קבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל קיבלו היום (רביעי) מאות אלפי שקלים, במסגרת התכנית לעידוד מעמד השחקנית הישראלית, תקציב שחולק עד כה לקבוצות הגברים בלבד בענפי הכדורגל והכדורסל.
במסגרת התקציב שיחולק לראשונה, תקבל כל קבוצת נשים בליגת העל בכדורסל סכום של עד 600 אלף שקל העונה. מדובר בסכום כולל של כ-6 מיליון שקל לעונה. היום העביר משרד התרבות והספורט לקבוצות כ-3 מיליון. יצוין כי גם קבוצות כדורגל הנשים מקבלות בממוצע 300 אלף שקל העונה וכל זאת כנגד עמידה בקריטריונים שונים כגון מספר השחקניות הישראליות על המגרש, איכות הצוות המקצועי והשקעה בקבוצות הנערות.
2 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר דוד
הילה קניסטר בר דוד
הישג גדול. קניסטר בר-דוד
(צילום: ספי מגריזו, מינהלת הנשים)
2 צפייה בגלריה
רוטברג ולב
רוטברג ולב
חיזוק מעמד השחקנית הישראלית. רוטברג ולב
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
לשם השוואה, בשנה שעברה קיבלו קבוצות כדורסל הנשים בליגת העל כ-67 אלף שקל בלבד וקבוצות כדורגל הנשים לא זכו לתקציב כלל. ההישג התקדימי התאפשר לאחר מאמצים רבים של מינהלת ליגת העל וכחלק מהיעדים שהציבה יו"ר המינהלת, הילה קניסטר בר-דוד, להשגת שוויון מגדרי תקציבי בין ענפי הכדור לנשים. בסופו של דבר קיבל משרד התרבות והספורט את עמדת המינהלת והוסיף מקדם של העדפה מתקנת לתבחינים באופן אשר יחזק את קבוצות הנשים בענפי הכדור.
קניסטר בר-דוד התייחסה להישג התקדימי: "במשך שנים רבות השקיעה המדינה מאות מיליוני שקלים בספורט הגברים בלבד. אחד היעדים שהצבתי לעצמי כשנכנסתי לתפקיד, הוא לשנות את התמהיל הזה, ולפתוח גם לנשים את האפשרות להשתלב כמקצועניות, ברמה הגבוהה ביותר. היום אנחנו מתחילים לראות את השינוי, אך לפנינו עוד דרך ארוכה. אני רוצה להודות לשר התרבות והספורט חילי טרופר על השותפות לדרך ועל הנכונות להשקיע בשחקניות הישראליות".