות ללא מענה אבל המילה האחרונה ברבע הייתה של נסטרנקו ואוואס, שקבע 22:25 מקומי עם הבאזר.
גיא פניני התחיל את הרבע השני בשלשה, ג'ונסון ועודד ברנדוויין עלו על הלוח עם מהלכי סל ועבירה והאורחים עלו ליתרון 27:31. אוואנס החזיר את הפועל חיפה לקצב, דה זאו עוד שמר על היתרון ב-5 נקודות רצופות אבל נסטרנקו ואוואנס צימקו ל-38:37 בלבד. דה זאו המשיך לאסוף נקודות, אלא שסיגרס השווה בשלשה, באקלס ואוואנס המשיכו את המומנטום וביחד עם שמחון קבעו יתרון 43:50 להפועל חיפה בהפסקה.
7 צפייה בגלריה
ווילי וורקמן וסטפנוס דדאס
ווילי וורקמן וסטפנוס דדאס
דדאס ו-וורקמן. חולון מעדה
(צילום: שרון צור)
שלשה של האריס נענתה בסל ועבירה של אוואנס, נסטרנקו וטיילור רוצ'סטי הגדילו ל-56:63. אוואנס רץ מחוף לחוף לסל נפלא, ברנדוויין והאריס צימצמו רווחים בקליעות עונשין אחרי טכנית לאלעד חסין אבל אוואנס קבר שלשה עם עבירה ופתח פער דו-ספרתי, 59:69. שני סלים של ג'ונסון, עם קליעת עונשין של גור לביא בתווך, הורידו ל-70:63 אחרי 30 דקות.
סטרנקו הגדיל את הפער במהלך של 3 נקודות, ג'ונסון החטיא פעמיים ברציפות מעבר לקשת ובאקלס הגדיל ל-75:83 מהקו. דה זאו צימק מהקו, חולון לחצה על כל המגרש וכפתה שני איבודים שהפכו לשלשה של האריס וליי אפ של פניני, 83:82 בלבד. אוואנס הלך בכל הכח לטבעת וקלע סל גדול, פניני סחט פאול חמישי מבאקלס ודייק פעמיים מהקו, סיגרס החטיא זריקה קשה בלחץ זמן ובורדיון השווה מהקו, 85:85, דקה וחצי לסיום. אוואנס השאיר כדור גדול לנסטרנקו, דה זאו חיפש שלשה שישית ומצא רק אוויר, שמחון החטיא מהפינה אבל סיגרס ריחף לפולו וגם סחט עבירה, 85:90, 41 שניות לסיום. החטאה של האריס בצד אחד וסל ועבירה של שמחון בצד השני סגרו את הסיפור. בסיום: 85:96 להפועל חיפה.

הפועל אילת - בני הרצליה 98:84

הפתיחה הייתה כולה של האורחים, שעצרו את אילת על 2 נקודות מקו העונשין עד אמצע הרבע ובהובלת קלארק ברחה ליתרון 2:11. יהונתן שולדבראנד שיחרר את הפקק עם שני סלי השדה הראשונים של קבוצתו במשחק ופראת'ר רץ מחוף לחוף וסיים בדאנק גדול, אבל אייזנדורף ופארקס שמרו על הפער, 9:17. רגלנד ומארקל בראון ניסו למזער נזקים מהקו וניבו ריחף לדאנק אדיר, אבל שלשות של גאדי ומקס היידגר קבעו 17:23 לאורחים אחרי 10 דקות.
רועי הובר ושולדבראנד המשיכו לנגוס בפער, היידגר ואלייז'ה תומאס בסל ראשון בארץ קצת הרחיקו אותם אבל אלי הופ של רגלנד את ניבו צימק ל-27:24. פארקס העביר את המומנטום בחזרה לאורחים ואלישי כדיר סגר 6 נקודות ללא מענה ששלחו את אריאל בית הלחמי לפסק זמן, 33:24. רגלנד קבר שלשה פלוס עבירה, יאיר קרביץ חזר מהיעדרות ארוכה וחדר טוב לטבעת אבל שולדבראנד והובר בדקות טובות מחקו את כל הפער, לפני שקלארק דאג ליתרון 43:45 בהפסקה.
7 צפייה בגלריה
קוטי קלארק
קוטי קלארק
הוביל את הרצליה. קוטי קלארק
(צילום: ראובן שוורץ)
שלשות של גאדי וקלארק שלחו את המארחים לפסק זמן אחרי חצי דקה בלבד, 51:43. קרטר דייק פעמיים מהקו, גאדי חדר טוב בצד השני אבל בראון בשלשה וניבו אחרי ריבאונד מפלצתי צימק ל-53:50. אייזנדורף הגיב בסל ועבירה, אלא ששולדבראנד הלוהט השלים מהפך, 58:59. אייזנדורף שוב היה אחראי למענה עם שלשה חשובה והיידגר ביסס את היתרון בסל ועבירה, אבל שולדבראנד ופראת'ר הפכו מיד חזרה, 65:66. היידגר צלף מעבר לקשת וביחד עם קלארק נתן להרצליה יתרון 67:74 לפני הרבע הקובע.
היידגר המשיך את המיני-בריחה בשלשה, ספג עבירה טכנית אחרי עימות עם בית הלחמי אבל קלארק הגיע כבר ל-25 נקודות והביא את ההפרש לדו-ספרתי, 73:83. הובר ניסה לצמק, קרביץ קבר שלשה מהפינה וניבו צימק ל-86:77 בסל בצבע. פראת'ר קלע מבחוץ, פארקס והובר החליפו קליעות עונשין וקלארק בסל גדול על רגל אחת קבע 81:90. בסיום 84:98 גדול להרצליה.

