גלבוע/גליל לא הופיעה למשחק מספר 1 בגמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב. כלומר היא עלתה על הפרקט אך לא הזכירה אפילו במעט את הקבוצה הנהדרת שסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי והעפילה לקרב על התואר. אבל 20 שניות לסיום משהו קרה לשחקניו של אבישי גורדון. טראש טוק בין יפתח זיו וג'ו תומאסון לכריס ג'ונס וסקוטי ווילבקין סיפק סוף סוף אווירת פלייאוף ואפשר להגיד שנתן את המבוא למשחק מספר 2.
המקומיים פתחו אתמול בטירוף, שיגעו את אנטה ז'יז'יץ' בהגנה עם שמירות כפולות והרבה פיזיות והסנטר לא מצא את עצמו. כשאותלו האנטר עלה במקומו הוא חטף חסימה אדירה מבניה סרור, שנראה בכלל כמו שומר בכניסה למועדון לילה ולא כמו כדורסלן, בטח לא ישראלי. לא סתם הצהובים סגרו את הרבע הראשון בפיגור 30:16 עם 4 מ-22 מהשדה.
4 צפייה בגלריה
קאזינס ותומאסון מבינים שזה הערב שלהם
קאזינס ותומאסון מבינים שזה הערב שלהם
ניצחון גדול לגלבוע/גליל
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
סרור חוסם את ז'יז'יץ'
סרור חוסם את ז'יז'יץ'
סרור מול ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
הצוות המקצועי בגלבוע/גלית ראה את העבודה הטובה במניעת הכדור שהיריבה עשתה במשחק הראשון על הכוכב שלהם, קרי בלאקשיר, אז הם עשו התאמות ופשוט במקום להסתובב פנימה אחרי הפיק-אנד-רול בלאקשיר הסתובב החוצה ומצא את עצמו לבדו על קו השלוש לצליפות פנויות שנכנסו. זה גם שחרר אותו ונתן לו יותר ביטחון להמשך.
משהו קורה לסקוטי ווילבקין כשהוא רואה את האדום של גלבוע/גליל העונה. פעם אחר פעם התקשתה המארחת עם היציאות מחסימות שלו ו/או במהלכי אחד על אחד שלו, והגארד האמריקאי תמיד העניש בדרך לשיא קריירה בישראל של 34 נקודות. זה כמעט הספיק אתמול ליאניס ספרופולוס כדי לזכות באליפות, אבל רק כמעט. בסופו של דבר אם ווילבקין לא יקבל עזרה משחקני המשנה כפי שהיה במשחק מספר 1 (אנג'לו קלויארו) הסיכויים של מכבי לזכות הערב (חמישי, 21:00) באליפות יהיו קטנים מאלה של גלבוע/גליל.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין. נשאר לבדו במערכה
(צילום: אורן אהרוני)
האליפות הזאת לא תוכרע על קליעות מחוץ לקשת. עובדה: בחצי הראשון גלבוע/גליל קלעה 10 מ-15 לשלוש וכבר עלתה ליתרון של 16 נקודות. מכבי לא נלחצה, סיימה את הערב עם 13 שלשות באחוזים נהדרים וחזרה בגדול. בסוף המלחמה בצבע הייתה המכרעת – הקו הקדמי של האדומים קלע 38 נקודות לעומת 20 בלבד של ז'יז'יץ' וחבריו. זה הנתון לו ספרופולוס חייב יהיה למצוא פתרונות.
תוסיפו לזה כמובן את אחוזי הקליעה הזוועתיים של מכבי ל-2 נקודות – 24.4 (10 מ-41) - הכי נמוכים אי פעם במשחק (ליגה או פלייאוף) של המועדון, ושיא פלייאוף שלילי בכל הליגה.
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס אובד עצות
ספרופולוס אובד עצות
ספרופולוס. חייב למצוא פתרונות
(צילום: אורן אהרוני)
ואי אפשר בלי כמה מילים על יפתח זיו. אחרי סל הניצחון האדיר שלו במשחק הפתיחה של חצי גמר הפלייאוף מול הפועל חולון הוא חווה ירידה. אתמול הוא לקח על עצמו את גלבוע/גליל, בעיקר במאני טיים, עם סל אדיר בסיומה של התקפה נוראית, כשכריס ג'ונס נמצא ממש עליו וחוסם לו את המבט לסל. לאחר מכן הוסיף הגנה אדירה וחסימה על ווילבקין, שלמעשה הוציאה את הרוח מהמפרשים של מכבי – וסגרה סיפור. זיו לא ישחק בעונה הבאה בגן נר, הוא גם הודה בכך בסיום המשחק אמש. מבחינתו יהיה הכי מתוק לסגור את הפרק המיוחד הזה עם הקבוצה שלמעשה הזניקה לו את הקריירה אחרי דשדוש במכבי חיפה, הרצליה, אשדוד ונהריה, בהנפת צלחת האליפות.