מי שהגיע אמש (חמישי) להיכל קבוצת שלמה כמה דקות לפני הג'אמפ בול לפתיחת המשחק בין הפועל תל אביב להפועל באר שבע יכול היה להתבלל. אחרי שהאולם הביתי של האדומים אירח משחקים רבים לאורך השנה האחרונה ללא קהל בעקבות הקורונה, לפתע כ-1,000 צופים (היה נראה יותר) פקדו את היציעים וסיפקו אווירה יוצאת מן הכלל.
בקבוצה לא רצו שאף אוהד יפספס את החגיגה, ובעקבות הבדיקות הקפדניות בכניסות לאולם שגרמו לעיכוב בכניסה, החליטו לדחות את הפתיחה ברבע שעה. אין בכלל ספק שהדחיפה מהקהל תרמה רבות לדני פרנקו ושחקניו לעצור את רצף שבעת ההפסדים שלהם ולהשיג בסך הכל את ניצחונם הרביעי העונה - 86:95.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א ביציע
אוהדי הפועל ת"א ביציע
הקהל האדום
(צילום: אורן אהרוני)
אבל כמיטב המסורת העונה, קל זה לא היה למרות שהמארחת כבר הייתה ביתרון של 23 נקודות. רבע אחרון זוועתי של הפועל ת"א כמעט והחזיר את ב"ש למשחק, אבל בסוף כמה מהלכים טובים של ג'יימס יאנג, בר טימור וטייריק ג'ונס השאירו את ה-W בבית.
שווה להתעכב שוב על נושא הקהל כי בהפועל ת"א יש לא מעט שחקנים שניזונים ממנו. קחו לדוגמה את ג'ונס, שזאת עונת הרוקי שלו אחרי תקופת המכללות בה היה רגיל לאולמות גדושים בסטודנטים נלהבים, ונאלץ לשחק בתחילת הקדנציה שלו בישראל מול יציעים שוממים. התוצאה הייתה בהתאם והוא היה רחוק מהיכולת שציפו ממנו. אתמול הכל היה נראה אחרת, כאשר אחרי כל פעולה טובה שלו, הסנטר של פרנקו הלהיב את האוהדים עם תנועות ידיים, קלע 15 נקודות, הוריד 14 ריבאונדים וחסם פעמיים ב-36 דקות. גם ים מדר נהנה מתמיכת הקהל וסיים עם 15 נקודות באחוזים מצוינים (6 מ-8 מהשדה), 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
ג'ונס ויאנג חוגגים
ג'ונס ויאנג חוגגים
ג'ונס ויאנג חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
בהפועל ת"א היו כל כך מאושרים אחרי הניצחון, שלפתע שכחו שהם עדיין רחוקים מהבטחת מקומם בליגה והם נמצאים חזק במאבקי ההישרדות, כשהשחקנים החליטו לחגוג עם הקהל בצורה דומה לחגיגות אחרי ניצחונות בדרבי. מדר היה אחראי על הריקודים, טימור הצטרף אליו וגם יאנג, שכבר הגיע לחדר ההלבשה, חזר לפרקט בספרינט כדי להודות ל-1,000 האוהדים.
אם כבר דיברנו על יאנג, אין ספק שהוא התוספת שהאדומים היו כל כך צריכים - שחקן שיכול ליצור לעצמו, ובעיקר לא מפחד לקחת עליו את המשחק ברגעים החשובים. אתמול הוא היה פשוט פנטסטי עם 27 נקודות (9 מ-11 מהקו) ו-8 ריבאונדים. "האוהדים עזרו לנו, היינו צריכים מאוד את האנרגיה שלהם וזה מה שניצח לנו את המשחק", אמר יאנג. "היו לנו כמה אימונים טובים לפני המפגש, וזה עזר לנו מאוד. המאמן סידר לנו תוכנית משחק טובה בהתקפה והצלחנו לבצע אותה".
4 צפייה בגלריה
ג'יימס יאנג
ג'יימס יאנג
יאנג. התוספת המתבקשת
(צילום: אורן אהרוני)
פרנקו הוסיף: "היה חשוב להביא את הניצחון הראשון אחרי כל כך הרבה הפסדים. היו לנו הרבה משחקים טובים עד להפסד מול מכבי חיפה, אבל הפסדנו אותם בסיום. היום פשוט פתחנו פער גדול מאוד שב"ש לא הצליחה למחוק. יש פה שחקנים שסוחבים הרבה שדים בראש מאיך שהעונה הזאת התנהלה ועשינו לעצמנו חיים קשים ברבע הרביעי". עוד אמר פרנקו: "נקווה השניצחון הזה ייתן לנו טיפה ביטחון ויוריד מהלחץ במשחקים הבאים. אנחנו מראים שיש לנו קבוצת כדורסל טובה, אבל מה שחשוב זה הניצחונות".
מי שיוכל כבר לשחק במשחק הבא של הפועל ת"א בפיס ארנה מול הפועל ירושלים ביום שני (21:10) הוא פול סטול שיצא היום מבידוד. יהיה מעניין לראות כיצד הוא ישתלב בקבוצה, דווקא אחרי ניצחון גדול. מבחינת הזרים, מי שצפוי לשלם את המחיר ולא להירשם הוא רג'י אפשואו, שגם אתמול היה רע מאוד עם 2 נקודות (1 מ-8 מהשדה, 0 מ-5 לשלוש) ב-25 דקות.
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
"לשחקנים יש שדים בראש". פרנקו
(צילום: אורן אהרוני)
גם רז אדם, שהיה מצוין אתמול בהגנה וגם תרם 8 נקודות ב-16 דקות, יקבל פחות קרדיט בעקבות המצב חדש. מנגד, יונתן מור, שיובש על הספסל אתמול, כן צפוי לשחק יותר בעקבות ההחלטה הצפויה שלא לרשום את אפשואו.