מכבי ראשון לציון - הפועל באר שבע 70:62

אחרי פתיחה מבולבלת מצד שתי הקבוצות עם הגנות טובות, מיצ'ל דאג לנקודות כתומות בצבע, אך שלשה מהפינה של סגל ונקודות של וייס בחדירה העלו ל-4:7. המומנטום השתנה כשגולן גוט, שעלה מהספסל, שמר טוב והוסיף שתי שלשות רצופות. סל ועבירה של מונרו הגדיל את היתרון ובסיום הרבע 14:21 למארחת.
טישמן המשיך את התנופה של קבוצתו בתחילת הרבע, ויחד עם פעולות טובות של טיילור, הם העלו את הכתומים ליתרון דו-ספרתי (14:26). האורחת, שסבלה מאחוזים רעים, לא מצאה את הטבעת, ובצד השני גוט המטיר שלשה שלישית, שהזעיקה פסק זמן אדום (16:33). אגאדה, שחזר לפרקט הוביל ריצת 0:18 אדירה, כששלשה של זיס על הבאזר קבעה 37:39 משוגע לאורחת בהפסקה.
7 צפייה בגלריה
דריל מונרו
דריל מונרו
ראשל"צ פתחה טוב יותר. דריל מונרו
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
קיילב אגאדה מול גולן גוט
קיילב אגאדה מול גולן גוט
הוביל ריצה משוגעת. קיילב אגאדה מול גולן גוט
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
קיילב אגאדה מול אקיל מיצ'ל
קיילב אגאדה מול אקיל מיצ'ל
קיילב אגאדה מול אקיל מיצ'ל
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
קיילב אגאדה מול אקיל מיצ'ל
קיילב אגאדה מול אקיל מיצ'ל
אגאדה בדרך לעוד שתי נקודות
(צילום: ראובן שוורץ)
החצי השני התחיל כמו הראשון עם לא מעט איבודי כדור, עד שמיצ'ל עשה לזה סוף עם שש נקודות בצבע בדרך לשוויון 44:44. המטוטלת המשיכה לעבור מצד לצד עד שאגאדה לקח אחריות בצד האדום ויחד עם שלשה של אריק גריפין סידרו יתרון 48:56 בירידה לרבע האחרון.
ראשל"צ שיפרה את ההגנה בתחילת הרבע הרביעי, הלכה פנימה אל מיצ'ל ומונרו והתקרבה ל-58:54. וייס קבר שלשה חשובה, מיצ'ל ובנקס החליפו סלים וטישמן צימק ל-63:59 בסל ועבירה. גריפין קלע סל חשוב בצד השני, בל צלף מבחוץ, ראשל"צ שברה את שיא המועדון השלילי עם האיבוד ה-25, אבל גוט המשיך להילחם. זה לא הספיק. וייס לקח אחריות, חדר מצוין ועם סל ועבירה הבטיח את הניצחון, 62:70 לבאר שבע.
פורסם לראשונה: 18:54, 24.01.21